Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-12, 11:24   #1
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei
Thumbs down

Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Nå sitter jeg skikkelig fast altså. Jeg har gått på denne dietten før uten problemer og nå har jeg prøvd hver eneste råd i boka føler jeg. Gikk ned vannmengden første uka, og etter det har det stått stille. Gått på kuren nå i 3 uker. Jeg har prøvd alt fra;

-spise mer fett
-drikke mer vann
-mosjon
-kutte kaffe
-kutte søtningsmiddel (stort sett bare av funlight-typen, ikke noe sjokoladegreier)
-spise oftere og mer (akkurat som jeg har spist for lite en periode

Jeg tar mineralene. Jeg trener(kickboxing, gåturer). Ketostixen har den siste uka vært mørkelilla samme når jeg måler, og uansett hvor mye vann jeg drikker, og ikke minst.. jeg har hatt ett par dager med karb-inntak mellom 30-40 g og den er fortsatt adventslilla. Virker som om kroppen sitter fast i ketose, men INGENTING skjer.

En typisk dag siste uka har vært;
-Frokost 1: 2 tynne skiver lavkarbobrød med cc og reker på, ett par cherrytomater + 10 g nøtter.

-Frokost 2: Egg & Bacon + grønnsakswok (sqush, sopp etc -sjelden mer enn topp 3 karbs)

-Middag; fisk/kjøtt med tilhørende grønnsaker/salat

-kvelds; CC, salat, reker, kapers, oliven

Drikker ca. 2-3 liter vann pr dag (hvis jeg er flink)

Kuttet ned til max 2 kopper kaffe. Og null søtningsmiddel. Full ketose. Hva i all verden skjer, og hva forbrenner kroppen min og hva gjør jeg nå?

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:27   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Skal du ikke ned så mye, kanskje? tar lengre tid da vanligvis, ihvertfall om man har slanket seg tidligere.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:33   #3
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Jo, målsettingen var 14 kg ned. Fikk en datter i august, og veide 84 før jeg begynte. Jeg er 166 høy, og vil gjerne ned til 70. Det kan jo ikke være så enkelt, som at hvis man ikke skal ned 20 kg så funker ikke ketolysekuren?

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:33   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Hvor mange karber inntar du om dagen?
Har du prøvd å øke grønnsaksmengden? Erstatte nøtter og brød med grønnsaker i stedet?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:34   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Noen tåler ikke brøderstatninger, andre kan ikke spise tomater.
Reker, kapers og oliven er salte og holder på vannet.
Mye trening KAN midlertidig hindre vektnedgang.

Har du brukt målebånd i tillegg til vekt? Kanskje kroppen din endrer seg før den slipper kiloene?

Men ketolyse? Hvor er fettet???

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:40   #6
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Jeg sliter med fettinntaket jeg vet det.. Jeg bare orker ikke så mye av det, og føler jeg får nok gjennom all steking og woking. Samt at jeg gjerne har creme fraiche eller fløte der det passer.Lavkarbobrødet begynte jeg med forrige uke, fordi jeg sliter med å spise godt med frokost når jeg står opp (passer ikke å fixe megafrokost med bacon egg, etc når man har småbabyer).. så da tenkte jeg at det var bedre å få igang forbrenning med en gang på lavkarbobrød, enn å gå 3 timer uten mat. Har jo gått på ketolyse tildligere og tok av nesten 20 kg da, så har en idé om hva jeg kan spise og ikke spise. Da begynte jeg også på ca. 84 og kom ned under 70 kg. Saltinntaket har jeg faktisk ikke tenkt på, men det skal jeg se på, Takk! Bruker målebånd flittig. Ikke mye endring, men noe.

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:44   #7
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hvor mange karber inntar du om dagen?
Har du prøvd å øke grønnsaksmengden? Erstatte nøtter og brød med grønnsaker i stedet?

Ja, siden jeg nå ikke går ut av ketose på 30 g, har jeg øket grønnsaksmengden og tilført rotgrønnsaker som gulrot, kålrot og pastinakk. Søte med andre ord. En av målsettingene er at 15-20 g skal komme fra grønnsaker. Man skal spise latterlige mengder salat skal man fylle karbkvota, så det blir litt mer karbrike grønnsaker istedet.

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:46   #8
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Hvor mye gikk du ned i starten? Da du sa du mistet vann?
Kroppen må jo venne seg til fettforbrenning og det kan ta litt tid.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:51   #9
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Du gikk ned noen kilo første uka, og har stått stille i 2 uker?

For det første syns jeg det er litt tidlig å konkludere med at du sitter fast, det er mange ting som spiller inn på vektnedgang, og man vil av all sannsynlighet ikke ha nedgang hver eneste uke.

Men jeg skjønner at det er kjipt og at du vil prøve alt for å få i gang nedgangen igjen. Men hvis du først skal prøve ut forskjellige ting, må du gi det mer tid. Å prøve alle de tingene du skriver i løpet av et par uker, da får ikke kroppen tid til å respondere.

Det krever tålmodighet, og å stresse med det hjelper i hvert fall ingenting, dessverre.

Håper du finner ut av det

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:52   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Det kan hende du ligger da for høyt med karber i forhold til hva kroppen din trenger for å gå ned i vekt.
For selv om man er i ketose, så er det ikke sikkert man går ned i vekt.

Boka anbefaler 15/20 karber dagen i starten, og etter 4 uker kan man øke på utover, såfremt man går ned i vekt.
Gulrot/kålrot er stivelserike grønnsaker og faktisk ikke anbefalt på kuren.
Men holde seg til grønnsaker som vokser over jorda.
Fett er viktig for metthetsfølelsen. Jeg mener ikke at maten skal drukne i fett, men at man tilfører litt ekstra når man mener det er nok.

Jeg, personlig, har måttet gå tilbake til scratch. Finne tilbake til hva jeg spiste, hvordan jeg satte sammen måltidene den gangen jeg gikk ned på ketolyse. ( jeg kan ikke spise frø/nøtter/brøderstatninger)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:56   #11
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Jeg startet på 83,4 og endte på 81,5 etter en uke. Så stod det stille en lang stund, før på slutten av uke 2 da jeg hoppet ned fra 81,5 til 80,5 på to dager! Pr i dag er jeg tilbake og fortsatt på 81,5. Jeg mener at kroppen burde hatt plenty av tid til å venne seg til fettforbrenninga, samt at trening burde jo kickstarte det litt? Torkil sier at majoriteten uansett opplever mer vektnedgang og har større suksess med trening (og min er ikke på mer enn moderat vil jeg si, altså helt normal trening). Jeg er egentlig litt tilbøyelig til å prøve å komme meg opp på vanlig lavkarbo nå og bare kjøre på med mer trening, for dette er bare skikkelig demotiverende nå. Særlig siden man vet det vanligvis funker veldig bra! Men HVORFOR er karb-toleransen så høy? Før har jeg bare hatt mørkelilla stix etter lite vanninntak eller en hard kveld på byen, men nå er den og blir den på mørk uansett. Er det noe som er "off" i kroppen min? Har lavt jernlager og prosent i tilegg, så tar dobbel dose jern -kan dette påvirke det?

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:58   #12
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Du gikk ned noen kilo første uka, og har stått stille i 2 uker?

For det første syns jeg det er litt tidlig å konkludere med at du sitter fast, det er mange ting som spiller inn på vektnedgang, og man vil av all sannsynlighet ikke ha nedgang hver eneste uke.

Men jeg skjønner at det er kjipt og at du vil prøve alt for å få i gang nedgangen igjen. Men hvis du først skal prøve ut forskjellige ting, må du gi det mer tid. Å prøve alle de tingene du skriver i løpet av et par uker, da får ikke kroppen tid til å respondere.

Det krever tålmodighet, og å stresse med det hjelper i hvert fall ingenting, dessverre.

Håper du finner ut av det

Det har du helt rett i Alyssa. Jeg prøver nok alt på en gang og gir det ikke nok tid. Bah! Ikke utålmodig.. næææida

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:00   #13
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det kan hende du ligger da for høyt med karber i forhold til hva kroppen din trenger for å gå ned i vekt.
For selv om man er i ketose, så er det ikke sikkert man går ned i vekt.

Boka anbefaler 15/20 karber dagen i starten, og etter 4 uker kan man øke på utover, såfremt man går ned i vekt.
Gulrot/kålrot er stivelserike grønnsaker og faktisk ikke anbefalt på kuren.
Men holde seg til grønnsaker som vokser over jorda.
Fett er viktig for metthetsfølelsen. Jeg mener ikke at maten skal drukne i fett, men at man tilfører litt ekstra når man mener det er nok.

Jeg, personlig, har måttet gå tilbake til scratch. Finne tilbake til hva jeg spiste, hvordan jeg satte sammen måltidene den gangen jeg gikk ned på ketolyse. ( jeg kan ikke spise frø/nøtter/brøderstatninger)

Ok, tenkte ikke på stivelses-ordenen. Da kutter jeg det, og går tilbake til 15-20. Heller spe på med tomat/paprika/salat etc etc. Funnet en fin lavkarbosmoothie med fløte og yoghurt. kanskje det kan tilføre litt ekstra fett

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:01   #14
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Så ålreit å få så mange nyttige svar så fort!! Tusen Takk!!

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:05   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Picea, her.

Ok, tenkte ikke på stivelses-ordenen. Da kutter jeg det, og går tilbake til 15-20. Heller spe på med tomat/paprika/salat etc etc. Funnet en fin lavkarbosmoothie med fløte og yoghurt. kanskje det kan tilføre litt ekstra fett

Og skjule fettet i maten: helle på olje i supper og sauser etter koking, mixe det inn med stavmixer= du ser det ikke....
Aubergine er et fin "fettsuger" ;stekes med urter, krydder i godt med smør, og er mettende og godt tilbehør.

I stedet for brød, lag ev. lavkarbolapper:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16982
viss du må ha noe under pålegget.
Eller osteknekkis: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1876

Yoghurt ville jeg holdt meg unna i starten i vertfall. Melkesukker.....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:11   #16
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og skjule fettet i maten: helle på olje i supper og sauser etter koking, mixe det inn med stavmixer= du ser det ikke....
Aubergine er et fin "fettsuger" ;stekes med urter, krydder i godt med smør, og er mettende og godt tilbehør.

I stedet for brød, lag ev. lavkarbolapper:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16982
viss du må ha noe under pålegget.
Eller osteknekkis: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1876

Yoghurt ville jeg holdt meg unna i starten i vertfall. Melkesukker.....

Går faktisk en del olje i supper! Og aubergine spiser jeg gjerne på kvelden! Og som du sier, det suger hvertfall fett! Spiser fiskeretter 2-3 ganger i uka, én av dem er gjerne suppe. Kjøtt de andre. Da ligger jeg unna yoghurten, og brødet (). Noen tips til hvordan man egentlig regner ut karbo på supper(hjemmelagde)? Alle ingredienser blir jo til noe, men vanskelig å vite helt hva?

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:15   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Picea, her.

Går faktisk en del olje i supper! Og aubergine spiser jeg gjerne på kvelden! Og som du sier, det suger hvertfall fett! Spiser fiskeretter 2-3 ganger i uka, én av dem er gjerne suppe. Kjøtt de andre. Da ligger jeg unna yoghurten, og brødet (). Noen tips til hvordan man egentlig regner ut karbo på supper(hjemmelagde)? Alle ingredienser blir jo til noe, men vanskelig å vite helt hva?

Ingrediensene skal veies i rå tilstand.
Og når den er ferdig, veier du enten hele kjelen ( som du har veid før du begynte tom) eller måler opp antall liter.

Så deler du karbene på vekta eller mengden.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:17   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Åsså du...

Senk skuldrene og slapp av. Ha tålmodighet

For uansett hva vi vil, ønsker, håper og tror i hodet, så er det kroppen som bestemmer tempoet
Og når kroppen får bestemme, så har den det godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:22   #19
Picea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 12
Picea er på en erverdig vei

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Åsså du...

Senk skuldrene og slapp av. Ha tålmodighet

For uansett hva vi vil, ønsker, håper og tror i hodet, så er det kroppen som bestemmer tempoet
Og når kroppen får bestemme, så har den det godt

Takk kjære deg Skal prøøøve det Du har jo så rett, så rett!

Picea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:24   #20
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Picea, her.

Takk kjære deg Skal prøøøve det Du har jo så rett, så rett!

Det er ikke lett, det vet jeg av erfaring, men når man klarer å slappe av, stole på at man gjør ting riktig, så letter det en stor bør fra skuldrene

Dette kommer du til å fixe

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 14:50   #21
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Kjære deg... du har bare holdt på i 3 uker, det er ikke lenge i det hele tatt! Du har gått ned noen kilo i vann, OG du sier det er endring når du bruker målebåndet. Hva mer forventer du sånn egentlig? Om det ikke er endring i vekta, men det forsvinner cm'ere, så er det helt topp. Det betyr at du bytter ut fett med muskler. Muskler som igjen forbrenner mer energi. Selv om det kanskje ikke har blitt borte så mange cm'ere, så har du igjen ikke holdt på lenge!
Ikke stress deg opp sånn, la kroppen få tid til å områ seg! Kiloene kom ikke på over natta, så det er faktisk ingen grunn til å tro at de skal forsvinne over natten heller...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 15:12   #22
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Hvis du har holdt på i 3 uker så har du jo gått ned 0.6 kg per uke

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 00:38   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Du sier du fikk en datter i august. Det antar jeg betyr mindre søvn enn normalt? Kanskje fortsatt noe amming? Dette er ting som stressede kroppen, og med stress går vektnedgangen saktere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:50   #24
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Først og fremst får jeg hive meg på og repetere det andre har sagt her. Gjennomsnittet siden du startet er jo bra og det er nesten det en må ta utgangspunkt i.

Karbotoleransen kommer antagelig av treningen. Muskler og lever har begrenset kapasitet for lagring av sukker, og når du trener bruker du av dette lageret slik at sukker i blodet får plass i musklene (som også gjør at man trenger mindre insulin, fordi både fettceller, muskelceller, lever og mer tar opp sukker). Om jeg ikke husker feil er musklenes lager på ca 600kcal (ca. 150g karbohydrater), så en liten runde intervalltrening (kickboksing) og noen tunge vektøvelser gjør fort plass til å spise 30-40g karbo og fortsatt være i ketose så det holder. =)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 14:24   #25
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Jeg slenger inn noe her! Jeg fikk en sønn i august å sliter med nedgang selv, sendte mail til ernæringsfysiolog som fremmer lavkarbo.

Han sa at når man har født så kan det gå 8-12 måneder før kroppen kommer i skikkelig forbrennings modus grunnet hormoner fra garvdidtet eventuelt amming. Jeg stagnerte i 4 uker før jeg måtte benytte meg av lavkalori/lavkarbo for å få bevegelse. Nå tikker det sakte men sikkert nedover, men seint, det går det.

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det må da sitte i hodet? luxcat Lavkarbo generelt 16 10-04-11 19:30
Tredje uke marithja Generell diskusjon 5 25-08-09 19:55
Trygt å gå i ketose for tredje gang ...? glitre Ketolysekuren 4 01-05-08 16:03
Sa jeg stillestående? Hva med opp i vekt!!! apple Lavkarbo generelt 4 05-09-04 11:25
Stillestående vekt???? renate Lavkarbo generelt 2 13-08-04 12:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no