Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Vg-nett i dag

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-11, 09:18   #26
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vg-nett i dag

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Supert at du vet noe slikt og kan tenke deg frm til dette. Og da er dette genetisk også, noe barn arver fra foreldre, ikke sant? For noen barn blir fort tykke, ikke bare pga kostholdet de har, ikke sant? Og siden vi vet dette kan man gjøre det som skal til for å øke muskelcellenes mottakelighet, ikke sant? Trening er en ting man kan gjøre. Hvilken type og hva ellers man kan gjøre er jeg usikker på.

Både arv og kosthold, vil jeg si. Genene bestemmer hva man har anlegg for, men med riktig kosthold er det ikke sikkert at de genene gjør seg gjeldende. Og vi som legger lett på oss er de som overlever lettest, så det er ikke rart det er mange av oss.

Jeg har ei søster med BMI på ca 19. Vi er oppvokst med samme maten. Da jeg hadde en BMI på ca 48 (og hun 19) så spiste hun ca dobbelt så mye som meg. Hun var jo litt mer aktiv, men ikke noe som forklarer det enorme matbehovet hennes. En ridetur eller to uka og skolegymmen. Jeg la på meg, hun beholdt vekta. Jeg ligner mest på moren vår og på den siden er nesten alle overvektige. Lillesøstera mi ligner mest på faren min og der er alle slanke. Vi er tre søsken som ligner på mora vår, alle tre har vektproblemer. De to som ligner på faren vår har ikke vektproblemer.

Trening gjør at glykogenlagrene brukes og det øker insulinsensitiviteten. All aktivitet er bra egentlig, men jeg vil tro at styrketrening er best. På lavkarbo har det ikke så mye å si for vektreduksjonen, men det har jo noe å si på velvære og helse.

Barn er jo som regel veldig aktive, så trening er ikke "nødvendig". Og de har ikke rukket å bli insulinresistente enda, så de tåler mer karbohydrater enn voksne. Men bare fordi de ikke har blitt syke av det enda, så er det nok best å spise mat som de ikke blir syke av i stedet for å friste skjebnen. Overvekt og diabetes er langt fra de eneste sykdommene som det anbefalte kostholdet gir oss. Jeg har hørt at de har funnet ca 100 sykdommer og plager som er relatert til for mye karbohydrater eller for lite fett.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarboprodukter på nett nasse Spørsmål og svar 5 12-10-10 13:31
Dum og lat av fettrik mat (VG nett i dag) LenaBeatrice Fysisk og mental helse 3 16-08-09 19:50
Treningsstudio på nett LilleM0r Trening 0 18-01-09 15:57
karboteller på nett :) annabanana Ketolysekuren 0 10-05-08 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no