Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Kakao?

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-05, 23:06   #1
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av
Smile

Kakao?

Tenkte på noe som kanskje er godt.
Skulle ha prøvd det ut,men har ikke mørk sjokolade i huset.
Altså:
Hvis man smelter litt 70 % sjokolade i litt vann i en kjele og heller i en passe mengde fløte +litt vann så det ikke blir altfor mektig,så får man jo god gammeldags varm sjokolade.
Kanskje trengs det litt søtstoff,og,ikke vet jeg.

Tror dette blir rimelig mektig,men det er jo godt en gang i blant det også.

Gi tilbakemelding hvis noen prøver,da.Så får jeg sett om denne ideen min har noe for seg.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 23:15   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Har ikke prøvd dette,men etter en kald dag ute pleier jeg å ta meg en kopp confecta kakao.Den er søtet med søtningsmidler..Kjempegodt med litt krem/fløte opp i

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 08:54   #3
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Har ikke prøvd dette,men etter en kald dag ute pleier jeg å ta meg en kopp confecta kakao.Den er søtet med søtningsmidler..Kjempegodt med litt krem/fløte opp i

Det hørtes veldig deilig ut. Legger ved en link så kan man se hvilke typer som finst og næringsinnholdet i dem

http://www.confecta.com/

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 10:13   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nå fikk jeg veldig lyst på kakao...husker at jeg brukte å kjøpe den som hadde appelsinsmak, den var bare helt digg!

  Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 11:22   #5
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Hvorfor fløte og ikke melk?

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 11:32   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Hvorfor fløte og ikke melk?

Ja, det lurte jeg også på

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 12:23   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Hvorfor fløte og ikke melk?

Bedre smak ??
Lettere å piske fløte enn melk ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 13:34   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Kakao m/pisket krem...det er lenge siden det.... *Drømme*

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 17:33   #9
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Hvorfor fløte og ikke melk?

Forde det er mindre karbohydrater i fløte enn melk.

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 17:39   #10
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Men dette gav meg en ide om å lage sjokolade mousse.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 17:45   #11
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Du kan lage det av Heistad sin lav kalori sjokolade pudding. Jeg bare pisker litt krem og tar i litt pulver. Veldig godt og lett og lage. Men husk det er viktig å ikke overdrive da stopper vekten opp

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 17:50   #12
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Hvorfor fløte og ikke melk?

Det er ca dobbelt så mye karbohydrater i h-melk og enda mer i lettmelk.Men for all del,det er jo opp til hver enkelt.
Trodde ikke melk var litt fy på lavkarbo,jeg.
Mulig misforstått.
???

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 18:20   #13
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Det går også an å lage kakao av pulverkakao og søtstoff, slik som oppskriften er på kakaopakken, bare erstatt sukkeret med søtning i korrekt forhold. Da blir de eneste karbohydratene det som kommer fra melken.

Mmmmmmmm

De der confekta kakaopulver pakkene hender det at jeg blander i kremfløte og pisker, og så har jeg sjokoladekremen over frukt eller bær, når jeg er helt desperat altså. Sånn som i går. Og da slåss tenåringene om det jeg ikke bruker. Så jeg må alltid lage nok til tre.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 00:19   #14
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Nettopp,mindre karbohydrater,så blir smaken mer fyldig med fløte.Må jo bruke det når det er lov,vet dere.

Confecta sin er veldig god,har funnet to typer her,en med choco melk og en med choco caramell.Den første holder jeg best av,men flere av disse om dagen er ikke godt,men for kosens skyld er det absolutt fullverdig erstatning til kakao.Men husk nå at det er Aspartame i det,og det er ikke gunstig for alle som skal ned i vekt..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 19:38   #15
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao?

Her sitter jeg med en confektapakke foran meg og det er da vitterlig sukker i de da. Lactose og Glukose. Og nesten 6 karber pr kopp ferdig drikke hvorav brorparten er sukker. Nei, ikke noe confekta på meg nei..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 21:05   #16
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao?

Hmm... Sånn jeg har forstått det er Confecta kakao et lavkalori-produkt, og ikke et lavkarboprodukt. Det er masse sukker i det.

Vi fikk noe gratis confecta-kakao en gang. Det smakte helt grusomt, og ingredienslista er lang som en vondt år. Jeg tror ikke det er meningen at man skal putte sånne ting i munnen.

...men hvorfor ikke bare drikke vanlig kakao? Det er ikke mer enn 13% carbs i ordentlig bakekakao. Med H-melk og stevia blir det ikke det aller verste. Valrohna-kakaoen er det enda mindre carbs i... og den er veeeldig god.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 22:45   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

Har ikke prøvd bakekakao, men vanlig Freia kakao smaker ikke like godt som kakao laget med 50/50 melk & kremfløte og Valrohna 100% kakao + evt. søtstoff... namme !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 01:00   #18
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kakao?

Nille ?

Sitat:

Valrohna 100% kakao

Hvor kjøper man den kakaoen ?

  Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 08:27   #19
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao?

Ja det lurer jeg på også.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 08:48   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

Jeg har kjøpt min Valrhona i en butikk som heter "Dropsen". De har konfekt og sjokolade i alle farger og fasonger. Men den finnes kanskje bare i Stavanger og på Kvadrat (Sandnes). Den koser 70-80 kroner for 250 gram. Litt dyr kanskje, men en bruker jo ekstremt lite hver gang da ! Den er jo 100 %.

De har den HER i Oslo og kanskje de sender til andre deler av landet også ?
Og DISSE sender iallefall.

Hvor den fås kjøpt i andre deler av landet er ikke godt å si.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 08:51   #21
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao?

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Nille ?

Hvor kjøper man den kakaoen ?

Her for eksempel: http://www.teaandcoffee.no/presenter...RotKategori=47

Har sett det i en del kaffesjapper. Jeg er enig i at den er myyyye bedre enn vanlig kakao. Men det er faktisk ganske stor forskjell på de billigere kakaoene også. Regia Bake-kakao er den mildeste og beste. 100 spenn for en boks kakao er jo ikke akkurat gratis.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 08:53   #22
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao?

Søren... for treig der.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 13:47   #23
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao?

jeg har aldri skjont dette med 100 prosent kako , trodde alle bakekakaoer (og drikke) var 100 prosent (altsaa ikke nesquick og saant da )

Her er staar det 100 prosent kakopulver paa mange bokser men de er ikke dyrer enn de det ikke staar noe paa

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 13:56   #24
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao?

Hehe. Ja, kakaopulver er 100% kakao. Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noen kakaoer det står 100% på. Det sier seg jo nesten selv.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 14:43   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

Hvorfor skiver de det ikke på om det er 100% kakao lurer jeg på. Det måtte jo være flott markedsføring ? Men det får de bare gjøre om det ER 100%. Mange kakaopulver er ikke ren kakao. De er tilsatt hjelpestoffer og diverse. Noen er også tilsatt sukker eller er ikke laget av kakaobønner men av tørket sjokolade.

Noe jeg har lurt på: Alle kakaobønner har samme farge. Hvorfor er bakekakaoen lysere i fargen og smaker mildere liksom ? Konsistensen er også "tørrere" og mer pulveraktig enn f.eks. Valrhona som er litt "tett" i konsistensen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
La oss forberede oss til julen! Zoë Lavkarbo generelt 77 02-12-09 18:34
Fiberinnhold og mørk sjokolade Carbokiller Lavkarbo generelt 1 14-04-04 22:03
Sjokolade med 85 % kakao rsy Atkins kosthold 2 19-02-04 02:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no