Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse for andre gang ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-09, 22:40   #1
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Ketolyse for andre gang ...

Jeg er altså kjempemotivert og gleder meg til å begynne, men så er det dette med at vektnedgangen går treigere og ikke så godt andre gang man går på denne kuren.. Det er det jeg har blitt fortalt..

Noen her som har forsøkt flere ganger? Er det noe man evt kan gjøre med det? Jeg håper jo at det går greit, men har ikke de aller største forventningene da..
Lavkarbo er uansett min vei og gå pga pcos.. Tåler dårlig karbohydrater..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:57   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for andre gang..

jeg har prøvd to ganger og er på min tredje nå. Kan enda ikke si hvordan det går.. tror det kommer helt ann på hvor lenge det er siden sist egentlig. Virker hvertfall som det går utrolig bra, men har bare holdt på i to dager nå

Lykke til!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 08:57   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for andre gang..

Dette kunne jeg for så vidt lurt på også.

Nå har jeg vel hatt en meget lang pause, så det kan vel ha noe å bety det også? Kroppen min har ikke vært i ketose på over et år, selv om jeg har spist relativt lavkarbo det meste av tiden etter ketolyseslutt for halvannet år siden, med unntak av det siste halve året.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:20   #4
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Ketolyse for andre gang..

Jeg prøvde meg i et par mndr i sommer, men det skjedde fint lite. Men da tror jeg rett og slett at jeg spiste for lite fett. Det var ikke noe problem å komme i ketose, men vekta stod stille.

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 20:41   #5
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for andre gang..

Ja, det er to år siden sist jeg gikk på kuren, og holdt da på i tre mnd og så blei jeg gravid.. Og har ikke levd på lavkarbo i tiden etter for å si det sånn.. Men men.. Får vel bare hive meg i det, og håpe på bra resultat..
Tusen takk for svar dere..!

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 13:44   #6
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for andre gang..

Jeg gikk ned 23 kg i første omgang, fra mai-november i fjor. Nå har jeg startet på andre omgang, og foreløpig har jeg gått ned 1 kg på 6 dager. Tar litt tid før man er skikkelig i gang regner jeg med. Er forberedt på at det kan gå tregere denne gangen, men håper liksom at disse siste kiloene går litt kjapt!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:36   #7
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Ketolyse for andre gang ...

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

... men så er det dette med at vektnedgangen går treigere og ikke så godt andre gang man går på denne kuren.. Det er det jeg har blitt fortalt..


Jeg har også PCOS, og begynte på Ketolyse for 2. gang nå etter nyttår (4. januar).
Hadde første runde i 2008 og gikk ned 19 kilo på 6 mnd.
Men nå ble jeg enda mer nervøs for at jeg ikke vekta viser nedgang i morra tidlig, hehe.
Jaja, jeg har i allefall gjort mitt beste denne uka, og jeg gir meg ikke dersom vekta er kjip mot meg.
Blir spennende!

Åssen går det med deg og Ketolyse?

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 20:34   #8
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for andre gang ...

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk, her.


Jeg har også PCOS, og begynte på Ketolyse for 2. gang nå etter nyttår (4. januar).
Hadde første runde i 2008 og gikk ned 19 kilo på 6 mnd.
Men nå ble jeg enda mer nervøs for at jeg ikke vekta viser nedgang i morra tidlig, hehe.
Jaja, jeg har i allefall gjort mitt beste denne uka, og jeg gir meg ikke dersom vekta er kjip mot meg.
Blir spennende!

Åssen går det med deg og Ketolyse?

Jo, det går fint med meg og ketolyse.. Men jeg er og utrooolig spent på vekta i morgen.. Håper jo jeg har gått ned litt.. Men igjen.. Er jo første uka liksom.. Så jeg har heller ikke tenkt å gi meg..!
Min lege er veldig positiv til lavkarbo og ketolyse så lenge kolesterolet mitt holder seg bra.. Pcos'ere tåler jo karbohydrater dårlig, og har og økt sjans for diabetes type 2, så jeg føler jo jeg har alt å vinne på å legge om kostholdet mitt.. Vi får håpe det går veien for oss begge..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 20:52   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse for andre gang ...

Så lenge man har PCOS så er faktisk vektnedgang en av de minst viktige grunnene til å leve lavkarbo. For meg er det mye annet som veier opp de ukene det går sakte. Som bedre humør, ikke trøtt/masse energi, ikke blodsukkersvingninger, bedre hud/hår/negler, endel får stabil mens og blir til og med gravid... osv osv...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 21:05   #10
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Ketolyse for andre gang ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så lenge man har PCOS så er faktisk vektnedgang en av de minst viktige grunnene til å leve lavkarbo. For meg er det mye annet som veier opp de ukene det går sakte. Som bedre humør, ikke trøtt/masse energi, ikke blodsukkersvingninger, bedre hud/hår/negler, endel får stabil mens og blir til og med gravid... osv osv...

Jepp, sant!
Vektnedgang er ikke den minst viktigste grunnen for meg, men heller ikke den aller viktigste.
Jeg merket allerede i løpet av den første uken at jeg hadde mer energi.
Lenge siden det har vært så ryddig her hjemme
"Til og med gravid" - den skriver jeg under på

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 21:06   #11
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Ketolyse for andre gang ...

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

Vi får håpe det går veien for oss begge..

Bra at alt er bra!
Lykke til i morra

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:26   #12
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse for andre gang ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så lenge man har PCOS så er faktisk vektnedgang en av de minst viktige grunnene til å leve lavkarbo. For meg er det mye annet som veier opp de ukene det går sakte. Som bedre humør, ikke trøtt/masse energi, ikke blodsukkersvingninger, bedre hud/hår/negler, endel får stabil mens og blir til og med gravid... osv osv...

Klart det er MANGE gode grunner for å leve på lavkarbo for oss pcos'ere.. Nå i øyeblikket er det for meg vektnedgangen som er i hovedfokus.. Men klart det er veldig godt for både kropp og sjel å føle seg så vel..! Og dette kommer jo som en følge av at man får bedre humør og at man går ned i vekt.. For MEG iallefall.. Når man ser at det funker.. For jeg tror det er mange med pcos som har slitt med å ta av.. Meg inkludert..

Og det er nok utelukkende vektnedgang som er grunnen til at jeg har 2 barn..!

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 09:08   #13
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse for andre gang ...

Jeg opplever at det går litt saktere etter pause. Men det kan like gjerne skyldes at jeg etter hvert har utvidet mine kunnskaper om hva jeg kan lage av mat, spiser MYE, har utstrakt bruk av fløte, rømme, cc og brøderstatninger - ikke bra for min del. Men du verden så lettvindt. I tillegg er jeg ikke like flink med trening som første gang, da gikk jeg den foreskrevne halvtimen hver dag.
På den annen side så vet jeg at når jeg har gått noen måneder på ketolysekuren så stagnerer vektnedgangen, jeg har ingen problemer med å holde ketosen i flere måneder så kroppen blir flink til å danne karbo av proteiner.
Planen nå er å gå en halv time hver dag, ikke bruke brøderstatninger, lite rømme og fløte, minst mulig cc og ta en pausehelg om 6 uker. For dagsmenyen tar jeg utgangspunkt i menyen i boka.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Andre som er i gang for fullt etter en liten påskepause? Stellamor Ketolysekuren 36 22-04-09 15:34
Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang? Sandy Ketolysekuren 8 19-11-08 16:03
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no