Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tang og tare

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-11, 12:52   #26
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tang og tare

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har lavt stoffskfite, tok for mye kelp over en periode, og kunne kjenne at skjoldbruskjertelen ble forstørret, hvilket var ubehagelig og ga en slags kvelningsfølelse. Jeg har jo fått lest meg opp i etterttid at man kun skal ta kelp-tilskudd i så og så lange perioder, med opphold. Kunne godt tenkt meg å ta et slags tangtilskudd senere, for det hjalp en stund, men under litt mer kontrollerte former ... .

Én tablett om dagen er nok ikke så mye å bekymre seg for. Jeg tok maksdose i ukesvis ...

Det var vel jeg som fortalte deg om det i første omgang, hvis jeg ikke husker feil.

Mye nyttig info her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medis.../fucus_ves.htm

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:12   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tang og tare

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det var vel jeg som fortalte deg om det i første omgang, hvis jeg ikke husker feil.

Mye nyttig info her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medis.../fucus_ves.htm

Ja, det er ikke usannsynlig . Lurer på å begynne på det igjen, men da i mindre doser, hehe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:26   #28
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tang og tare

Jeg har bestilt kelp denne uka faktisk ... Har fått forverring av hypothyreosen igjen, og har den klump i halsen-følelsen hele tiden (som du beskriver som kvelningsfølelse). Nå skal jeg se hvordan et par uker med kelp hjelper på, før jeg gjør noe mer.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:28   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tang og tare

Hvis kelp er det samme som chlorella skal de som har for høyt eller lavt stoffskifte IKKE ta dem uten å ha snakket med fastlegen sin. Det ble banket inn i hodet mitt i dag da jeg var på helsekosten..

Chlorella er tang...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:41   #30
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Tang og tare

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis kelp er det samme som chlorella skal de som har for høyt eller lavt stoffskifte IKKE ta dem uten å ha snakket med fastlegen sin. Det ble banket inn i hodet mitt i dag da jeg var på helsekosten..

Chlorella er tang...

Kelp er ikke det samme som chlorella. Kelp er jo typisk synlig brun tang (i brunalgefamilien eller noe i den dur), mens chlorella er en encellet grønn alge. Utover akkurat dét, skal jeg ikke uttale meg om hva som bør unngåes for oss med høyt/lavt stoffskifte

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:53   #31
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tang og tare

Jeg regner meg i alle fall som kvalifisert nok til å gjøre dette selv - har mye erfaring og kunnskap og har nok bedre peiling enn fastlegen i så måte Men det er klart man skal være forsiktig med kelp, og sette seg inn i virkingene før det brukes.

Når det gjelder chlorella og stoffskifte har jeg aldri hørt om noen sammenheng, men det er jo ikke usannsynlig at det har det. Men det kommer vel an på mengden man tar, vil jeg tro. Og igjen greier jeg ikke helt å forestille meg at legen vet noe som helst om chlorella

Jeg har nå avsluttet kelp-perioden min, etter å ha tatt det i ca to uker. Og klumpfølelsen i halsen er mye svakere

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:57   #32
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tang og tare

Jeg spiser både tang og gress for tiden i håp om å bli bedre. Og jeg SKAL bli bedre!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:00   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tang og tare

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Kelp er ikke det samme som chlorella. Kelp er jo typisk synlig brun tang (i brunalgefamilien eller noe i den dur), mens chlorella er en encellet grønn alge. Utover akkurat dét, skal jeg ikke uttale meg om hva som bør unngåes for oss med høyt/lavt stoffskifte

chlorella er en alge ja.. Var bare opphengt i tang etter besøket mitt på naturkost..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:11   #34
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Tang og tare

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg regner meg i alle fall som kvalifisert nok til å gjøre dette selv - har mye erfaring og kunnskap og har nok bedre peiling enn fastlegen i så måte (...) Og igjen greier jeg ikke helt å forestille meg at legen vet noe som helst om chlorella

Der er jeg litt enig. Når jeg ser en sånn advarsel som må skrives på boksene til div naturmidler o.l. om at produktet bør kun brukes av de og de gruppene i samråd med legen, tenker jeg alltid "Hva f*** vet vel legen om dét?"
Og kan jo ikke være så lett for legen å skulle gi råd om alle mulige preparater de aldri har hørt om...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jule-ting-og-tang Summer Generell diskusjon 19 03-11-05 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no