Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tanker før oppstart av Ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-05, 17:01   #1
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Tanker før oppstart av Ketolysekuren

Når man leser: Fy til poteter, ris pasta og brød mm.. betyr det at man ALDRI får putte disse sakene i munnen mens man er på denne kuren?
Eller får man spise pittelitt?

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 23:38   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Når man leser: Fy til poteter, ris pasta og brød mm.. betyr det at man ALDRI får putte disse sakene i munnen mens man er på denne kuren?
Eller får man spise pittelitt?


Hei og velkommen Elisabet!
Alt det du der nevner har svært mye karbohydtater pr.100g. Mens du går på på kuren skal du bare ha ca. 15g daglig. Mesteparten av det bør være i grønnsaker og da blir der igrunnen ingenting igjen til vanlig brød, poteter, ris osv. Du kan lage brød av soyaprotein (oppskrift finnes i boken- og den har du vel lest?), eller lage andre ting å ha pålegget på.
Boken inneholder også mange andre oppskrifter, bla. poteterstatning,- så det er bare å studere boken. Du bør også gå inn på linken under, det finnes mye nyttig informasjon der:

www.ketolyse.no

Ønsker deg lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 23:42   #3
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg er en brød person, men jeg har funnet at jeg ikke savner brød noe særlig. Jo, det hadde kanskje vært godt med et godt, nybakt brød, men det kan vente til jeg er slank og vakker igjen!

Eller så er det jo bare å prøve å bake et slikt soya protein brød.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 01:42   #4
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Hei og takk for velkomsten

I dag har jeg fått lest mye om denne dietten å begynner faktisk å se ting klarere. Jammen mye å sette seg inn i. Phøy

Boken skal bestilles i morgen. Jeg ser frem til å starte på

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 01:47   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

lykke til! det kommer nok til å gå fint!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 11:18   #6
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Det er bare såå spennende å lese/høre om dem som lykkes med denne kuren. Kansje det er håp for meg også gitt
Jeg hadde det bra inntil for ca 2 år siden og jeg la siggen på hylla. Dem kan si hva de vil, men det skjedde et eller annet da.. Noen kilo kom på -nå skal dem av igjen!!

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 11:21   #7
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Jeg er en brød person, men jeg har funnet at jeg ikke savner brød noe særlig. Jo, det hadde kanskje vært godt med et godt, nybakt brød, men det kan vente til jeg er slank og vakker igjen!

Eller så er det jo bare å prøve å bake et slikt soya protein brød.

Jeg er også brødmenneske kan du si. Alltid vært
Men som du tenker så kjekt -en dag

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 18:07   #8
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Jeg er også veldig glad i brød, og liker ikke smaken på disse soyabrødene. Jeg har kommet fram til en oppskrift på små rundstykker som gir ca 4 g. karbohydrat i hver. Jeg bruker litt av hvert i rundstykkene, og litt mel fra en pose som heter Dansk Rugbrød. Det inneholder minst karbo av melsortene, og det blir ganske godt også.

Rundstykkene blir ganske små, men innmari gode. Og så tilfredsstiller det faktisk veldig bare å få spise litt brød. Jeg skal legge ut oppskriften i dag hvis noen vil prøve.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen tanker.. Summer Fysisk og mental helse 4 15-05-06 18:35
Hva spiser dere før og etter trening? Tidligere bruker Trening 1 11-12-04 15:00
Hvor lang tid før ketose avtar? psilocybe Atkins kosthold 20 27-02-04 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no