Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose = vekttap?????

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-05, 20:06   #1
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel
Question

Ketose = vekttap?????

Er det slik det er?? Er man sikker på å gå ned i vekt hvis man bare er i ketose??
Jeg har vært i ketose hele tiden, men er redd jeg ikke går ned??
Jeg vil bare gå ned i vekt , det er det hele...

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 22:25   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg kan ikke si noe generelt om vektnedgang i ketose, jeg vet bare at når jeg er i ketose så raser kiloene av meg. Nå har jeg mye å ta av og jeg er også insulinresistent, så det skal godt gjøres at jeg ikke går ned noe i ketosen...

  Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 22:31   #3
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Dette lurer jeg og på. Jeg tar disse stiks testene og får utslag på at jeg er i ketose,Men jeg syns ikke jeg går ned i vekt eller blir mindre!!!!

Vekten raser ikke av meg.
Ok jeg har bare holdt på i en uke og 4 dager men jeg må jo gå noe ned??
(men i følge vekta så har jeg gått med 2,1kg (men jeg tror den er syk). men jeg føler det ikke og SER det ikke.
Kan man få utslag på ketose også ikke være i ketose?? ((Unnskyld hvis det er et dumt spm ))

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 22:32   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

det er en tråd her inne hvor ketose er forklart.. skal prøve å finne den

men JA - man kan være i ketose og ikke gå ned

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 22:33   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Her var den

http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 12:23   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Vekten raser ikke av meg.
Ok jeg har bare holdt på i en uke og 4 dager men jeg må jo gå noe ned??
(men i følge vekta så har jeg gått med 2,1kg (men jeg tror den er syk). men jeg føler det ikke og SER det ikke.

Du kjære Bamseline...Du har gått ned 2, 1 kg på en uke og 4 dager. Det er jo kjempefint. Du merker det snart tenker jeg. Nå vet ikke jeg om du har sagt noe om hva du veier eller hvor mye du ønsker å gå ned, men 2,1 kilo er mye på så kort tid.

Noen raser ned som du sier, men det er mye vann...kanskje du ikke har så mye vann? Foresten så synes jo jeg dette var å rase ned jeg da. Jeg vet ikke hva du hadde ventet eller hva du har gjort på forhånd, men etter de to første ukene så er det ikke vanlig å rase ned med mer enn 500 gr i uka......
Veldig bra dette Bamseline, bare stå på og fortsett med det du har begynt på. Viktigere er hvordan du føler deg?
Lykke til videre

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 14:21   #7
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Opprinnelig lagt inn av mofe

Her var den


http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

Hei og takk mofe!! Fint du viste meg den linken. Nå er den lest og bedre forstått.!! TAKK TAKK..

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 18:52   #8
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Du har helt rett.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 18:57   #9
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Anne

Du kjære Bamseline...Du har gått ned 2, 1 kg på en uke og 4 dager. Det er jo kjempefint. Du merker det snart tenker jeg. Nå vet ikke jeg om du har sagt noe om hva du veier eller hvor mye du ønsker å gå ned, men 2,1 kilo er mye på så kort tid.

Noen raser ned som du sier, men det er mye vann...kanskje du ikke har så mye vann? Foresten så synes jo jeg dette var å rase ned jeg da. Jeg vet ikke hva du hadde ventet eller hva du har gjort på forhånd, men etter de to første ukene så er det ikke vanlig å rase ned med mer enn 500 gr i uka......
Veldig bra dette Bamseline, bare stå på og fortsett med det du har begynt på. Viktigere er hvordan du føler deg?
Lykke til videre

Du har selvfølgelig helt rett.

Men det er sant, jeg tror ikke jeg har så mye vann i kroppen.

Jeg er jo strålende førnøyd med de 2,1 kg, men merker at jeg vil gå ned mere.
Jeg føler meg veldig bra, har fått sinnsykt mye energi. Men nå tar jeg sinnsykt mye vitaminer og. Jeg skal ikke klage.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:04   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har vært i ketose uavbrutt i 80 uker og kiloene har "rast" av i en fart av i snitt 0.175 kg pr uke

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 14:04   #11
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg har vært i ketose uavbrutt i 80 uker

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 14:07   #12
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Dette lurer jeg og på. Jeg tar disse stiks testene og får utslag på at jeg er i ketose,Men jeg syns ikke jeg går ned i vekt eller blir mindre!!!!

Vekten raser ikke av meg.

Skjønner godt at du blir utålmodig, sånn er det med meg også. Helst ville jeg ha rast ned 20 kilo i superfart, og så kunne jeg bare jobbe med å holde meg i ro der. Det er vel bare å fortsette på samme måte, så får vi vel belønningen vår til slutt.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 18:24   #13
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Du har gått ned 2.1 kilo gratulerer!!!

Ikke vet jeg hvor mye du skal ned,men da jeg begynnte dengang med Atkins synes jeg ikke jeg var noe slankere før jeg hadde gått ned 8-10 kilo.

Så det jeg gjorde var å måle livvidde og diverse andre kroppsmål,for å forstå at jeg virkelig gikk ned i vekt

Så her er det bare å stå på

Klem

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24
Hvilke medisiner påvirker egentlig ketose/ vekttap? Kalorine Induksjonen 5 28-07-04 13:09
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 09:43
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no