Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fiskeform med kokosmelk (bilder )

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-10, 17:51   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Fiskeform med kokosmelk (bilder )

Fiskeform med kokosmelk


Da jeg var og handlet i dag passerte jeg fiskedisken i butikken og der lå de fineste fiskefileter og fristet, så jeg fikk med meg en fin torskefilet og tenkte denne kunne bli til fiske-formen i lchf-bloggen , Vel hjemme oppdager jeg at det var ikke mye av det som var i den retten som nå var på mitt kjøkken annet fisk og en boks med reker og en halv avokado.
Dermed må planer endres. En ildfast form smøres, fisken legges i og krydres med cemo fiske-krydder - min favoritt.


Deretter et solid dryss med purre , brokkoli rød paprika -og den halve avokadoen. Boksen med reker får og plass - eneste osten jeg har er gouda i skiver -denne skjærer jeg i strimler og strør over formen.


Så tar jeg frem noe jeg aldri noensinne har brukt , men kjøpt inn nå takket være Line , en boks med kokosmelk og heller over (200 ml ) - dristig !! Null kjennskap til den annet enn det jeg har lest. Plasserer formen i ovnen på 225 grader og venter spent.


Etter 25 min er det hele ferdig.


Kokosmelken jeg synes det var lite av er helt anderledes enn jeg forventet i konsistens -den er tynn , men kjempegod og setter en litt annen og spennende smak på fisken. Slett ikke dumt og skal definitivt prøves igjen - og kokosmelk skal testes ut i andre retter også

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:54   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fiskeform med kokosmelk (bilder )

Det så og hørtes utrolig digg ut!

Tror jeg kommer til å tilsette rekene de siste 5 min av steketiden. Da blir de ikke seige, bare gjennomvarme!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:55   #3
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskeform med kokosmelk (bilder )

Obs denne kom visst opp to ganger, sorry - prøvde se om jeg kunne slette den det ikke står bilder bak i navnet men fant ikke noen slik funksjon

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:58   #4
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskeform med kokosmelk (bilder )

Tanken streifet meg da jeg satt formen ovnen at rekene kanskje burde kommet på senere, men de ble bedre enn forventet, Likevel kan det gogt være de og osten får vente litt neste gang

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 18:33   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fiskeform med kokosmelk (bilder )

Jeg laget en fiskeform for 2 uker siden. Hadde stått 30 min om morgenen og pillet reker for å ha oppi fordi moren min skulle komme til middag. Først da vi var nesten ferdige å spise kom jeg på rekene som fortsatt sto i kjøleskapet!
Kanskje bedre å ha dem oppi med det samme?

Ble god salat med reker til kvelds, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 00:59   #6
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Fiskeform med kokosmelk (bilder )

Jeg lagde kylling i kokosmelk i går, brunet kjøttet først, hadde melka i til slutt, med curry og skivet vårløk. Kjemepegodt. Passer til fisk, fjærkre og kjøtt.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiskeform NÅ! Middag 5 13-04-10 19:45
Fiskeform av laks Krøllerellerei Middag 2 18-11-09 17:16
Deeeilig fiskeform m saus og ost! Sivensvans Middag 7 08-03-08 20:47
Gratinert fiskeform guro Middag 1 14-06-05 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no