Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør man i bryllup?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 23:08   #1
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Hva gjør man i bryllup?

til helga skal vi i bryllup.. det er mat, kaker, alkohol..
hva gjør jeg? ramler jeg ut av ketose å bare nyter dagen? eller skal jeg tewnke på alt å ikke spise potetene, ikke røre kakene?

hmm.. hva skjer med kroppen om man tar en dag uten å tenke karbo?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:36   #2
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: hva gjør man i bryllup?

Jeg hadde spist av det som ble servert, men som du nevner kanskje droppet noe, som poteter. Tatt bare et kakestykke, kanskje. Av en veldig god kake slik at det er verdt det!

Men jeg er moderat lavkarber, og ikke i ketose, så andre ville sikkert gjort annerledes.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:39   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør man i bryllup?

Syns du skal nyte maten, og dagen!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:00   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Atkins anbefaler å være "superflink" før oppmøte og dagen før. Altså veldig lav lav karbo (antar LCHF her) og så er "skaden" mindre. Husk at du ikke tåler alko så mye og at det finnes lavkarbo alkohol. Vin, lavkarboøl, ren alkohol med sukkerfritt blandevann. Og så er det veieforbud i minst tre dager etterpå ellers så blir du sur.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:14   #5
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Hvis de har koldtbord så er det jo ikke noe problem. Ellers synes jeg du skal kose deg og holde deg unna vekta de neste dagene. Vær sikker på deg selg og gå tilbake til "normal" mat dagen etter. Du ramler nok kanskje ut at ketosen, men du kommer ikke til å legge på deg noe
Nyt dagen

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:17   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Jeg hadde spist og kost meg! Men hadde spist mindre potet og tatt to kakestykker i stedet for tre....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 14:39   #7
FredrikW
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
FredrikW er ny på veien

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Jeg hadde droppet alle former for restriksjoner, og spist/drukket hva jeg ville. På kun én dag er det uansett umulig å legge på seg noe fett av betydning. Du kommer sikkert ti å gå mye opp i vekt grunnet vann og ekstra mage-/tarminnhold, men det forsvinner i løpet av noen dager.

Jeg har selv gått på ganske harde dietter noen ganger (type kroppsbygger-"deffing") og kommet meg ned i svært lav fettprosent, selvom jeg har hatt en hel dag ukentlig hvor jeg har spist og drukket hva jeg vil, fra frokost til sengetid.

Morgenen etter en slik spisedag veier man gjerne 3-4 kilo mer enn man gjorde morgenen før, men det er bare vann og mageinnhold. Og de kiloene forsvinner i løpet av 3-4 dager, i tillegg til at man går ned den ukentlige halvkiloen med fett før neste ukes spisedag.

Så null stress med bryllup og fråtsing i karbo og alkohol, vil jeg si. Slik fråtsing kan dog føre til forstoppelse og oppblåst mage i et par dager, men det går jo også over. Og som det skrives lenger opp i tråden; ta det easy med alkoholen. Følger man lavkarbo har man som regel mindre væske bundet opp i kroppen fordi man ikke har så mye glykogen lagret (glykogen i muskulatur binder mye væske), og med mindre væske i systemet har kroppen mindre "blandevann" til å vanne ut alkoholen, slik at promillen stiger fortere enn hos karbo-menneskene. Flaut å være den som blir stup dritings i bryllupet allerede under middagen!

FredrikW er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / steinalderknask Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 22:16   #8
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør man i bryllup?

ja,. jeg drakk ca 05 med vodka på lørdag, ble ikke kjempe full da.. så jeg tåøer vist mye alkohol.. hehe.. men det var over 13 timer da.

da skal jeg kose meg i bryllup. har veiedag på onsdager. vil jeg da være på vei ned igjen eller fortsatt veie forbud på onsdagen tror dere?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 22:29   #9
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Jeg drakk og spiste litt for godt i helga og burde ikke veid meg i dag, vent en ekstra uke du

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:06   #10
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Hver gjør som man selv føler for det, såklart. Selv hadde jeg spist forrett og middag og droppet evt. brød, poteter til dette. Hadde sett an desserten og sannsynligvis smakt litt på den. Hadde drukket kanskje ett glass vin til maten (fortrinnsvis hvit hvis mulig) og ellers vann eller farris. Kakebordet hadde jeg sannsynligvis latt være å se på, evt. tatt et ganske lite stykke ostekake eller noe annet som så uimotståelig godt ut. Sprit hadde jeg droppet, evt. kanskje tatt ytterligere et lite glass hvitvin.
Ikke så mange som legger merke til hva de andre spiser ved et stort bryllupsbord, vel?

Men ja, jeg er nok kjempestreng Men det er en kostholdsendring jeg har gjort, og jeg skulle definitivt klart å kose meg!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:36   #11
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Jeg skal i bryllup til helga, og det kommer til å gå veldig bra.

Jeg spiser maten jeg får servert, men dropper antakelig potetene. Jeg spiste potet for første gang sia jeg la om kosten nå for et par uker sia, og det var absolutt ikke så godt som jeg trodde det var.

Desserten får jeg vurdere når det kommer så langt. Er litt usikker på hva det blir, men ser det OK ut, så går det ned. Evt smaker jeg bare litt.

Jeg er en av kakebakerne, og skal ha med Nannah's Kvæfjordkake, så om den får stå i fred, så er jeg berga ved kakebordet også. Jeg blir regelrett dårlig av melkaker, så de hilder jeg meg uansett unna, og jeg er så var på søtsmak at jeg antakelig ikke hadde klart en hel bit uansett.

Av drikke holder jeg meg unna alt søtt, altså ingen sukkerbrus, dessertvin eller likør.

-Og så holder jeg meg unna vekta noen dager etterpå!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:53   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Om det ikke er slike dager altfor ofte hadde jeg kost meg, med dog med måte. Sjeldent jeg synes utskeielser er verdt møkkafølelsen i , magen protesterer vilt, ledda verker og jeg samler nok vann til en Saharakryssning...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:51   #13
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør man i bryllup?

jeg drikker svært lite vin, er ikke så gla i det. liker kun risling hvitvin, så det går nok greit. drikker heller bare light brus, dropper nok potetene ja,
så får vi bare se ann resten. jeg er veldig motivert til å ned i vekt, prøverørs bmi en skal nåes liksom.. innen høsten.. så jeg kan ikke skjeie ut mange gangene nei

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 13:29   #14
Snorkfrøken....
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 31
Snorkfrøken.... er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør man i bryllup?

Nyt dagen og kos deg med god mat og drikke

Snorkfrøken.... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er denne kjolen ok i bryllup? Imp Generell diskusjon 68 25-06-11 23:20
Musikktips til bryllup? kthxbye Generell diskusjon 11 31-03-11 10:32
Bryllup BitTorres Spørsmål og svar 20 23-05-10 11:10
Hjelp, jeg skal i bryllup Raffen Lavkarbo generelt 11 23-07-09 00:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no