Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

8 kg til jul!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-15, 09:24   #76
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Offisiell veiedag

Ufattelige 74,9 kg i dag!

Det er intet mindre enn vidunderlig å se 74-talet

2,9 kg igjen å miste til jul. Jeg gjør tydeligvis noe riktig for tida.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 12:39   #77
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Fantastisk bra ! :-D heier på deg !!
jeg gleder meg til å se 7 tallet , er like før :-) veiedag på onsdag så venter spent. Har lagt om kostholdet litt , igjen , så er spent. Mindre fett så håper det ikke har noe negativ virkning :-) plages fælt med halsbrann og fett er ikke noe positivt. Burde vel levd på blomkål hehe ;-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 13:56   #78
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Fantastisk bra ! :-D heier på deg !!
jeg gleder meg til å se 7 tallet , er like før :-) veiedag på onsdag så venter spent. Har lagt om kostholdet litt , igjen , så er spent. Mindre fett så håper det ikke har noe negativ virkning :-) plages fælt med halsbrann og fett er ikke noe positivt. Burde vel levd på blomkål hehe ;-)

Tusen takk, Scnuppa

Tvi tvi for deg og neste veiedag!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 09:41   #79
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

80 kg blank idag, og 3 kg igjen til jul ! Dvs vektnedgang på 0.8 kg siden jeg ble frisk . Gleder meg til å se 7 tallet snart , for første gang på 10 år ! :-D

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 11:54   #80
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg blir også gjerne med på denne. Skal ned 25 kilo totalt og det bør absolutt gå an å miste 8 kilo fra nå og frem til jul. Begynte på ketogent kosthold for 6 dager siden og er i ketose nå. Gått ned 2,6 kilo så langt.


Sist redigert av Yodette : 21-10-15 kl 12:27. Årsak: Tester ticker
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 21:33   #81
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Velkommen Yodette :-)

Det er bra du er igang og godt motivert! Det er ganske så optimistisk med 8 kg på 8 uker men alt kan gå an :-) Lykke til ! :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 22:28   #82
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Velkommen Yodette :-)

Det er bra du er igang og godt motivert! Det er ganske så optimistisk med 8 kg på 8 uker men alt kan gå an :-) Lykke til ! :-)

Sweet lord... er det bare 8 uker til jul!??
#påkjerringa

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 10:25   #83
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Sweet lord... er det bare 8 uker til jul!??
#påkjerringa

Amen!!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 11:28   #84
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Tiden flyyyyr ja ! :-/

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 17:41   #85
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg må telle fra jeg startet for en uke siden, så kan jeg ha en sjanse. Da er det bare 4,7 igjen innen jul.
Er i kraftig ketose (og litt dehydrert, så reparerer det) og merker at fett stadig slipper taket litt sånn over det hele.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:

Sist redigert av Yodette : 24-10-15 kl 17:50.
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 21:37   #86
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Jeg må telle fra jeg startet for en uke siden, så kan jeg ha en sjanse. Da er det bare 4,7 igjen innen jul.
Er i kraftig ketose (og litt dehydrert, så reparerer det) og merker at fett stadig slipper taket litt sånn over det hele.

Det er ikke noe som heter "kraftig" eller "lett" ketose. Enten er man i ketose eller så er man ikke det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 22:00   #87
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Kanskje jeg skal henge med. Men kan ikke gå ned 8 kg fra nå, så tar fra startdatoen.

03.10: 101.5
24.10: 100.0

6.5 kg igjen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 08:26   #88
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er ikke noe som heter "kraftig" eller "lett" ketose. Enten er man i ketose eller så er man ikke det.

I know. Sleivete formulert. Let me rephrase.
Vet jeg er i ketose (fordi det er utslag), men at fargen på stixen er så kraftig lilla, skyldes en kveld med litt mye vin og nå er jeg dehydrert dagen derpå...

Ned 3,7 totalt.
8-KILO-TIL-JUL-TICKER:

__________________
Påskemål:


Hovedmål:

Sist redigert av Yodette : 25-10-15 kl 08:36.
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-15, 10:15   #89
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Offisiell veiedag

75,1 kg - altså opp 200 g, eller altså stillstand på vektfronten. Heller ingen endring på midjemål.

Seminar på tirsdag og onsdag satt meg tilbake. Dessuten er jeg ikke i nok aktivitet. Homo sapiens er tross alt bygd for mye aktivitet - og her sitter jeg Nå som jeg har kontroll på karbo-inntaket (nesten hele tida) har jeg lett tilgang på fettreservene. Jeg burde bruke av dem!

Jeg har ikke spist for mye siden torsdag. Skikkelig kontrollert. Men jeg har altså problem med å få til en daglig spasertur på 30 minutter. Latskapen er min fiende.

Jeg har tømt glasset med ketostix, men er ikke i tvil om at jeg er i ketose. Skal kjøpe meg nytt glass i løpet av uka. Greit å følge med.

Veier jeg ikke mindre enn 75 kg om en uke, så blir jeg ofsaleg gretten

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 09:48   #90
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Kan jeg også få henge meg på? Litt urealistisk å klare 8 kg til jul, så målet mitt er å komme under 90 kg til jul. Pr i dag er jeg 94-ish. Mitt endelige mål er ca 80-82 kg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 12:46   #91
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Kan jeg også få henge meg på? Litt urealistisk å klare 8 kg til jul, så målet mitt er å komme under 90 kg til jul. Pr i dag er jeg 94-ish. Mitt endelige mål er ca 80-82 kg.

Velkommen!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 13:50   #92
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Kan jeg også få henge meg på? Litt urealistisk å klare 8 kg til jul, så målet mitt er å komme under 90 kg til jul. Pr i dag er jeg 94-ish. Mitt endelige mål er ca 80-82 kg.

Hei Lemen!

Dine 4 fire kg passer fint å miste fram mot jul. Enda noen uker Lykke til!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 15:26   #93
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Velkommen!

Opprinnelig lagt inn av Miranda13, her.

Hei Lemen!

Dine 4 fire kg passer fint å miste fram mot jul. Enda noen uker Lykke til!

Takk!!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 20:02   #94
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Helleu Lemen.

I dag har jeg laget tunfisksalat for første gang. Laget majones for noen dager siden og brukte den til å lage en LCHF-coleslaw. Resten kunne jeg ha til tunfisken. Blandet det også med litt finhakket rødløk, litt sitronsaft og salt/pepper. Ble veldig godt. Lunsj i dag var tunfisksalat, en halv avocado og litt tomat.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:

Sist redigert av Yodette : 28-10-15 kl 13:37.
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-15, 09:24   #95
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Hallo Yodette!

Innveiing i dag på 94.2, så det blir utgangspunktet mitt.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-15, 10:18   #96
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

80 kg i dag , ingen endring siden forrige uke. Men hadde en planlagt utskeielse i helga så forventet ikke annet :-) men syns jeg endelig SER en forskjell på at kroppen har blitt smalere ! Kjenner faktisk at jeg har ribbein jeg å ;-p

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-15, 13:34   #97
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Digg å kjenne forskjell. Jeg er 7 kilo unna 80 og gleder meg veldig til å se 7-tallet igjen. Er litt for lenge siden.

På fredag har jeg spist LCHF i 2 uker. Logger i appen My Weight, siden den lager så fine grafer. I snitt går jeg ned 0,32kg hver dag og 2,22 kilo i uka.
Den hastigheten er nok ikke noe som varer så veldig mange uker, så jeg får nyte det mens jeg kan.



__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-15, 16:39   #98
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Ja det er digg ! Fikk på meg en bukse idag jeg ikke har brukt på årevis :-D jeg var 86kg når jeg begynte så smått den 6 august. Det er ca 12 uker siden og har gått ned 6 kg siden da , ca 0.5 i uka . Har kanskje kunnet gått ned raskere men tror at det er sunt for kroppen å ikke rase ned for fort :-) har igjen 3 kg til jul og 10 kg generelt da målet er 70 kg . Regner med kiloene går saktere ned når man nærmer seg målet . Men har brukt mange år på å få de på så regner med å bruke en stund for å få de av ;-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 09:30   #99
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Ofisiell veiedag igjen, og ikke et gram forskjell på mange uker! Nesten imponerende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 06:34   #100
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

I dag er det 2 uker siden oppstart. Ned totalt 4,3 kilo. Det er nok til at jeg både merker, ser og kjenner stor forskjell på kroppen. Jeg spiser omtrent som ketolysefasen til Atkins, så ganske strengt på karbohydratene. Veier og teller ikke lenger, men tipper jeg ligger på maks 25-30g kh per dag. Siden jeg har endel å gå ned og dette fungerer godt, skal jeg fortsette i minst en uke til før jeg gjør noen justeringer.

Burde sikkert funnet en annen tråd å poste dette i, men har dere lest om den nye AltShift metoden? Der sirkulerer man spisemønster og mange som har stått fast på LCHF begynner miste vekt igjen. Jeg er litt fascinert av opplegget, men har ikke lest boka. Snapper likevel opp nok til å skjønne "turnusen" de spiser etter, på en lukket FB-side der folk poster bilder og forteller om erfaringer.

(Dette var ikke spesielt myntet på deg, altså Carisma - sånne platå er jo helt vanlig. Det er bare at jeg oppdaget AltSHift for en liten uke siden og har fulgt litt med på det de gør. Det høres litt slitsomt ut å veksle sånn, men ser at det har effekt på endel som liksom hadde stagnert i prosessen med å gå ned i vekt.)

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no