Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor finner jeg oppskriften på ziggys polarlapper?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 18:02   #1
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Hvor finner jeg oppskriften på ziggys polarlapper?

søkt. men finner det virkelig ikke..
takk får svar

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:04   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg oppskriften på ziggys polarlapper?

Ziggys "Polarbrød" Lapper

- 150 gr cottage cheese, kremost eller rømme (1/2 boks)
- 75 til 90 gr revet ost (ca. 1,5- 2,0 dl)
- 3 stk egg
- Salt, pepper, pizzakrydder, oregano, basilikum mv.

Stivpisk eggehvitene med litt salt for å få de skikkelig stive.

Mos Cottage Cheese, krydder og eggeplommene sammen med en stavmikser, eller klem det ut med en skje. Vend så den krydrete eggeplomme/cottage cheese blandingen og den revne osten forsiktig inn i de piskede eggehvitene med en slikkepott til en jevn deigrøre, slik at alt blir fordelt i eggehvitene i maks 1 minutt, ellers kan de stivpiskede eggehvitene "falle sammen".

Du kan også kutte opp f.eks. skinkebiter eller stekte baconbiter og blande det inn i røren, om du vil det, men det beste er nok å ha en skje med deigrøra på bakepapiret først, deretter ha på ønsket fyll, for så å dekke over med mere deigrøre.

Settes på en stekeplate med bakepapir med spiseskje. Jeg har på litt mere pizzakrydder el.l. etter at jeg har laget lappene på stekeplaten, syns de ser best ut da.

Lag ca 8- 10 slike Polarbrød lapper, alt etter hvor store/små du vil ha dem. Husk at de "flyter" ut under steking. Stekes midt i ovnen på ca 175°C i ca. 25 minutter eller mere, til de har fått en gyllenbrun farge.

Smaker godt med pølse, ost, skinke og majones mv.

Disse Polarbrød lappene passer også utmerket til å bruke som minipizzaer, hvor en har på litt pizzasaus med lite karbo, kjøtt, skinke, sopp, løk mv. toppet med ost og pizzakrydder. Snadder!!

Har du på ost og skinke, eller har laget minipizzaer, smaker det godt når du varmer dem opp i mikro'n... da blir det som et godt, varmt ostesmørbrød...

Og en ting til... disse kan også brukes som pølsebrød/lompe når du har pølser på menyen. Da er det bare å ha på det man ønsker, rekesalat, dressing mv...

Lager store porsjoner av disse om gangen, da de passer godt til en travel frokost og...

Enjoy!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:08   #3
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Hvor finner jeg oppskriften på ziggys polarlapper?

Tusen takk=)

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
polarbrød, ziggybrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor finner jeg svineribbe nå? sukkerhesten Lavkarbo generelt 6 09-06-10 19:44
Svinefarse-Hvor finner man det? supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 29-05-09 19:29
Jeg finner ikke lavkarbo-pølser i Oslo. Hvor finner jeg de? miss_chica Ketolysekuren 8 28-05-09 22:08
Ziggy lapper, finner ikke oppskriften Janis Lavkarbo generelt 1 03-11-07 13:43
Finner ikke oppskriften jeg leter etter ... Millsi Oppskrifter 2 27-10-07 23:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no