Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Å finne motivasjonen igjen ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-12, 16:23   #1
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Å finne motivasjonen igjen ...

Jeg fikk en litt ufrivillig sprekk på lørdag...som fortsatte søndag...mandag...tirsdag og i dag! Jeg klarer ikke finne motivasjonen og hente meg inn igjen. Hva gjør dere når det går litt skeis innimellom? Hvordan klarer dere hente dere inn på rett spor igjen?

__________________
Du blir hva du spiser!


Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:18   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Å finne motivasjonen igjen...

Jeg opplever så stor forskjell på kropp og velvære avhengig av hva jeg putter i meg at det aldri er vanskelig å gå tilbake til den maten som gjør meg minst syk. Sukker og kornvarer øker betennelsestendensene mine og gir meg "tåkehjerne", og det er jo både ubehagelig og fjollete å ha det sånn i lengden når man vet hvordan man blir kvitt det igjen. Og så er speilet også hjelpsomt, da... når jeg har fått i meg for mye tullemat eser jeg ut som en ballong, blir sånn 2 buksestørrelser større over natta. Ikke morsomt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 10:20   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Å finne motivasjonen igjen...

Er det EN ting som er sikkert når man lever livet sitt - så er det at man snubler og feiler litt innimellom. Det er en del av å leve!
Cluet er å ta det for det det er, nemlig en helt naturlig og forventet "glitch" i systemet - også fortsetter man på den veien man var før

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 11:06   #4
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Å finne motivasjonen igjen ...

Rensk huset for fy ting, om mulig selvfølgelig;o)
Er det ikke der, så kan du heller ikke putte det i munnen

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 15:46   #5
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Å finne motivasjonen igjen ...

Prøvde å tenke meg hvor denne passa å puttes! Tror den kan gå ann her?

"You are beautiful. Your beauty, just like your capacity for life, happiness, and success, is immeasurable. Day after day, countless people across the globe get on a scale in search of validation of beauty and social acceptance.
Get off the scale! I have yet to see a scale that can tell you how enchanting your eyes are.
I have yet to see a scale that can show you how wonderful your hair looks when the sun shines its glorious rays on it. I have yet to see a scale that can thank you for your compassion, sense of humor, and contagious smile. Get off the scale because I have yet to see one that can admire you for your perseverance when challenged in life.
It’s true, the scale can only give you a numerical reflection of your relationship with gravity. That’s it. It cannot measure beauty, talent, purpose, life force, possibility, strength, or love. Don’t give the scale more power than it has earned. Take note of the number, then get off the scale and live your life. You are beautiful!"

Fant den her http://www.daveywaveyfitness.com/wei...easure-beauty/ og syntes at den fortjente å deles!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 20:07   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Å finne motivasjonen igjen ...

Si fra når du finner den igjen og HVORDAN!

Som hjelp til selvhjelp: Legg fra deg alt du holder på med og skulle burde gjøre og sett deg alene ute eller inne med penn og papir. Lukk øynene.

Kjenn på alt det gode som kommer med å være på track. Visualiser tydelig med bilder, farger, følelser.

Kjenn på hvordan du har det nå med langvarig sprekk. Visualiser tydelig med uvelhet (om du har det), nederlag, irritasjon osv osv. Lag bildet i sort/hvitt og kjør opp i et hjørne i synsfeltet ditt som en film. La det fargerike bildet du startet med dekke hele "skjermen" eller synsfeltet, mens den lille grå står å går litt uklart i hjørnet.

Noter målet ditt med store bokstaver. Noter stikkord for hvordan du skal komme dit. Skriv så en planleggingsliste som feks omfatter rydding av tull&tøys i skapet, handleliste og matplanliste for den nærmeste uka.

Kan dette være en måte å gjøre det på?

Dørstokkmila er selvfølgelig å reise seg, hente penn og papir og gå å sette seg alene et sted men klarer du DET - tror jeg resten er piece-of-lowcarbcake

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt hjelp til å finne igjen en oppskrift. lille_trille Lavkarbo generelt 7 29-09-11 11:46
Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ... Lil@ Spørsmål og svar 21 11-07-11 14:02
Koffein .... og den motivasjonen cathrin09 Lavkarbo generelt 23 24-02-11 21:39
Hjelp til å finne igjen noe jeg så på tv Lillemeg1 Lavkarbo generelt 9 17-09-10 22:33
Da er motivasjonen på plass igjen wollafruen Ketolysekuren 19 10-09-08 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no