Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Erfaringer rundt røykeslutt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-10, 16:46   #51
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Kitt, du er allerede tynn som en strek, sammenlikna med meg da

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 16:51   #52
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Kitt, du er allerede tynn som en strek, sammenlikna med meg da

Strek, ja muligens, men en strek tegnet med den tykkeste tusjen i bokhandelen i så fall!

En vakker dag skal jeg være slank og røykfri! Så det så!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 20:05   #53
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Strek, ja muligens, men en strek tegnet med den tykkeste tusjen i bokhandelen i så fall!

En vakker dag skal jeg være slank og røykfri! Så det så!

One down one to go! !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:58   #54
LilleMe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 5
LilleMe er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Heisann.

Kan det at jeg sluttet å røyke en uke før jeg begynte på lavkarbo føre til at jeg ikke tar av noe i begynnelsen, bare stabiliserer og ikke går opp "røykekilo" ? Startet for ca 10 dager siden.

LilleMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:05   #55
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av LilleMe, her.

Heisann.

Kan det at jeg sluttet å røyke en uke før jeg begynte på lavkarbo føre til at jeg ikke tar av noe i begynnelsen, bare stabiliserer og ikke går opp "røykekilo" ? Startet for ca 10 dager siden.

Jeg har bare en ting å si:
JA

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:52   #56
LilleMe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 5
LilleMe er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Så bra Håper jeg klarer å holde vekta i sjakk til det går over og jeg klarer å gå ned i vekt. Og ligge unna røyken, lol

LilleMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 12:02   #57
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Som du sikker har skjønt, har jeg nå vært røykfri siden 2. januar. Stort sett går det veldig greit, men kjenner på suget innimellom!

Å slutte å røyke er det viktigste man gjør for helsa si, vekten kommer lengre ned på lista. Så får det heller ta lengre tid å gå ned i vekt!

Lykke til med begge deler!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:19   #58
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Haha - ramlet jeg litt utpå igjen? Sorry. Får heller si som vår venn Gary Taubes sier det da: Nikotin kan være det mest effektive vektreduksjonsmedikamentet i historien..



Det har du helt rett i, men vi snakker om forskjellige ting. Insulin øker fettlagringen i fettceller. Fettceller som reagerer raskt på insulin, lagrer fettet raskere, mens insulinresistente fettceller "tåler" mer insulin. For muskler er det motsatt, og de blir resistente før fettcellene. Først når fettcellene blir like resistente som musklene, stopper fettlagringen. Insulinresistens som sådan øker insulinnivået. Går jeg dypere enn det, kommer Kitt til å knuse kneskålene mine. Insulinresistens er et mye, mye mer omfattende tema enn de fleste kanskje tror

Jeg leste et sted ( husker dessverre ikke kilde nå) at mennesker som er utsatt for å få diabetes 2 og har/er utsatt for pcos vil lettere kunne utvikle insulinresistens og kunne få diabetes som følge av røyking.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:25   #59
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ved siden av å legge om til lavkarbokosthold er røykeslutten det smarteste jeg har foretatt meg.
-

Enig

Har vært røykfri i snart nøyaktig 3 år selv. På mitt verste røyket jeg 20 - 30 sigaretter om dagen, og jeg hadde holdt på i 13 år. Både jeg og min samboer kuttet tvert fra en dag til en annen og jeg var egentlig overrasket over hvor greit det gikk. Joda, jeg hadde noen abstinenser nå og da, men det var mest knyttet til situasjoner hvor jeg tidligere hadde vært vant til å røyke.

Helseeffektene for min del var også store, noen kom med en gang, andre kom litt senere:
* Glansfullt hår ( Jeg slet ofte med at håret mitt lett ble matt og livløst og har prøvd det meste av sjampoer. Etter røykeslutt hadde jeg ikke lenger problemhår)
* Frisk hud ( Var som regel veldig blek i ansiktet, nå har jeg en fin, sunn farge)
* Bedre kondisjon, ikke lenger tungpustt når jeg går eller løper og synes det er lettere å yte mer under trening
* Sover mye bedre om nettene og er mer våken om morgenen.
* Bedre luktesans
* Vektnedgang ( jeg gikk ned i vekt etter at jeg sluttet)
* Mye mindre syk. i hvert fall når det kommer til forkjølelser og andre livsstilssykdommer.
* Mye mindre hodepine og generelt føler jeg meg mer opplagt.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:37   #60
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Å, du var heldig som opplevde så mange positive ting med å slutte!

Etter 16 uker har jeg enda ikke opplevd noe mer positivt!

*Har alltid hatt fint hår. Ingen endring.
*Så lenge ingen av hudsykdommene mine blomstrer, har jeg feilfri lyse, pen hud. Ingen endring!
*Kondisen er like dårlig. Ingen endring!
*Sover avbrutt om natten, like trøtt om morgenen! Ingen endring!
*Noe bedre luktesans. Ingen positiv endring!
*Gikk opp 12 kg! Slett ingen positiv endring!
*Er svært sjelden syk uansett. Ingen endring!
*Ikke plaget med hodepine og lider av kronisk utmattelse. Absolutt ingen endring!
*Jeg har allerede hatt dia2 i 5 år, så kommer ikke unna den en gang!

Jeg har fortsatt perioder der jeg har akutt lyst på røyk, men det er ikke noe problem å la være.
Men jeg kunne fortsatt ønske meg noen positive "bivirkninger" av at vi kuttet ut røyken!

Ok, jeg skal innrømme en positiv virkning, gubben hoster myyyyye mindre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 15:15   #61
Ester-C
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 4
Ester-C er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Vel jeg sluttet (husker ikke eksakt dato) rundt 3-4 januar, og har utrolig nok greid å komme meg over kneika. Jeg var ikke noe storrøyker på slutten, dvs jeg røyket opp mot i 10 i døgnet. På det verste har det vel vært rundt 30 i døgnet (pussig nok var det også da jeg spiste mest og la på meg mest...). Jeg har ikke gått opp et gram etter jeg sluttet!

Så dette er hva jeg har merket....

* Vektreduksjon, ca 5 kilo (viktig å påpeke at jeg like etter røykeslutt begynte å trene og prøve å legge om kosten til det bedre)
* Finere hud (har fått en ny glød på en måte... )
* Bedre ånde!!! (før da jeg våknet om morgenen ble jeg nesten dårlig av den ekle smaken i munnen, det skjer ikke nå lengre)
* Sover bedre (Men jeg er et ekte B-menneske, det kan ikke forandres!)
* Forsterket luktesans (nesten en hel ny verden som har åpnet seg...)
* Bedre motivasjon for å trene og spise sunt (før ble røyken nesten litt sånn... "finn en feil", føles ikke rett å trene i 1-2 timer og så gå ut å ta en sigarett like etterpå)
* Mestringsfølelse (hvor godt er det ikke å vite at man har vunnet over den største fienden i livet mitt....)

Minus:

* Kan ikke sitte ute en varm solskinnsdag å nyte en røyk
* Stadig abstinenser ved alkoholinntak (men må si det blir bare bedre og bedre.... har vel noe med vanen å gjøre)

Når det gjelder penger har ikke det vært noen avgjørende faktor for meg på mange år. Reiser mye til utlandet så har stort sett levd på taxfree-sigaretter. Men for de som kjøper i butikk her i Norge må det jo virkelig merkes på kontoen!

__________________
Ester-C er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lenge det er lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 15:44   #62
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Vi har også alltid kjøpt røyk i utlandet, så det har ikke vært den stooore utgiften, liksom. Dessuten klarer man alltid å skaffe penger til røyk, om man må!

Altså, jeg har fått bedre luktesans, jeg ser bare ikke på det som noe positivt. Selv etter å ha røyket i 27 år, har jeg alltid hatt god luktesans. At den ble enda bedre, er ikke av det gode, for å si det sånn. Er mange lukter jeg kunne klart meg uten!

Har aldri vært plaget med dårlig ånde, selv i ketose, så det har heller ikke endret seg. Legen min mente at jeg umulig kunne være i ketose, for han kunne ikke lukte noe på meg!

Jeg drikker sværte lite og sjelden, så den settingen har ikke vært noe problem enda.
Verre å være sammen med barndomsvenninnen som fortsatt røyker og ikke kunne røyke sammen kengre. Vi har røyket sammen siden vi var 14- 15 år, så det er litt av en prøvelse. Går jo, men dog altså......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 16:06   #63
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Å, du var heldig som opplevde så mange positive ting med å slutte!

Etter 16 uker har jeg enda ikke opplevd noe mer positivt!

*Har alltid hatt fint hår. Ingen endring.
*Så lenge ingen av hudsykdommene mine blomstrer, har jeg feilfri lyse, pen hud. Ingen endring!
*Kondisen er like dårlig. Ingen endring!
*Sover avbrutt om natten, like trøtt om morgenen! Ingen endring!
*Noe bedre luktesans. Ingen positiv endring!
*Gikk opp 12 kg! Slett ingen positiv endring!
*Er svært sjelden syk uansett. Ingen endring!
*Ikke plaget med hodepine og lider av kronisk utmattelse. Absolutt ingen endring!
*Jeg har allerede hatt dia2 i 5 år, så kommer ikke unna den en gang!

Jeg har fortsatt perioder der jeg har akutt lyst på røyk, men det er ikke noe problem å la være.
Men jeg kunne fortsatt ønske meg noen positive "bivirkninger" av at vi kuttet ut røyken!

Ok, jeg skal innrømme en positiv virkning, gubben hoster myyyyye mindre!

Det var ikke alle endringene som kom med en gang, mange tok tid. Du vil helt sikkert oppleve mer etter hvert. Det kan også hende at mye av bedringene henger sammen med at jeg gradvis har gått over til mindre og mindre karber i kosten. Jeg merket det fortest på pusten, om jeg tenker etter.

Inntil i fjor tenkte jeg også tidvis i gitte situasjoner at nå hadde det vært godt med en røyk, den tanken har jeg ikke lenger. For meg var det vanskeligste at jeg hadde et image som røyker, det å være røyker var så sterkt knyttet til den jeg var at jeg syntes det var vanskeligst å akseptere. Også har jeg aldri vært tilhenger av røykeloven, det er jeg fortsatt ikke - synes faktisk at mye av maset mot røykere grenser mot diskriminering.

Hvis du er tålmodig, ville du nok merke effekter. For noen tar det tid før de kommer, men de kommer

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 16:22   #64
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Hvis du er tålmodig, ville du nok merke effekter. For noen tar det tid før de kommer, men de kommer

Takk for trøsten!

Jeg vet at noen ting vil ta tid, men hvor mye tid er det store spørsmålet!
Det er ikke lett å finne grunner til å ikke begynne igjen når jeg ikke opplever EN ENESTE positiv ting med å la være!

Jeg skal begynne igjen om jeg lever til jeg blir 70 år gammel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 16:44   #65
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Det er ikke alle fordelene man merker i det hele tatt. Hva med å si til deg selv at du sannsynligvis har forlenget livet ditt med flere år. Hvis ikke er det er positivt så vet ikke jeg

Dessuten har du klart å slutte, det er beundringsverdig bare det. Langt fra alle klarer det. Det sier noe om egenskapene du har i deg, som noen skrev tidligere i tråden, evnen til å mestre. Når du klarer å slutte å røyke, vil du klare mye!

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 16:48   #66
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Er helt enig med deg og er klar over at det er noe å være stolt av!

Problemet er jo å ha nok motivasjon til å ikke begynne igjen. Bedre folk enn meg har sluttet og begynt mange ganger. Jeg vil så gjerne ikke begynne igjen og kunne ha trengt noe å henge motivasjonen på!

Ellers så får jeg bare gjøre som nå, sutre og klage i denne tråden i stede for å løpe opp på Rema og kjøpe røyk!

__________________

Sist redigert av Kitt : 25-04-10 kl 16:53.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:38   #67
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Jeg merket ikke særlig mye til de positive tingene i starten, jeg ble tvert i mot ganske forkjøla, og flere andre ting man IKKE skulle bli. Men sånn litt etter litt la jeg merke til ting, men ikke før etter et halvt års tid tror jeg. Kroppen trengte en periode med utrensing tror jeg.
Fortsatt oppdager jeg ting jeg ikke har tenkt over (som at jeg plutselig ikke takler smaken av remoulade etter jeg kutte røyken )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:39   #68
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Snodig!
Kanskje jeg brått liker remulade?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:41   #69
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Snodig!
Kanskje jeg brått liker remulade?

Skal ikke se bort fra det, jeg har plutselig begynt å like grønn pesto til og med!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:39   #70
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Skal ikke se bort fra det, jeg har plutselig begynt å like grønn pesto til og med!

Likte ikke du det heller? Jeg trodde jeg var den eneste i verden som ikke likte det! Jeg elsker lukten, men er ikke glad i smaken. Kanskje jeg rett og slett må prøve på nytt?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 00:22   #71
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Hei Kitt. Dette er noen år siden, men hvordan går det? Funnet noen fordeler? Fortsatt røkefri?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 07:16   #72
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Fortsatt røykfri! Snart 3 år uten et eneste trekk!

Fordeler? Nææææ, vet ikke, jeg! Har ikke funnet så mange enda, nei! Slapp å slutte før GBP- operasjonen, fordi jeg jo ikke røyker, da! Men om jeg ikke hadde sluttet, hadde jeg ikke lagt på meg de siste kiloene som ga meg en BMII på over 35 som førte til at min dia2 blomstret opp og gjorde meg insulinavhengig! Noe som til slutt førte meg til beslutningen om GBP!

Men ellers............... Niks, kan ikke komme på noe som helst!

Jo, forresten,jeg får ikke bihulebetennelse når jeg er forkjølet lenger! Men så er jeg sjelden syk i utgangspunktet.

Den desidert aller største gevinsten jeg har hatt av å slutte å røyke, er at Gubben til slutt også sluttet, nesten året etter meg! Da han har astma og også, etter røykeslutt, fikk påvist KOLS, betyr det at jeg sannsynligvis får beholde han mye lenger enn om han hadde fortsatt å røyke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:07   #73
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Jeg kan heller ikke si om jeg har noen kjennbare helsegevinster av å ha sluttet (nå er det snart 11mnd siden). Men, det er en hel haug andre ting: å ikke stresse når jeg er ute og flyr - sprang gjennom alle kontrollene for å få tatt meg en røyk, klærene stinker ikke, å ikke måtte tenke etter en natt på byen om jeg har røyk til i morgen... osv. Jeg passer på å legge merke til alle de nye situasjonene som er bedre/enklere uten røyk!

Det jeg savner er røykepausene, og de har jeg gjenninnført. Jeg er med vennene mine ut når de skal røyke. Syns de pausene er herlige avbrekk!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 17:57   #74
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Først og fresmt slipper man å henge utenfor kafeer og butikker og se teit ut

Men man får også veldig mye bedre smak og luktesans!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 20:26   #75
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Så uttrolig bra Kitt!!! Grattis!!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røykeslutt lionesse Lavkarbo generelt 7 09-11-09 22:55
Erfaringer rundt kraftige avgiftninger/abstinenser? Lars'ern Spørsmål og svar 20 25-08-08 11:56
Røykeslutt Runegutt Fysisk og mental helse 12 24-08-08 23:46
Røykeslutt og ketolyse sommerblomt Ketolysekuren 4 28-05-08 17:44
Røykeslutt lilletrine Livets lyse side 13 04-04-07 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no