Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Litt småfrustrert ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-13, 11:17   #26
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, jeg har holdt på med disse 24 kiloene i fire år.

Ser ikke ut som at du spiser for mye fett.

Huff,ja da vet du jo hva jeg sliter med..Det er ikke akkurat gøy å alltid føle at man aldri komme noe nærmere målet liksom

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:17   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

På ketolyse skal jo meste parten av karbene komme fra grønnsaker. Her ser det ut som om du får i deg 150-200g fløte/rømme. Samme hva andre sier så er jo dette en stor del av karbokvota du skal bruke på grønnsaker. 2dl fløte/rømme er temmelig mange ekstra kalorier også.En skal vanligvis ikke telle kalorier, men jeg tror du med fordel kunne spise litt mindre fløte/rømme. Hva med for eksempel 25ml fløte i maks to kaffekopper pr dag?Da har du allerede halvert fløteinntaket via kaffe. Kutt ut desserten med rømme på, da har du kutta litt til av unødvendig inntak( dessert er kanskje ikke alltid nødvendig? Kanskje heller noen ostestaver eller et kokt egg isteden?).

Ellers så kan det ta tid, men før du får sukk for deg, så ramler du plutselig ned noen kilo. Jeg har opplevd å stå stille i 2 måneder med riktig kost før det plutselig slapp mange kilo på en gang og i god tid etterpå. Og jeg har gått ned 35kg nå. Det går i rykk og napp. Tålmodighet er nøkkelen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:23   #28
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Nja,jeg tviler fremdeles på dette med kalorier altså..man må jo fremdeles ha i seg mindre energi enn man forbrenner..og jeg forbrenner tydeligvis ingenting for tiden:P

Om du ikke forbrenner noe så er du død! Og det er ingen ønsket tilstand å være i...

Glem nå disse kaloriene, om du spiser den rette maten så regulerer kroppen din mengdene bedre enn det hodet ditt klarer. Spis nok fett, lite nok karbo og drikk nok vann. Det er alt du skal trenge å tenke på. Det er viktig å spise nok, slik at du blir god og mett. Jeg vil tro at diverse sultekurer har satt kroppen din i sultmodus, slik at forbrenning og energinivå er havnet unaturlig lavt. Da er det viktig å spise godt slik at kroppen lærer seg at det er plenty tilgjengelig og at den kan omstille seg til normal forbrenning igjen. Dette kan ta litt tid, men jeg lover deg at det vil skje. Prøv å ikke tenke slankekur, tenk livsstil og spis ren, god mat som kroppen din har godt av! Og ikke stress med resultatene, de vil komme helt av seg selv når ting får normalisert seg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:23   #29
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

På ketolyse skal jo meste parten av karbene komme fra grønnsaker. Her ser det ut som om du får i deg 150-200g fløte/rømme. Samme hva andre sier så er jo dette en stor del av karbokvota du skal bruke på grønnsaker. 2dl fløte/rømme er temmelig mange ekstra kalorier også.En skal vanligvis ikke telle kalorier, men jeg tror du med fordel kunne spise litt mindre fløte/rømme. Hva med for eksempel 25ml fløte i maks to kaffekopper pr dag?Da har du allerede halvert fløteinntaket via kaffe. Kutt ut desserten med rømme på, da har du kutta litt til av unødvendig inntak( dessert er kanskje ikke alltid nødvendig? Kanskje heller noen ostestaver eller et kokt egg isteden?).

Ellers så kan det ta tid, men før du får sukk for deg, så ramler du plutselig ned noen kilo. Jeg har opplevd å stå stille i 2 måneder med riktig kost før det plutselig slapp mange kilo på en gang og i god tid etterpå. Og jeg har gått ned 35kg nå. Det går i rykk og napp. Tålmodighet er nøkkelen.

Ja,enten en stor ss rømme dette er da ved middagen eller ingenting og den desserten er bare en dag i uka. ca en dl fløte daglig.

Ellers er resten grønnsaker.

Om det er mye så skjønner jeg og at jeg må kutte det ut..jeg er sånn enten eller perosn..jeg må kutte det helt eller ikke..jeg er veldig glad i kaffe med melk..og greier ikke kaffen uten fløten nå:P Så 25 ml er for lite til at det blir godt da..så da må jeg evt heller kutte det helt ut.

Jeg får prøve meg frem,kan jo begynne med å drikke bare en kopp kaffe da evt...med 50 ml fløte og heller spise middag uten rømme og se hvordan det går evt.

Mulig det er slik at jeg bare reagerer tregt..jeg har jo lyst til at det skal være grunnen ,heller det enn at dette heller ikke funker

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:26   #30
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Om du ikke forbrenner noe så er du død! Og det er ingen ønsket tilstand å være i...

Glem nå disse kaloriene, om du spiser den rette maten så regulerer kroppen din mengdene bedre enn det hodet ditt klarer. Spis nok fett, lite nok karbo og drikk nok vann. Det er alt du skal trenge å tenke på. Det er viktig å spise nok, slik at du blir god og mett. Jeg vil tro at diverse sultekurer har satt kroppen din i sultmodus, slik at forbrenning og energinivå er havnet unaturlig lavt. Da er det viktig å spise godt slik at kroppen lærer seg at det er plenty tilgjengelig og at den kan omstille seg til normal forbrenning igjen. Dette kan ta litt tid, men jeg lover deg at det vil skje. Prøv å ikke tenke slankekur, tenk livsstil og spis ren, god mat som kroppen din har godt av! Og ikke stress med resultatene, de vil komme helt av seg selv når ting får normalisert seg...

Ja jeg prøver å tenke slik,men det tar nok en tid,for jeg har jo som du sier levd på veldig lavkalori lenge..ikke rart kroppen ikke vil mer egentlig...

Jeg vet jo at jeg må gi det tid..men det er kjempevanskelig..jeg er litt som et barn der..jeg har jo ikke peiling på hvor lang tid det er snakk om ..og da føler jeg det tar enda lengre tid.

Nei,jeg får prøve enda en mnd så er det fremdeles slik så får jeg heller ta et skikkelig skippertak da !

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:41   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Hvis klærne dine blir løsere så går du tydeligvis ned da!? Målebånd er et oppskrytt målemiddel, spør du meg. Vanskelig å måle nøyaktig og man kan gå ned i mål på andre steder enn akkurat der man måler. De store forskjellene ser man, men ikke hele bildet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:49   #32
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Jeg synes Imse har veldig gode poenger her! Har du forresten lest Ketolyse-boka?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:51   #33
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis klærne dine blir løsere så går du tydeligvis ned da!? Målebånd er et oppskrytt målemiddel, spør du meg. Vanskelig å måle nøyaktig og man kan gå ned i mål på andre steder enn akkurat der man måler. De store forskjellene ser man, men ikke hele bildet.

Veldig,veldig viktig poeng! Målebånd sier gjerne mere enn vekta.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:51   #34
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Litt småfrustrert...

Har du prøvd kaffe med kokosmelk? Var litt rart i starten, men etterhvert synes jeg det er veldig godt!

Jeg er en av de som måtte kutte melkeprodukter for å minke i vekt. Og jeg har ingen melkeintoleranser.

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:54   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Veldig,veldig viktig poeng! Målebånd sier gjerne mere enn vekta.

Spørs om du leste det jeg skrev? Skrev at målebåndet ikke er noe veldig supert målemiddel. Bedre enn vekta, men klærne kommer helt klart langt foran målebåndet på resultatsmålingslista.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:00   #36
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Spørs om du leste det jeg skrev? Skrev at målebåndet ikke er noe veldig supert målemiddel. Bedre enn vekta, men klærne kommer helt klart langt foran målebåndet på resultatsmålingslista.

Heheh..jaja...men uansett...er lite poeng synes jeg da hvis ikke vekta kommer etter når man veier rundt 100...blir helt kvalm av å tenke på det

Jeg føler ikke at jeg har gått ned ,og verken målebånd eller vekt sier det og da konkluderer jeg med null resultater..det eneste som er bedre er muskler og strammere kropp fra årevis med styrketrening. Hadde det ikke vært for det hadde jeg helt sikkert også sett mye mye større ut enn jeg gjør..

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:04   #37
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Spørs om du leste det jeg skrev? Skrev at målebåndet ikke er noe veldig supert målemiddel. Bedre enn vekta, men klærne kommer helt klart langt foran målebåndet på resultatsmålingslista.

Eh, klær og målebånd viser i allefall det samme på meg. Målebånd og løsere klær er gjerne samme sak hos meg. Jeg får i allefall ikke løsere klær uten av målebåndet også viser nedgang et eller annet sted på kroppen.
Opplever du at målene forblir helt det samme på hofter, midje og bryst og enda merkbart løsere klær?
Ja, jeg leste hva du skrev, men ville poengtere at målebånd også kan vise det samme.
Men jeg er kanskje annerledes enn deg, jeg har aldri opplevd løsere klær uten minskede cm et eller annet sted, men viktig å ha faste steder å måle, den ene måneden kan det være midjen man går inn i, måneden etter kan det være hoftene osv, ikke alltid helt jevnt. I starten målte jeg bare midjen og opplevde løsere klær og ikke forskjell på midjemålet, men så begynte jeg å måle midje, hofter og bryst(bruker samme bh under målene da) og legger i tillegg. Og da oppdaget jeg at jeg kunne gå ned ujevnt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:06   #38
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Eh, klær og målebånd viser i allefall det samme på meg. Målebånd og løsere klær er gjerne samme sak hos meg. Jeg får i allefall ikke løsere klær uten av målebåndet også viser nedgang et eller annet sted på kroppen.
Opplever du at målene forblir helt det samme på hofter, midje og bryst og enda merkbart løsere klær?
Ja, jeg leste hva du skrev, men ville poengtere at målebånd også kan vise det samme.
Men jeg er kanskje annerledes enn deg, jeg har aldri opplevd løsere klær uten minskede cm et eller annet sted, men viktig å ha faste steder å måle, den ene måneden kan det være midjen man går inn i, måneden etter kan det være hoftene osv, ikke alltid helt jevnt. I starten målte jeg bare midjen og opplevde løsere klær og ikke forskjell på midjemålet, men så begynte jeg å måle midje, hofter og bryst(bruker samme bh under målene da) og legger i tillegg. Og da oppdaget jeg at jeg kunne gå ned ujevnt.

Måler de flestesteder ,ikke nedgang noen plass,men som jeg sa ,klær blir større..så ja som jeg sa..jeg fatter det ikke selv.

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:12   #39
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Om klærne dine blir større, så går du jo ned selv om det ikke vises på vekta. Synes du nå skal glede deg over større klær i stedet for å fokusere på at vekta viser sånn og slik

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 13:11   #40
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Drikker du nok vann i løpet av en dag?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 13:24   #41
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Yoga?

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Jada,har prøvd det..ikke for meg..hehe...jeg må ha litt mer fart i treninga for å ikke tenke på alle smertene,anspentheten osv

Jeg vil absolutt anbefale yoga - det er nettopp "fart i treninga" du IKKE trenger når du er stresset i hele kroppen. Det er viktig å trene, men det er enda viktigere å lære seg å slappe av er min erfaring. Det skader i alle fall ikke å gi det en skikkelig reell sjanse, eller?

I tillegg vet jeg at mange med lignende stressfølelse har fått hjelp av mindfulness. Det vet jeg ikke hva er, men vet at det finnes apper for det.

Jeg for min del har hatt god hjelp av en app som heter Sleep bug. Den sender ut noe som heter "hvit støy" som gjør at du klarer å slappe av i hodet (og dermed i kroppen). Det er ikke støy altså! Det er ulike lyder av f.eks. jungel, av en rennende elv, bølger osv. Etter at jeg hadde brukt den noen ganger merket jeg at jeg slappet av i ryggen for første gang på flere år! Og som med yoga - det skader vel ikke å prøve?

Lykke til og gi gjerne en lyd om noe av dette fungerer

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 13:40   #42
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Litt småfrustrert...

Ja, tror du har fått mye gode svar her. Min følelse er at du kunne følt deg bedre hvis du hadde jobbet litt mer med disse følelsene som gjør at du er stresset hele veien og at du føler deg så presset til å være enten eller. Ofte kan ting løsne fysisk når du får rensket litt opp inni deg. Ser at du nevner at du har vært hos både psykolog og psykiater. Gikk du lenge? En terapiprosses er en langvarig ting. Man har brukt mange år på å få kroppen/psyken/forbrenningen/følelsene dit de er nå og man kan ikke forvente å få resultater med en gang.

Det med psykolog er også litt vanskelig. Det finnes så mange forskjellige terapimetoder der ute og så er det det om man klikker sammen med terapeuten. Siden du er så flink til å sette ord på ting kan det kanskje være konstruktivt å prøve en terapimetode som ikke er så verbal. Jeg har i alle fall vært utrolig flink til å sette ord på ting og med det snakke meg selv rundt . Ting løsna hos meg da jeg begynte med psykodrama.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 18:58   #43
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Om klærne dine blir større, så går du jo ned selv om det ikke vises på vekta. Synes du nå skal glede deg over større klær i stedet for å fokusere på at vekta viser sånn og slik

Ja selvfølgelig har du rett,men det er irriterende og psykisk denne vekta vetu..vanskelig:P Men jeg må bare holde ut...forstår bare ikke logikken bak dette med større klær og ikke ned noe i vekt jeg da egentlig...fordi det ikke vises på målebåndet heller liksom..hadde det bare gjort det hadde jeg kunnet se logikken

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 18:58   #44
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jeg vil absolutt anbefale yoga - det er nettopp "fart i treninga" du IKKE trenger når du er stresset i hele kroppen. Det er viktig å trene, men det er enda viktigere å lære seg å slappe av er min erfaring. Det skader i alle fall ikke å gi det en skikkelig reell sjanse, eller?

I tillegg vet jeg at mange med lignende stressfølelse har fått hjelp av mindfulness. Det vet jeg ikke hva er, men vet at det finnes apper for det.

Jeg for min del har hatt god hjelp av en app som heter Sleep bug. Den sender ut noe som heter "hvit støy" som gjør at du klarer å slappe av i hodet (og dermed i kroppen). Det er ikke støy altså! Det er ulike lyder av f.eks. jungel, av en rennende elv, bølger osv. Etter at jeg hadde brukt den noen ganger merket jeg at jeg slappet av i ryggen for første gang på flere år! Og som med yoga - det skader vel ikke å prøve?

Lykke til og gi gjerne en lyd om noe av dette fungerer

Joda jeg har yoga erfaring..trente ahstanga yoga i flere år pga ryggen og skuldre..så det er ikke det at jeg ikke kan begynne igjen..jeg føler vel bare at tung styrketrening gir meg mer Men ejg kan absolutt ha yoga også.

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 18:59   #45
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Drikker du nok vann i løpet av en dag?

drikker imellom 3.5-4,5 dl vann daglig.

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 19:02   #46
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

drikker imellom 3.5-4,5 dl vann daglig.

Jeg håper du mener liter...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 19:39   #47
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg håper du mener liter...

Ja,hjelpes,mener liter

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 01:54   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Stress ned! Du kommer ingen vei før du får bukt med stresset... Forhøyet kortisol virker på samme måte som høyt blodsukker/dårlig insulin. Jeg snakker av erfaring....
yoga og akupunktur virker. Det finnes mer fartsfylt yoga også, power yogaen på Elixia f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 10:25   #49
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Nå vet jeg ikke hva som har skjedd men jeg har gått ned alt jeg gikk opp pluss en ekstra kg nå på to dager....så kanskje ting funker alikavel?

Jeg har hatt noen stressende dager med sykt barn,sykehus og mye bekymringer ...så stresset har vært på høyeste nivå...men likevel har det løsnet til...ser det ut som...i dont get it:P

Uansett,flott er det hvis det går rett vei nå...'


Alt handler jo om at jeg er redd for at dette heller ikke skal funke...så jeg blir tusen ganger mer usikker når det ikke bare er gode resultater hele tiden liksom...redd for å gjøre ting feil

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 10:52   #50
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Hurra! Og så er det viktig å huske at alle er forskjellige. Noen raser ned i vekt fort som fy, andre bruker sneglefart - andre igjen i rykk og napp. Som flere har forsøkt å si her: ikke bekymre deg så mye!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 12:25
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no