Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

jeg føler meg litt dårlig......

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-04, 23:01   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jeg føler meg litt dårlig......

jeg har de siste par dagene både hatt endel smerter i nyreområdet, og veldig mageknip..... spiser normal Atkinsmat. og har generelt god fordøyelse og. men det er disse to problemene..... kan det være noe jeg reagerer på? drikker masse vann og. skjønner ingenting... kan det være at noen folk reagerer negativt på Atkins kost? (håper ikke det er det, men igjen så håper jeg jo at det ikke er noe annet, noe galt).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-01-04, 23:44   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ikke godt å si.

Du spiser vel ikke for mye? Det er viktig å slutte å spise når en er behagelig mett, og ikke spise igjen før en er sulten.

Når det gjelder mageknip så kan du prøve å kutte ut for eksempel meieriprodukter noen dager...

Også er det viktig at kosten består av rikelig fett, et av ankepunktene mot atkins og andre er at nyrene kan slite med å ta unna store mengder proteiner.

Det må jo bli av alt du tar av et sted... kan være de er overarbeidet?

Jeg er ingen ekspert, Oppsøk en lege hvis det plager deg veldig (for å forsikre at det ikke er noe alvorlig), eller send en mail til atkins.com/atkins-uk.com eller lindberg.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 00:32   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

takk for svar jeg spiser faktisk litt lite, for lite tror jeg. idag har jeg kun spist middag og frokost (frokost var et par karbonader med ost og stekt løk, og middag var 1 kotelett med grønnsaker og bearnaisesaus). jeg skal sende en mail

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 01:12   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg pleier å spise 2 speilegg med rugknekkebrød til frokost

Litt nøtter til lunsj

Og ca 125g kjøttdeig/biff med løk, paprika og salat til middag/kvelds


Viktig å huske at fett inneholder mye mer og konsentrert energi og enn karbohydrater og proteiner... bare 20g proteiner i 100g kjøtt, 100g fett i 100g olje/smør... Så jeg synes dietten din slik du beskriver den høres mye ut jeg... Om du ikke blir mett så spis litt mer fett...

Energi omregning: Karb 1g=4kcal , Prot 1g=4kcal , Fett 1g=9kcal

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 13:06   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

syns du det jeg spiste der hørtes mye ut? herregud jeg kan jo spise mer enn det på Grete Roede

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 13:22   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Er du sulten Iset?

En viktig ting jeg oppdaget når jeg begynte på Atkins. Jeg spiser meg ikke full lengre. Jeg spiser meg bare mett! Når jeg var et karbovrak spiste jeg meg alltid full... det trodde jeg var å være mett... men der tok jeg feil... Før kunne jeg spise 7-10 tacos uten noe problem, nå er jeg mett etter 3... Fordi jeg har masse fett i kjøttsausen, masse ost, rømme... Jeg får i meg mer energi på mindre mat...

Og når er en mett? Når en ikke er sulten mer, når den neste biten egentlig kan ligge igjen på tallerkenen. Når du slanker deg på Atkins skal du la den ligge igjen...

Om du fortsatt er sulten må du spise mer fett... Og ikke spise igjen før du er sulten(, eller trett).

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 13:47   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja selvfølgelig, jeg slutter når jeg er mett, og jeg har vært mer mett enn jeg har pleid å være på andre dietten. men jeg syns bare ikke man skal spise for lite heller, er ikke det litt dumt da? kanskje jeg skal fordele måltidene på mindre og oftere måltider. men jeg syns ikke det var mye det jeg spiste iallefall.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 15:21   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

ja selvfølgelig, jeg slutter når jeg er mett, og jeg har vært mer mett enn jeg har pleid å være på andre dietten. men jeg syns bare ikke man skal spise for lite heller, er ikke det litt dumt da? kanskje jeg skal fordele måltidene på mindre og oftere måltider. men jeg syns ikke det var mye det jeg spiste iallefall.

Maten du spiser nå er mer næringstett, så det skal ikke like mye til...
Også, når du er i ketose, så forbrenner du ditt eget kroppsfett som energi... (du har koblet deg på din egen bensintank... )

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 16:49   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

nei da er det jo greit men siden Atkins sier i boken at han oppfordrer alle som er i ketose til å spise så mye de har lyst på, så stusser jeg litt....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 20:57   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Poenget er vel at du ikke skal gå sulten, men føle det mett... Og ja, du kan spise så mye du vil... men stanse når magen er mett..

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 22:19   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja nettopp, derfor syns jeg det var rart at mannen din syns jeg hadde spist for mye den dagen, når jeg syns det var lite. men nå snakker vi rundt hverandre hehehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 22:47   #12
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Kan ikke så mye om Atkins men det er vel ikke så mye anderledes enn Eurodiett. Jeg har litt øket proteinbehov (Går mye) men skal ha minst 100 gram protein daglig. Resultatet er at jeg øker i muskelmasse. Får du for lite proteiner så vil kroppen brenne muskler så vel som fett når glykogenlageret er tomt. (eller sånn oppfattet jeg det).

Så Iset du bør spise mer. Husk det ideelle for forbrenningen er 5 måltider om dagen.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 15-01-04, 11:15   #13
Mocca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 43
Innlegg: 24
Mocca er på en erverdig vei

Det synes jeg var godt å høre, syntes det hørtes ille ut med kun tre måltider daglig....


Da går jeg for fem måltider!

Mocca er avlogget   Svar med sitat
Gammel 16-01-04, 20:48   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

litt små tips: 5- 6 måltider pr dag spis hver 3 time. hvis du ikke er sulten etter 4 timer har du spist for mye.

Det er ikke at magen fylles man skal føle mettheten på, Kaloriene i fett,protein tar mye mindre plass enn karbo, så det hjelper å ta seg tid ved måltidet, å prøve å føle om man fortsatt er sulten. Det er litt uvant i starten ,men går seg til.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 24-01-04, 02:24   #15
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Spise hvor mange ganger

Vet at alle anbefaler 5 måltider om dagen,men det er ikke alltid like lett.

Men se det heller sånn at ta 3 måltider om dagen,som de fleste har tid til.

Og det andre du spiser er mellommåltider. Det være seg nøtter ost el.
Det er også mat.

Klem Skorpia

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no