Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-12, 22:14   #676
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Da er formen bedre etter den lange hjemreisen. 48 timer fra vi forlot hotellet til vi var hjemme... Har vært dødssliten hele helga!

Jeg skulle jo ikke veie meg før etter noen dager, men jeg klarte ikke la være. Opp to kilo. Men neste dag var de borte igjen nå har jeg spist lavkarbo i to dager og regner med å være i ketose igjen snart. Skal sjekke i kveld.

Deilig å være hjemme så jeg får spist ordentlig mat! Har funnet ut når jeg er ute og reiser så spiser jeg lavkarbo så langt det lar seg gjøre, men velger hk der hvor der hvor valget er hvitløk eller hk. Tåler ikke en smule hvitløk engang og det er jammen ikke lett når man er og reiser ute i verden gitt. De har hvitløk i alt! Er det noen av dere som reagerer på hvitløk med magekramper og diaré?

Velkommen tilbake, og grattis med å ha holdt vekta. Jeg reagerer ikke på hvitløk (men derimot på omtrent alt annet). Det kan ikke være enkelt å reagere på noe som er i - som du sier - omtrent i all mat.

Jeg har glemt å sjekke om jeg er i ketose eller ikke, men går ut fra at jeg er det siden alt over ett glass vin går "rett i fletta". Kanskje jeg og burde sjekke?

Her har helgen vært særledes rolig; som om jeg samler krefter til å dra på jobb i morgen. Har IKKE lyst, men må... Når skal dere tilbake til hverdagen?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 22:51   #677
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tok en sjekk og joda; stixen ga godt utslag. Måtte det vare!!!!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 23:15   #678
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Tok en sjekk og joda; stixen ga godt utslag. Måtte det vare!!!!

Bra

Jeg starter jobb på tirsdag. Jeg jobber deltid nå til jeg blir helt frisk. Ha en fin dag på jobben i morgen

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 08:43   #679
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jobb tirsdag her og. Har ikke helt motivasjonen enda nei...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 11:37   #680
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det er noe med det å starte opp etter ferien ja... Men så kommer man fort inn i rutinen igjen

Jeg fant ut at jeg er i ketose allerede! Etter to dager med lk igjen. Så nå skal ermene brettes opp og kostholdet skal jobbes med for å komme meg ned i match vekt! Håper jeg får en kickstart nå! Noen gode råd om overgangen slik at vekta går mer ned etter noen dager med hk? Vurderer å hoppe på sds mat en periode igjen, vi får se...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 21:08   #681
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ah...første dag gjennomført.... har fortsatt ikke lyst til å gå på jobb. Ikke det at jeg ikke trives; det var veldig koselig å bli tatt i mot i dag av gode kollegaer. Med færre personer på kontoret er stemningen mer løssluppen, pausene litt lengre, vi deler ferieminner i døra osv. Men jeg vil så gjerne ha mer friiiii. Flere dager til å gjøre det jeg vil, til å ikke ha MÅ-oppgaver, til å ikke måtte stå opp tidlig .....

Har til og med hatt en dag hvor jeg har skikkelig lengtet etter pepsi max. Etter middag vandra jeg hvileløst rundt i huset på leting etter noe. Greide å holde meg unna det jeg fant, men endte med å spise kveldsmat (og muligens frokost i samme slengen) i form av alt for mye lk knekkebrød og pålegg - alt for å tilfredsstille noe inni meg. Det er mulig det handler om oppstart etter ferie; men jeg liker det ikke

Nesten så jeg depper her jeg sitter med alt for mye mat i magen (vondt er det også), hoven (blir det når jeg spiser for mye) - og egentlig lyst på mer.

Jeg håper inderlig at deres oppstartdag blir bedre! Og fortsett med å gå i redusert stilling til du er frisk Fedona (og VSB?).Viktig det!!!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 22:29   #682
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg øker fra en til to dager, så jobbmessig går det sakte framover.

Matmessig har jeg det akkurat som deg Tarato. Tror du vi finner noen løsning? 3 lk knekkebrød/kjeks med ost her til kvelds.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 23:16   #683
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg øker fra en til to dager, så jobbmessig går det sakte framover.

Matmessig har jeg det akkurat som deg Tarato. Tror du vi finner noen løsning? 3 lk knekkebrød/kjeks med ost her til kvelds.

JA - jeg må tro vi finner en løsning. Det er en lærepenge, og jeg har "funnet ut " av de andre trøstemegselv-situasjoner. Kanskje denne ble så sterk fordi den er bare en gang i året? Eller kan det ha noe med at det siste halvåret før ferien holdt jeg på å jobbe meg halvt i hjel? Og at jeg ikke vil ha samme situasjon igjen? Uansett sitter jeg her oppblåst, med magevondt, verdens dårligste samvittighet (ovenfor meg selv). Spiste atskillig mer enn deg ser jeg; og det rett etter middag. Blæh..

Jeg vet du tenker annerledes men jeg er litt misunnelig på deg som skal arbeide bare 2 dager i uka. Jeg vet også at du har andre ting å stri med som gjør at dette er nødvendig - men jeg greier ikke annet enn å tenke på det

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 21:45   #684
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Innom for å fortelle meg selv og hele verden at jeg har vært litt flinkere i dag, og tar sikte på å være enda bedre i morgen. Har spist for mye, men heller det enn å vandre hvileløst fra rom til rom mens jeg tenker/spekulerer på hva jeg kan spise. Så det så! Disse dagene har jeg vært gjennom maaange ganger og vet at det er riktig vei å gå; spis riktig og akkurat litt for mye slik at jeg fysisk kjenner at jeg ikke kan spise mer - for så å trappe ned til normale mengder som jeg takler. Sånn er nå jeg skrudd sammen...

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 15:15   #685
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Innom for å fortelle meg selv og hele verden at jeg har vært litt flinkere i dag, og tar sikte på å være enda bedre i morgen. Har spist for mye, men heller det enn å vandre hvileløst fra rom til rom mens jeg tenker/spekulerer på hva jeg kan spise. Så det så! Disse dagene har jeg vært gjennom maaange ganger og vet at det er riktig vei å gå; spis riktig og akkurat litt for mye slik at jeg fysisk kjenner at jeg ikke kan spise mer - for så å trappe ned til normale mengder som jeg takler. Sånn er nå jeg skrudd sammen...

Bra du finner ut av ha som funker for deg iallefall

Jeg har nå stått stille siden påske og har bestemt meg for å øke fett mengden en uke eller to for å se om det hjelper på. Hvis det ikke funker så må jeg vurdere å gå den andre veien, altså mer karber og ut av ketose... Noe må jeg prøve iallefall. Jeg kom inn i ketose fort etter ferien og håper med denne oppkarbingen i ferien så ketose igjen og med fett økning at det skal hjelpe på vekta! Skal bla bruke mer kokosmelk isteden for kremfløte i sauser. Jeg leste tråden som heter fettfestival forleden og det var interessant lesning... Har dere prøvd dette?

Lykke til til oss alle

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 18:17   #686
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Jeg har nå stått stille siden påske og har bestemt meg for å øke fett mengden en uke eller to for å se om det hjelper på. Hvis det ikke funker så må jeg vurdere å gå den andre veien, altså mer karber og ut av ketose... Noe må jeg prøve iallefall. Jeg kom inn i ketose fort etter ferien og håper med denne oppkarbingen i ferien så ketose igjen og med fett økning at det skal hjelpe på vekta! Skal bla bruke mer kokosmelk isteden for kremfløte i sauser. Jeg leste tråden som heter fettfestival forleden og det var interessant lesning... Har dere prøvd dette? Lykke til til oss alle

Jeg har ikke sett denne tråden før, men har vært borti tilsvarende i løpet av min LK-karriære. JEg har vært på Skaldemans ekstreme som det vises til i det første innlegget. Jeg har også prøvd en variant av det som beskrives innledningsvis; da levde jeg utelukkende på fett og proteiner; og det var helt forferdelig. Jeg har også i lengre perioder levd med matinntak hvor fettprosenten var minst 75 % (gjerne 80%), oog hvor jeg spiste maks 5 g (2-3 g var vanlig) kh/dag og 80 g protein/dag. Det var i den tiden jeg ikke gikk ned... Dog spiste jeg litt noe meierprodukter i form av smør og litt ost. Cocosa og ren olje ble brukt for å holde fettinntaket høyt; også for å holde forbrenningen i gang. Aldri har jeg frosset så mye...

Jeg begynte å gå ned i vekt da jeg økte på med grønnsaker og reduserte på fettet og melkeproduktene (som jeg tror jeg ikke tåler). Jeg har jo som mål å spise 20-30 g kh/dag men ser i praksis at det ofte er 15-20 g.

I hovedtrekk spiser jeg nå som følger: 30 g hjemmelaget knekkebrød med smør og ost til frokost, 250-300 g salat gjerne med litt grønnsaker i til lunsj (med skinke, kylling, egg eller hva jeg har for hånden) med dressing eller litt olje. Middag: 100 g rent kjøtt i en eller annen form, masse kokte, forvellet, råstekte, bakte grønnsaker (ikke potet, kålrot og kun litt gulrot). Evt kvelds; litt salat, rå grønnsaker eller knekkebrød.

Som du ser er det svært lite fett i maten min. Jeg håper du finner ut av hva som fungerer for deg; det er litt spennende å se om det som ikke fungerte for meg kanskje virker for deg?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 19:35   #687
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har du vurdert å kutte ut melproduktene?(knekkebrød) ?
Jeg hadde stort hell i å spise ca 150 gram kjøtt eller fisk,masse brokkoli til og en god fet saus. Når en har et lavt nok karboforbruk over tid er det mest normale at en ikke orker så mye mat. (Synes 100 gram kjøtt høres lite ut,proteiner vettu)

Men ok Jeg skal starte opp igjen nå etter lang pause. Du vet en blir ikke slank av kjøpepizza akkurat.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 20:08   #688
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Skorpia, her.

Har du vurdert å kutte ut melproduktene?(knekkebrød) ?
Jeg hadde stort hell i å spise ca 150 gram kjøtt eller fisk,masse brokkoli til og en god fet saus. Når en har et lavt nok karboforbruk over tid er det mest normale at en ikke orker så mye mat. (Synes 100 gram kjøtt høres lite ut,proteiner vettu)

Men ok Jeg skal starte opp igjen nå etter lang pause. Du vet en blir ikke slank av kjøpepizza akkurat.

Så bra du tenker å starte opp igjen Skorpia; lykke til på ferden. Og du har så rett så rett; en blir ikke slank av kjøpepizza nei

Jeg baker knekkebrød med sesamfrø, solsikkekjerner, linfrø og kli. Altså ikke noe mel. Prøver alltid å bruke minst mulig kli også, for å holde kh nede. 150 g kjøtt høres MYE ut for meg. Selv om 100 g er lite, får jeg også proteiner gjennom annen mat jeg spiser - det er jo litt i alt. Jeg fant dessuten fort ut at hvis jeg spiste for mye (eks. dine mengder) så samlet kroppen vann, magen stoppet opp og det gjorde også vekta (etter å ha gått opp)

Det er merkelig, men etter at jeg la om til mindre fett, mer grønnsaker (dvs mer kh), mindre mat i hvert måltid, lar meg få kjenne at det romler i magen (uten at jeg sulter meg altså!) - så har vekta gått ned. I tillegg til at jeg ikke spiser mat jeg vet jeg er allergisk eller har intoleranse for da. Det er meget mulig at det siste har spilt en stor rolle også

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:17   #689
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg må nok også gi kroppen litt mye, men riktig mat en periode... Kveldene er utfordrende og i dag gikk jeg tom på trening for første gang på lenge. Så booste fettforbrenningen litt her!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:30   #690
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg må nok også gi kroppen litt mye, men riktig mat en periode... Kveldene er utfordrende og i dag gikk jeg tom på trening for første gang på lenge. Så booste fettforbrenningen litt her!

Enig med du! Tia etter middag er pes! I dag har jeg holdt meg i "skinnet" på dagtid, men straks etter middag skjedde det noe i hodet. Trøster meg med at for et par dager siden var det sånn hele dagen og at det nå er kun etter middag. Jobbejobbejobbemedhode!

Vi skal stå dette av (dette også!) bare så dere vet det!!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 23:37   #691
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

[Jeg kjøper havsalt i store poser. En kopp av dette. Kanskje litt varmere vann enn lunkent når jeg tenker meg om. Det hjelper mot melkesyresmerter og muskelsmerter. Fikk dette tipset av min yoga lærer. Kjøper flytende magnesium på iherb.com, tror ikke de selger det i Norge, uten at jeg vet det sikkert.[/quote]

For et sammentreff! Jeg hadde aldri hørt om melkesyresmerter før denne uken etter mitt første besøk hos naprapat. Og nå leser jeg svaret ditt her inne! Naprapaten karakteriserte mye av mine vondter som nettopp dette, og da er det kanskje mulig å bli kvitt smertene? (Håpe, håpe ) Skal kjøpe inn havsalt og prøve, samt flytende magnesium når lageret snart er tomt. Håper den norske varianten er like god som iherbs

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 23:56   #692
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har vært borte herifra en liten evighet nå, så en liten oppdatering er kanskje på sin plass.....

Har slurvet med maten hele ferien (4 uker!), men en del bevegelse har berget meg sånn noenlunde vektmessig. Er godt motivert nå, og har kommet meg i ketose. Og det akter jeg å forbli! det ser ut som det verste godtesuget forsvinner raskere enn fryktet, så nå er jeg inne i en god stim

Har gått til naprapat for å se om det er mulig å gjøre noe med alle vondtene mine. Og etter første behandling virker det lovende - selv om enkelte muskler er sårede enn noensinne!

I tillegg gir ketosen meg mer energi, så jeg forsøker å bevege meg så godt jeg kan. Har kommet i gang med dykkingen igjen, så der forsvinner forhåpentligvis noen gram. Jeg blir i alle fall motivert til å forsøke videre. De 50 kiloene med utstyr kjennes så godt at det å gå mer opp i vekt IKKE er noe alternativ!

Fortsatt god kostholdsuke til dere alle

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 08:36   #693
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Velkommen tilbake Festina lente så bra du har tatt tak i smerter og kosthold! Å gå til naprapat tror jeg er veldig bra! Etter to år med melkesyre smerter er jeg nå nesten kvitt de, og det er takket være saltbad, magnesium og ikke minst YOGA! Det anbefaler jeg deg på det sterkeste, men gå på timer til proffe folk som kan veilede deg ( ikke sånn "elexia" opplegg...) det gir oksygen til muskler og celler Og det som er så bra med yoga er at ALLE kan gjøre det.

Jeg har som sagt lagt til mer fett i kostholdet mitt og kuttet litt ned på karbene. Det som er så rart er at stixene ( ja, jeg vet utslag er utslag ) har blitt så mye mørkere på fargen enn før. Selv om jeg drikker like mye vann som før. Jeg tror selv dette har noe med endringen i kostholdet å gjøre, mer fett litt mindre karber. Har levd i ketose siden november og stixen har alltid vært lys rosa. Noen andre som har erfart dette ved å spise mer fett?

Ha en flott dag alle sammen! Nå skal jeg på yoga

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 18:35   #694
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Her går det rimelig dårlig. Kroppen knyter seg i angst og da blir kostholdet vrient, hvertfall i mengder og sånne søte lk-erstatninger...

Bare for å syte litt... Ille at det skal snu feil vei etter å ha vært hos terapeuten...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:00   #695
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Velkommen Festina! Så bra du har funnet en mellomvei i ferien og er på "høgget" nå. 50 kg dykkerutstyr!! Du trenger kanskje ekstra vekter da? Tenk når du etterhvert kan bli kvitt dem da


Utslag gir utslag Fedona; men vekta mi går kun ned når det er et godt utslag og ikke når stixen er lyserød... Så de får si som de vil; jeg ser hvordan det er her. Da jeg gikk på økt fettmengde (ikke for å ta fra deg motet altså!) økte også graden av farge. Dessverre tror jeg det var forbrenning av det fettet jeg spiste ekstra, og ikke kroppens fett siden jeg ikke gikk ned i vekt/krympet i omkrets. Men det var meg; jeg håper det er annerledes for deg! Tross alt er det mange som har gode erfaringer med den varianten og som det funker for!

Huff da VSB... du har det ikke bra... Har kroppen din for mye å jobbe med, og er det derfor den går i stå? Ikke bra at det forverres etter behandling; kanskje den skulle vært justert? Du har all støtte fra meg nå (og senere); det blir bedre. Det MÅ bli bedre. Hold ut; sutre her inne; legg det av deg, del med oss! Om ikke annet så kan det hjelpe å få sagt det høyt. Ikke sant? Heier på deg!

Jeg har tatt kroppen min tilbake; bestemte meg at det skal gå minst 3 timer og maks 4 t fra middag til jeg kan spise igjen. Og før jeg kan spise skal jeg ha drukket 1 liter vann. Sånne rigide regler setter jeg opp for meg selv, og det beste er at det fungerer. Litt enkel i hodet, men det har ikke noe å si så lenge det virker Nå har det gått tre timer, jeg er ikke sulten men kjenner at det begynner å knurre litt i magen. Og det er greit! Det er når det knurrer i hodet at varselklokkene kimer

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:35   #696
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Velkommen tilbake Festina lente så bra du har tatt tak i smerter og kosthold! Å gå til naprapat tror jeg er veldig bra! Etter to år med melkesyre smerter er jeg nå nesten kvitt de, og det er takket være saltbad, magnesium og ikke minst YOGA! Det anbefaler jeg deg på det sterkeste, men gå på timer til proffe folk som kan veilede deg ( ikke sånn "elexia" opplegg...) det gir oksygen til muskler og celler Og det som er så bra med yoga er at ALLE kan gjøre det.

Ha en flott dag alle sammen! Nå skal jeg på yoga

Kiropraktoren min har anbefalt yoga og pilates, så det skal jeg prøve meg på (selv om det blir treningssentervarianten foreløpig.....). Nå har jeg kommet meg litt i gang med øvelsene jeg har fått, og tror det blir bra på sikt. Selv om jeg nok må smøre meg med Gerds "tålmodighetskrem" ;-)

Forsøker også å øke fettinntaket litt, men har ikke tenkt over om det slår ut på stilen - skal forsøke å følge litt med og evt rapportere tilbake.

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:43   #697
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Velkommen Festina! Så bra du har funnet en mellomvei i ferien og er på "høgget" nå. 50 kg dykkerutstyr!! Du trenger kanskje ekstra vekter da? Tenk når du etterhvert kan bli kvitt dem da
:

De (ca) 50 kiloene er inkludert bly, og jeg brukte samme mengde som for 20 kg siden.... Så jeg trur nok dessverre ikke vekten på utstyret kommer til å gå ned så voldsomt.... Men det er en motivasjon for at JEG skal gå ned, så blir i alle fall totalvekta redusert! For ikke å snakke om all mosjonen en får bare av å drasse rundt på alle de greiene! GØY!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:46   #698
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Her går det rimelig dårlig. Kroppen knyter seg i angst og da blir kostholdet vrient, hvertfall i mengder og sånne søte lk-erstatninger...

Bare for å syte litt... Ille at det skal snu feil vei etter å ha vært hos terapeuten...

Dette var ikke kjekt å lese Håper det retter seg opp for deg - behandling skal jo gjøre ting bedre! Bare syt så mye du trenger. Her er det hver sin gang, og nå har jeg brukt opp en del av kvota mi, så nå er det andre sin tur

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 17:57   #699
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Dette var ikke kjekt å lese Håper det retter seg opp for deg - behandling skal jo gjøre ting bedre! Bare syt så mye du trenger. Her er det hver sin gang, og nå har jeg brukt opp en del av kvota mi, så nå er det andre sin tur

Etter terapipause i sommer, så kan jo oppstarten rote det til... I tillegg til en ganske aktiv sommer, krav på hjemmebane og blandede følelser rundt økt arbeidsmengde... Neste uke er "min" terapeut tilbake og det kan jo bety litt og. Foreløpig prioriterer jeg nok hvile og søvn, samt best mulig lavkarbokosthold, så må jeg nok tåle litt vektoppgang bare jeg får kontroll på ikke altfor lang tid... Er ikke flink til å be om hjelp mellom de oppsatte timene og det er vel litt dumt... Men prøver å finne ut av ting litt på egenhånd også...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 17:59   #700
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

De (ca) 50 kiloene er inkludert bly, og jeg brukte samme mengde som for 20 kg siden.... Så jeg trur nok dessverre ikke vekten på utstyret kommer til å gå ned så voldsomt.... Men det er en motivasjon for at JEG skal gå ned, så blir i alle fall totalvekta redusert! For ikke å snakke om all mosjonen en får bare av å drasse rundt på alle de greiene! GØY!


Og dykking virker så artig! Så vidt testet utstyr i basseng og ble fasinert av det, men meg og vann byr på enkelte utfordringer dessverre (med mindre hodet er OVER vann).

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no