Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Plager med lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-12, 15:12   #1
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Plager med lavkarbo

Hei! Jeg er ny når det kommer til lavkarbo. Jeg kjører for tiden et opplegg hvor jeg prøver å holde meg unna karbohydrater: ca 40-70 gram i løpet av en dag har det blitt.
Jeg vet man trenger tid til å venne seg til lavkarbo, men lurer på om disse symptomene er tegn på at jeg gjør noe galt:
- smerter i muskler. Føles nesten som lette kramper.
- kvalme
- svimmelhet og skjelving
- "treig i hodet" - merker jeg sliter med å konsentrere meg blir for trøtt.

Siden jeg spiser "så mye karbohydrater" har jeg hørt at jeg skal være litt påpasselig med fettet, men spiser nå avocado, nøtter, steker maten i fett osv...noen tips for å gjøre prosessen lettere?

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 15:17   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Plager med lavkarbo.

Symptomene du beskriver er helt typiske ved oppstart på LCHF og er ikke farlige.
Det er bare kroppen din som sliter med å venne seg til å bruke ketoner som drivstoff i stede for kjappe karber!
Drikk nok væske, ta min. 300mg magnesium pr dag og spis nok, så gir det seg ganske fort!

Så lenge du holder deg under 70-72 karber, kan du putte i deg en god del fett, så ingen grunn til å tenke på det helt i starten i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 15:44   #3
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Symptomene du beskriver er helt typiske ved oppstart på LCHF og er ikke farlige.
Det er bare kroppen din som sliter med å venne seg til å bruke ketoner som drivstoff i stede for kjappe karber!
Drikk nok væske, ta min. 300mg magnesium pr dag og spis nok, så gir det seg ganske fort!

Så lenge du holder deg under 70-72 karber, kan du putte i deg en god del fett, så ingen grunn til å tenke på det helt i starten i hvert fall!

Takk for svar Jeg er bare på dag 4, så jeg får vel gi det litt tid. Fortsatt veldig nytt og forvirrende alt sammen. Fett/ikke fett, hvor mange karbohydrater, skal man telle kalorier eller ikke, folk sier veldig mye forskjellig. - Men det er vel mange veier til Rom, antar jeg.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 15:54   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Takk for svar Jeg er bare på dag 4, så jeg får vel gi det litt tid. Fortsatt veldig nytt og forvirrende alt sammen. Fett/ikke fett, hvor mange karbohydrater, skal man telle kalorier eller ikke, folk sier veldig mye forskjellig. - Men det er vel mange veier til Rom, antar jeg.

Enig med det som blir sagt her
Hadde samtlige av plagene du beskrev i oppstarten
Kroppen venner seg til å bruke fett som drivstoff, heller enn karbohydrater, derfor er kroppen din i tilvenningsmodus og bruker litt krefter i starten til å endre forbrenninga di Men når omstillingsfasen er over så vil du normalt kjenne deg mye lettere i kroppen, og mere energi.

Lykke til!

PS: syns ikke du spiser så mye karbohydrater...de som følger vanlig norsk kost med brødskive og matpakka ligger vanligvis rundt en 150karbs.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 15:58   #5
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Enig med det som blir sagt her
Hadde samtlige av plagene du beskrev i oppstarten
Kroppen venner seg til å bruke fett som drivstoff, heller enn karbohydrater, derfor er kroppen din i tilvenningsmodus og bruker litt krefter i starten til å endre forbrenninga di Men når omstillingsfasen er over så vil du normalt kjenne deg mye lettere i kroppen, og mere energi.

Lykke til!

PS: syns ikke du spiser så mye karbohydrater...de som følger vanlig norsk kost med brødskive og matpakka ligger vanligvis rundt en 150karbs.

Godt å høre. Jeg er motivert til å fortsette og håper det kan hjelpe meg å bli kvitt de seige kiloene. Men det er et par ting jeg lurer på:
1) Hvis man har en "sprekk", feks i en sosial sammenheng: ødelegger man da "alt", og må gjennom omstillingsfasen igjen?
2) Hvor lenge har man denne omstillingsfasen? Er det så mye som 3 uker som flere sier?
3) Hvordan er det for noen som meg som er normalvektig og vil ned noen kilo? Må jeg være strengere enn noen som er overvektige for å gå ned?

Takk for svar så langt, veldig hjelpsomt

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 16:04   #6
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Godt å høre. Jeg er motivert til å fortsette og håper det kan hjelpe meg å bli kvitt de seige kiloene. Men det er et par ting jeg lurer på:
1) Hvis man har en "sprekk", feks i en sosial sammenheng: ødelegger man da "alt", og må gjennom omstillingsfasen igjen?
2) Hvor lenge har man denne omstillingsfasen? Er det så mye som 3 uker som flere sier?
3) Hvordan er det for noen som meg som er normalvektig og vil ned noen kilo? Må jeg være strengere enn noen som er overvektige for å gå ned?

Takk for svar så langt, veldig hjelpsomt

1) nja man ødelegger neppe ALT. men det er mulig kroppen reagerer negativt på alle karbohydratene. Sløvhet, opplåsthet, humørsvigninger, diarre osv..Når man er så tidlig i startfasen på LCHF ville jeg imidlertid vært ganske strikt. Om du skulle være i ketose, så vil man naturligvis komme ut av den ved en sprekk med nok karbohydrater.
2)Det er veldig individuelt, jeg har hørt alt fra ingen overgangsplager, til plager opp til 3mnd..selv så tok det bare et par uker.
3) Du må nok være litt strengere med karbohydratkontroll, men alt er veldig individuelt. Noen må f.eks kutte/begrense melkeprodukter. Noen ikke.
Når du går på lavkarbo, og spiser greit kcal messig vil kroppen normalt stabiliesre seg "dit den selv vil". Om man er undervektig og begynner på lavkarbo ,så vil man vanligvis gå opp i vekt
jeg selv er ganske normalvektig nå..har gått på lavkarbo siden august 2011..og gått ned fra 92kg til 71kg. jeg spiser det samme som jeg har gjordt hele tiden, og går fremdeles ned i vekt. Dog ikke så raskt som i starten. tipper vekta vil stabilisere seg en plass mellom 65-70kg

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 16:07   #7
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Plager med lavkarbo.

litt til på 1)

Det man kanskje ødelegger mest for , er at man kan sette i gang et søtsug/cravings. Det merker i allefall jeg om jeg skeier ut en dag, da blir gjerne påfølgende dager etterfulgt med masse søtsug! Akkurat som en alkoholiker, som må ha mere...sukker og mel er i allefall IKKE bra for meg , da det trigger behovet for mere.
Har du planer om å ha sprekk ville jeg spist veldig lite fett den dagen.

Noe annet jeg selv må passe litt mere på nå ...er inntak av vann. Man blir lettere dehydrert på lavkarbo. og det kan også gi slike plager som du beskriver. Det kan også være venskeligere å gjenkjenne at man er sulten, da kroppen går over til å ta fra dens egen "fett matpakke" da den er tom for mat i mage/tarm. det kan også gi litt sløvhet. Pass på så du får i deg nok mat Men på lavkarbo har man ikke det samme behovet for å fylle opp glykogenlagrene med karbo, som man har på vanlig norsk kost. Kroppen tar rett og slett fra sitt eget fett-resarvoar...det som også gjør at man går ned i vekt

__________________




Loppas Journal

Sist redigert av Nordmørsloppa : 20-04-12 kl 16:13.
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 16:12   #8
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Re: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

litt til på 1)

Det man kanskje ødelegger mest for , er at man kan sette i gang et søtsug/cravings. Det merker i allefall jeg om jeg skeier ut en dag, da blir gjerne påfølgende dager etterfulgt med masse søtsug! Akkurat som en alkoholiker, som må ha mere...sukker og mel er i allefall IKKE bra for meg , da det trigger behovet for mere.
Har du planer om å ha sprekk ville jeg spist veldig lite fett den dagen.

Takk for svar
Jeg har ikke lyst til å sprekke, men i noen sammenhenger er det vanskelig å si "nei takk" når de kommer med det ene eller andre og sier "men jeg har jo bakt den selv!" med skjelvende underlepper. Jeg har ikke noe søtsug lenger, og det er jo så mye godt man kan bake uten sukker og karbohydrater at det er verre med mel og slikt. Blir spennende å se, nå skal jeg springe ut og kjøpe det magnesiumet så jeg kommer over kneika
God helg!

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 16:15   #9
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Takk for svar
Jeg har ikke lyst til å sprekke, men i noen sammenhenger er det vanskelig å si "nei takk" når de kommer med det ene eller andre og sier "men jeg har jo bakt den selv!" med skjelvende underlepper. Jeg har ikke noe søtsug lenger, og det er jo så mye godt man kan bake uten sukker og karbohydrater at det er verre med mel og slikt. Blir spennende å se, nå skal jeg springe ut og kjøpe det magnesiumet så jeg kommer over kneika
God helg!

tips! kjøp inn mandelmel, kokosmel og div frø...eksperimenter med knekkebrød, lavkarbobrød, og div bakeverk finner masse gode oppskrivter under oppskrifts-tråden her

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 16:39   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

PS: syns ikke du spiser så mye karbohydrater...de som følger vanlig norsk kost med brødskive og matpakka ligger vanligvis rundt en 150karbs.

Det er nok ikke helt riktig!
Man regner lavkarbo opp til 150 karber, så da ville ikke vanlig Ola Dunk ligget så dårlig an!

300- 400 karber er nok mer vanlig blant folk flest!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 16:53   #11
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er nok ikke helt riktig!
Man regner lavkarbo opp til 150 karber, så da ville ikke vanlig Ola Dunk ligget så dårlig an!

300- 400 karber er nok mer vanlig blant folk flest!

ja, om de spiser 1kg kneip om dagen så sikkert noen som ligger så høyt også, men da jeg regnet kalorier, men spiste vanlig hvermansen..så ble det rundt 150carbs... da medregnet brødskive til frokost, lunch og kvelds

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 17:13   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

ja, om de spiser 1kg kneip om dagen så sikkert noen som ligger så høyt også, men da jeg regnet kalorier, men spiste vanlig hvermansen..så ble det rundt 150carbs... da medregnet brødskive til frokost, lunch og kvelds

Men du talt kalorier og var pr deff på slanker'n og kan derfor ikke regnes som vanlig Ola Dunk!
Som sagt regnes lavkarbo opp til 150 karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 17:16   #13
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men du talt kalorier og var pr deff på slanker'n og kan derfor ikke regnes som vanlig Ola Dunk!
Som sagt regnes lavkarbo opp til 150 karber!

Jada det er riktig dette med 150karbs, poenget mitt er bare at jeg ikke syntes 70karbs var mye. Og som du selv sier også..så regnes det som lavkarbo

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 19:10   #14
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Plager med lavkarbo

Prøve å få i deg mer magnesium, hjelper for meg når jeg har vondt i musklene

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 20:29   #15
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

ja, om de spiser 1kg kneip om dagen så sikkert noen som ligger så høyt også, men da jeg regnet kalorier, men spiste vanlig hvermansen..så ble det rundt 150carbs... da medregnet brødskive til frokost, lunch og kvelds

En kilo kneip om dagen
Da jeg levde lavkcalori lå jeg på hvertfall 300 karber per dag. Det fikk jeg i meg gjennom brød, frukt, pasta, potet osv. Det var ingen problemer å komme høyt opp på karber da, altså.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 09:52   #16
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Plager med lavkarbo

Jeg er også normalvektig og har spist lavkarbo siden desember. Jeg har vært meget strickt med antall karber, sjelden over 20-30 på en dag, men jeg begynte aldri å gå ned i vekt.. nå har jeg lagt meg på en litt mer moderat mengde, og heller kuttet på fettet. For min del (og for flere andre normalvektige her inne) må jeg også være forsiktig med kcal.
Siden dette er bare dag 4 for deg, ville jeg først og fremt forsøkt å komme inn i ketose(dersom vektnedgang er målet ditt), da ligger man normalt sett under 20 karber dagen. Få i deg nok fett, grønnsaker og ikke så mye lavkarboerstatninger. Da kvitter du deg lettere med suget etter "vanlig" kost også.
Gi dette en periode på noen uker/1 mnd, og se om det skjer noe.

Lavkarbo og vektnedgang er ,som andre har sagt tidligere, veldig individuelt, og det er flere faktorer som spiller inn. Du må gi det tid, og prøve ut ulike kombinasjoner for å se hva som hjelper på nettopp din kropp Lykke til!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 00:38   #17
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Plager med lavkarbo

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, så kanskje noen har skrevet det samme...

Jeg hadde også slike symptomer den første uken, helt til jeg fikk tips om å spise seltin salt på maten, og ta magnesium. Jeg syns også det hjalp å spise mye valnøtter. 100 g.

Saltet er visst mye viktigere enn vi tror...

Lykke til, stå på, ikke stress, dette går seg til!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:16   #18
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Plager med lavkarbo

Salt og Magnesium er essensielt.

For meg ser det ut som Cocosa er universalmiddelet mot slapphet og hodepine. Er jeg surrete i hodet, en ts cocosa. Noen minutter senere er jeg i topp form.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 18:35   #19
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Plager med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Salt og Magnesium er essensielt.

For meg ser det ut som Cocosa er universalmiddelet mot slapphet og hodepine. Er jeg surrete i hodet, en ts cocosa. Noen minutter senere er jeg i topp form.

litt off-topic men cocosa og omega 3 har virkelig hjulpet på ADHD-en min...når man da snakker om virkning på surring

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:28   #20
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

litt off-topic men cocosa og omega 3 har virkelig hjulpet på ADHD-en min...når man da snakker om virkning på surring

Så bra da, og veldig interessant.

Men fett generelt har vel den virkningen som ble beskrevet tidligere her at har man vondt i hodet og lignende så har fett positiv innvirkning?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:36   #21
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Så bra da, og veldig interessant.

Men fett generelt har vel den virkningen som ble beskrevet tidligere her at har man vondt i hodet og lignende så har fett positiv innvirkning?

Cocosa har den fordelen at det omdannes til ketoner lynkjapt. Dermed får hodet energi. Fungerer også fantastisk rett etter trening, på en tom kropp.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 00:10   #22
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Plager med lavkarbo

Interessant. Kan omtrent ikke huske å ha hatt en eneste hodepine etter jeg begynte på lavkarbo. Da jeg spiste høykarbo måtte jeg ta smertestillende rundt 1 gang i uka, hadde ofte litt småvondt i hodet så godt som hver kveld.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:45   #23
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Re: Plager med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Interessant. Kan omtrent ikke huske å ha hatt en eneste hodepine etter jeg begynte på lavkarbo. Da jeg spiste høykarbo måtte jeg ta smertestillende rundt 1 gang i uka, hadde ofte litt småvondt i hodet så godt som hver kveld.


Samme her .

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:08   #24
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Plager med lavkarbo

Det med såkalte oppstartsplager tror jeg kan henge sammen med brå overgang fra mye til lite karbs.
Om man trapper gradvis ned på karbene, vil jeg tro plagene blir mildere/ikke eksisterende.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 10:22   #25
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Re: Plager med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Interessant. Kan omtrent ikke huske å ha hatt en eneste hodepine etter jeg begynte på lavkarbo. Da jeg spiste høykarbo måtte jeg ta smertestillende rundt 1 gang i uka, hadde ofte litt småvondt i hodet så godt som hver kveld.

Wow...det har jeg ikke tenkt over! Jeg hadde også vondt i hodet hver dag, og det har blitt mye bedre (så fremt jeg husker å drikke nok)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan normalvektige ungdommer uten fysiske/psykiske plager følge LCHF? Tidl. medlem Lavkarbo generelt 10 28-09-11 16:26
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
PMS-plager? Platon Spørsmål og svar 4 21-05-10 17:31
Hvilke plager hadde du FØR du begynte på lavkarbo? Devana Fysisk og mental helse 18 16-01-09 13:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no