Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-11, 21:00   #51
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Tenkte også at oktober skulle bli min come back-måned, men starten har ikke vært så imponerende...

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:23   #52
MarLok
Nytt Medlem
 
MarLok sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oppdal
Alder: 49
Innlegg: 6
MarLok er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Til Tonjis: Du skriver at du hat kutta lettbrusen og drikker bare kaffe og vann: I boka til Torkil står det litt om kaffe: "Kaffe inneholder 0,4 milligram karbohydrater per 100 gram kaffe. Er du stordrikker, kan det bli en del karbohydrater per dag. Begrens inntaket eller drikk te."

Etter egen erfaring skal det mye kaffe til før det blir for mye (jeg defineres nok i gruppa "stordrikker"), men vi er jo ulike. Og hvis du drikker mer kaffe etter å ha kutta ut brusen, kan det jo hende det gjør utslag?

Ikke vet jeg.
Sjøl prøver jeg å bytte ut kaffen med ingefær- eller lakriste fra helsekosten. De er nydelige! Selv om ingen får røre morrakaffen min...

MarLok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:03   #53
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Tenkte også at oktober skulle bli min come back-måned, men starten har ikke vært så imponerende...

foreløbig ikke min måned heller, men da kan det bare bli bedre

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:07   #54
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av MarLok, her.

Til Tonjis: Du skriver at du hat kutta lettbrusen og drikker bare kaffe og vann: I boka til Torkil står det litt om kaffe: "Kaffe inneholder 0,4 milligram karbohydrater per 100 gram kaffe. Er du stordrikker, kan det bli en del karbohydrater per dag. Begrens inntaket eller drikk te."

Etter egen erfaring skal det mye kaffe til før det blir for mye (jeg defineres nok i gruppa "stordrikker"), men vi er jo ulike. Og hvis du drikker mer kaffe etter å ha kutta ut brusen, kan det jo hende det gjør utslag?

Ikke vet jeg.
Sjøl prøver jeg å bytte ut kaffen med ingefær- eller lakriste fra helsekosten. De er nydelige! Selv om ingen får røre morrakaffen min...

Takk for svaret.. Jeg drikker nok ikke så mye kaffe. Jeg drikker maks 4 kopper hver dag og noen dager drikker jeg ikke noe kaffe. ÆSJ! Dette går ikke som planlagt. Men, jeg skal ikke gi meg! Ser det er flere som sliter med vektnedgang, men vi skal jo klare dette sammen

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 01:00   #55
tuftemor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 55
Innlegg: 190
tuftemor er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei hei alle sammen er det plass til en liten kropp til
Jeg startet mandag 3. okt.
Jeg skal prøve å holde meg innenfor 10-15 kh
Hvor mye ligger dere andre på?
Gleder meg til å følge alle, kjempe spennende

__________________

Min dagbok

tuftemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Lav karbo :) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 06:23   #56
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei igjen og god morgen. Takk for svar ang. Ticker. Jeg har nå opprettet en, men får den ikke inn her....
Men, en annen ting, jeg har lurkjikka litt på vekta - og endelig ser det ut som det skjer noe her Mandag veide jeg 77.2 (da jeg starta den 11.sept. veide jeg 77...), men i dag er den 76,7, dvs. 0,5 kg på to dager...!!! Nå ble jeg virkelig motivert.
Det jeg har gjort er å følge rådene her inne om å drikke mer vann (har en sånn 0,7l flaske på jobben som jeg fyller opp tre ganger om dagen, + drikker vann til middag). Har ikke klart å kutte Pepsi Max, men drikker ikke riktig så mye som de tre første ukene.
Har i tillegg begynt å bruke diett.no, og etter tre dager ser jeg at jeg ligger på ca 6g karber per dag, men har holdt meg helt unna mørk sjokolade og bær. Spiste en del av det de første tre ukene.
Men ser at jeg får i meg litt lite Zink. Må kanskje kjøpe det i dag

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 06:27   #57
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Stå på dere andre, ingenting er bedre enn når endringene i kosten begynner å vises på vekta (iallefall når en har holdt på i over tre uker uten noen endring). Etter hvert vil det forhåpentligvis vises på klærne også

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:10   #58
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av junana, her.

Stå på dere andre, ingenting er bedre enn når endringene i kosten begynner å vises på vekta (iallefall når en har holdt på i over tre uker uten noen endring). Etter hvert vil det forhåpentligvis vises på klærne også

Du holder ikke på å gi opp? Jeg står så og si stille jeg også..vi er flere. Må være noe med september/oktober

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:58   #59
bumbleroot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 32
bumbleroot er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Blir gjerne med her jeg også, hvis det er greit.
Trenger litt motivasjon og drahjelp kjenner jeg. Begynte egentlig for ca. 5 uker siden, men har bare gått ned 1,2 kg (den første uken). Dette er min 2 gang på ketolyse kuren (gikk ned 10 kg for et par år siden før jeg ble gravid).
Regnet vel egentlig med at det skulle gå saktere denne gangen, men ikke såååå sakte

Vet om noen ting som jeg kan forandre på, så skal prøve på det nå.
Jeg må bla. begynne å skrive ned det jeg spiser og gjøre et tappert forsøk på å kutte ut cola zero + extra tyggegummi...

Jeg er også på dag 5 med 30 days shred (treningsprogram på dvd)

skal også begynne å måle meg jevnlig.

Lykke til alle sammen! Dette skal vi klare

__________________


bumbleroot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:03   #60
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg begynte med registrering av alt matinntak igjen i går, det var en sjokkartet opplevelse! Men uansett godt å vite hva som er problemet, liksom.

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:23   #61
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av tuftemor, her.

Hei hei alle sammen er det plass til en liten kropp til
Jeg startet mandag 3. okt.
Jeg skal prøve å holde meg innenfor 10-15 kh
Hvor mye ligger dere andre på?
Gleder meg til å følge alle, kjempe spennende

Selvfølgelig er det plass til en til

Jeg prøver å ligge på under 15 karbo om dagen. Det er ikke optimalt om man ligger veldig mye lavere enn det, det blir ikke anbefalt.

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:24   #62
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg begynte med registrering av alt matinntak igjen i går, det var en sjokkartet opplevelse! Men uansett godt å vite hva som er problemet, liksom.

Hvordan fungerer det der? Bruker du diett.no?

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:40   #63
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Velkommen skal du være Jeg er i samme situasjon som deg, bortsett fra graviditeten Jeg gikk ned raskt i fjor og nå har jeg prøvd igjen, men det går saaaakte! Ganske så frustrerende!

Jeg har kutta helt ut light brus og tyggis+halspastiller rører jeg ikke. Sorbitol og så og si alt som slutter på -ol, omgjøres til karbohydrater i kroppen og det er ikke bra.

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:13   #64
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Tunge Tonjis, her.

Hvordan fungerer det der? Bruker du diett.no?

Bruker diett.no ja, får så fin oversikt over overspisinga mi atte... Neida, dette skal gå bra!

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:47   #65
bumbleroot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 32
bumbleroot er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Tunge Tonjis, her.

Velkommen skal du være Jeg er i samme situasjon som deg, bortsett fra graviditeten Jeg gikk ned raskt i fjor og nå har jeg prøvd igjen, men det går saaaakte! Ganske så frustrerende!

Jeg har kutta helt ut light brus og tyggis+halspastiller rører jeg ikke. Sorbitol og så og si alt som slutter på -ol, omgjøres til karbohydrater i kroppen og det er ikke bra.


sitter her med en 1/2 l cola zero, men det skal bli min (forhåpentligvis) siste.
forrige gang var jeg flink og holdt meg helt unna tyggis ol. så skal nok klare det denne gangen også
De har veldig mange gode smaker på apoteket av Fribol, sukkerfri drops, så jeg får ta meg en tur innom der etterpå.

__________________


bumbleroot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 17:30   #66
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

"Du holder ikke på å gi opp?" Svar: Å, nei, gir ikke opp nå som det endelig har begynt å skje ting. Gleder meg bare til fortsettelsen, men skal på fest på lørdag, så da blir det Liteøl og bacongull I dag bakte jeg lavkarboscones som jeg har med meg om det skulle dukke opp fristelser litt her og der. Greit å ha med seg noe i veska som en kan spise i "nøden"....

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 23:03   #67
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Ang. snacks i nøden. Dette her er nydelige baconfrittata'er. De kan enkelt lages i muffinsformer. De kan fryses også


Dette trenger du:
( Ca. 18 stk. )
10 egg
1 dl kremfløte
200 g revet hvitost
100 g avrent cottage cheese
2 pakker bacon
2 never finhakket bladpersille

Slik gjør du:
Pisk eggene med en gaffel og rør inn fløte, revet ost og avrent cottage cheese. Klipp eller strimle baconskivene i små biter, stek dem sprø og avkjøl. Bland baconbitene og finhakket bladpersille i eggerøren.
Sett muffinsformer på et stekebrett, og fordel røren i formene. Stek midt i ovnen på 175 grader i ca. 20 minutter. Skru opp temperaturen til 225 grader de siste 3 minuttene, og la dem steke til de får en fin farge.


Naaaaaaaaaaaam

__________________



"
Glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein."
Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 00:19   #68
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jaja - røynet på den smellen i helgen, ødela 3 dager med den. Men men .... jeg har det ikke travelt, og det går jevnt over den rette veien. Sitter faktisk med et lite glass pepsi max i dag - er nesten heeelt avvent, og det er herlig - men i kveld ble det ekstrakosen etter jobb siden vinen ikke er så veldig aktuell lenger

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 00:53   #69
tuftemor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 55
Innlegg: 190
tuftemor er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Min 3. dag har gått fint
Ser det er noen som står stille på vekten,,vi får bare tenke att det tok lang tid å legge på oss, ivertfall alle kiloene jeg har klart
Jeg prøver å tenke på att dette skal være en livstilsendring men vet att når min vekt heller ikke vil videre ned blir vel jeg også frustrert
Stå på alle sammen dette klarer vi. Sammen er vi sterke

__________________

Min dagbok

tuftemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Lav karbo :) Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 07:43   #70
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

De baconfrittata'er hørtes gode ut - må prøves

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 07:54   #71
Viktor4u
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 87
Viktor4u er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei igjen,

I dag er det "stix" teste dag og jeg er spent på resultatet

På tirsdag kveld ( 4.10 ) var jeg ute å trente i ca 1 1/2 time, og det gikk greit, ikke noe svimmelhet el lignende.

Sliter med å komme under 20 Karbs om dagen, og det er små ting som velter målsetningen, var så happy og fant Møllerens "lavkarbo" brød i butikken, tenkte ikke, bare kjøpte, bakte og spiste. MEN det er vel nesten frekt å kalle det lavkarbo med 12,9g Karbs/100g. dvs ca 6 karbs pr skive ( Mine skiver hverfall, veide dem) dvs 1/4 av dagsrasjonen på 1 skive. Så nå er det å lete etter oppskrifter på "real" lavkarbo brød. Tips mottas med takk

I dag er det fotoshoot dag, for å få tatt "Før" bilder, ikke spesielt motiverende men, kansje nødvendig.

Ha en god dag alle

__________________
Viktor4u

Min Journal.. fra kjukkas til kjekkas

Viktor4u er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:25   #72
Knut ned til 90kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Ski
Innlegg: 34
Knut ned til 90kg er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei,

Ligger rett ut med prolaps og innser at vekten og dårlig form er årsaken til dette. Sliter også med kraftig snorking som jeg (og kona..) håper forsvinner med vekta! Har lest om ketolysekuren og bestiller oppstartspakka nå. Skal ned 20 kg så jeg slenger meg på her jeg også!

Knut ned til 90kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:52   #73
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg spiser for mye til å gå ned, tror jeg, vekta har i hvert fall ikke forandret seg denne uka (jaddajadda, jeg vet det er teit!). Men kontroll er fint.

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:00   #74
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Knut ned til 90kg, her.

Hei,

Ligger rett ut med prolaps og innser at vekten og dårlig form er årsaken til dette. Sliter også med kraftig snorking som jeg (og kona..) håper forsvinner med vekta! Har lest om ketolysekuren og bestiller oppstartspakka nå. Skal ned 20 kg så jeg slenger meg på her jeg også!

Som erfaren prolaps-pasient (operert to ganger), kan jeg fortelle deg at vekt og dårlig form ikke nødvendigvis er årsak til prolaps. Slanke aktive mennesker får også prolaps. Kirurgen som opererte meg (begge ganger) sa at det er nesten umulig og unngå å få prolaps om man er disponert for det. Dette fordi jeg ønsker at du skal slutte å ha så dårlig samvittighet og tro at du selv "har gjort deg syk".

Uansett, er du nå inaktiv og sliter med mye smerter, kan ketolyse/lavkarbo være en fin måte og få redusert vekten på. Vær klar over at om du bruker en del smertestillende - eller ikke - kan det være at kroppen ikke er så interessert i å forbrenne redusere vekten så kjapt når den holder på å "reparere" seg selv. Sånn er vi bare laget
Jeg spiste ekstremt lite i perioden før siste operasjon fordi jeg spiste mye smertestillende, men anbefaler ingen og slanke seg 1 kg i uka på to brødskiver om dagen... så prøv og spis godt, spis evt mindre måltid flere ganger hvis du ikke klarer og spise så mye i gangen.

Som overvektig og med mye snorking, er det helt klart bra at man ser at om vekta reduseres, blir livet generelt lettere. Lavkarbo er for mange en mye "enklere" måte å gjøre det på enn å sulte seg ned i vekt med feks Grete Roede eller vektklubb.no.
Ønsker deg så mye lykke til, bruk forumet om du har spørsmål, evt lag deg din egen journal hvor du noterer litt ned hva du spiser, hva du liker, hva du lurer på osv

Håper du finner en løsning på prolapsproblemet, unner ingen slike smerter og plager!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:02   #75
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Viktor4u, her.

Hei igjen,

I dag er det "stix" teste dag og jeg er spent på resultatet

På tirsdag kveld ( 4.10 ) var jeg ute å trente i ca 1 1/2 time, og det gikk greit, ikke noe svimmelhet el lignende.

Sliter med å komme under 20 Karbs om dagen, og det er små ting som velter målsetningen, var så happy og fant Møllerens "lavkarbo" brød i butikken, tenkte ikke, bare kjøpte, bakte og spiste. MEN det er vel nesten frekt å kalle det lavkarbo med 12,9g Karbs/100g. dvs ca 6 karbs pr skive ( Mine skiver hverfall, veide dem) dvs 1/4 av dagsrasjonen på 1 skive. Så nå er det å lete etter oppskrifter på "real" lavkarbo brød. Tips mottas med takk

I dag er det fotoshoot dag, for å få tatt "Før" bilder, ikke spesielt motiverende men, kansje nødvendig.

Ha en god dag alle

"Vanlig" brød har 12g kh pr skive, så du har jo faktisk halvert inntaket ved å spise Møllerens

Anbefaler Karins "mitt aller beste brød" som du finner oppskrift på her inne, 1-2 g kh pr skive bare, og det smaker veldig godt og man blir veldig mett!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halloweenutfordringen -5kg (31. oktober) Regret Lavkarbo generelt 211 28-11-11 20:41
Noen oktober 09 startere igjen? ketto Ketolysekuren 5 04-05-10 22:04
Bøssebærer 18. oktober? Krizzi Ketolysekuren 0 12-10-09 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no