Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og antidepressiva?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-05, 16:27   #1
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Ketolyse og antidepressiva?

Ok, så det siste året har jeg prøvd å slanke meg i ett. I dag snakket jeg med legen om dette, og han sa at det var helt normalt at jeg sprakk så mye som jeg gjorde, da jeg er på antidepressiva. Jeg ble litt sint over dette, siden min forrige lege skrev ut antidepressiva'ene OG Xenical samtidig. Men men, nå er jeg her, og jeg har begynt...

Kan det være et problem at jeg er på antidepressiva? Er det et problem at jeg spiser "litt mer" enn det som står i boken? Har noen evt erfaringer fra andre Lav Karbo slankekurer?

Takk for svar!

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 17:55   #2
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Kan det være et problem at jeg er på antidepressiva? Er det et problem at jeg spiser "litt mer" enn det som står i boken? Har noen evt erfaringer fra andre Lav Karbo slankekurer?

Takk for svar!

Hei LiNoor!

Jeg bruker også anatidepresiva, men skjønner ikke at det skal være noe problem. Jeg begynte på Atkins den 3. januar 05, og har gått ned jevnt og trutt disse 6 ukene. Jeg tror ikke det er pillene som gjør at du sprekker, men at kanskje du (som jeg gjorde tidligere)putter noe i munnen når livet er litt kjipt. Må bare prøve å finne de riktige tingene å putte i munnen.
Jeg har ikke noe spesielt sug etter søtt eller andre varer nå lengre, men tror det er viktig å gjennomføre de første dagene strengt, slik at kroppen begynner å forbrenne fett (du bruker kanskje også Ketostix?) Jeg hadde 14 dager introdukson på Atkins, og de første 3-4 dagene var værst. Har hatt en liten sprekk med sjokolade, men fant ut at det ikke var så godt lengre som jeg husket.... og godt er det...
Sluttet å røyke for 1 år siden, og mener bestemt at vi klarer det vi har satt oss fore, hvis vi bare vil det sterkt nok.
Hvis det hadde vært kjempelett å bare spise det som er sunt og bra for oss, hadde jo slankeindustrien vært ute å kjøre. Da hadde vi vært slanke og lekre alle sammen.
Det at det er litt tøfft i starten gjør vel også sitt til at vi kan være stolte av noe vi har prestert.
Stå på videre... dette klarer vi

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 19:25   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Ok, så det siste året har jeg prøvd å slanke meg i ett. I dag snakket jeg med legen om dette, og han sa at det var helt normalt at jeg sprakk så mye som jeg gjorde, da jeg er på antidepressiva. Jeg ble litt sint over dette, siden min forrige lege skrev ut antidepressiva'ene OG Xenical samtidig. Men men, nå er jeg her, og jeg har begynt...


Kan det være et problem at jeg er på antidepressiva? Er det et problem at jeg spiser "litt mer" enn det som står i boken? Har noen evt erfaringer fra andre Lav Karbo slankekurer?

Takk for svar!

Antidepressiva skal ikke være noe problem. Bare husk på at du ikke tåler så mye alkohol på kuren som normalt. OG at alkohol og antidepressiv medisin forsterker effektene av hver andre. SÅ vær forsiktig med alkohol.
Jeg håper du har sluttet med xenical !!! ellers vil du måtte på toilettet veldig mye på ketolysekuren på grunn av det høye fettinnhold i dietten.
Jeg tipser dette kommer til å gå veldig bra for deg. La oss høre hvordan du har det om 2-3 uker - toppers tenker jeg !?
Lykke til
Torkil P. Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 11:00   #4
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg begynte aldri med Xenical, fordi det var så forderdelig dyrt. (ca. 1000kr / mnd) Jeg mente det måtte være billigere måter å gå ned i vekt på.

Alkohol er ikke noe problem. Drikker kanskje ett glass hver 2 måned eller noe slikt. Så, slikt sett skal det nok gå bra.

Jeg juksa litt i morges og veide meg... gått ned 800 gram siden i går. Jeg er klar over at mesteparten er vann... men alikevel!

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:18   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg vet ikke hva legen din mente med det han sa, men hvilket merke antidepressive tar du? Hvis du tar en av de vanlige (Cipramil, Cipralex, Seroxat), så er ikke vektøkning bivirnking med de. Min lege sa feilaktig at jeg måtte regne med å gå opp i vekt da jeg begynte med Cipramil, men jeg kan da lese Felleskatalogen... Jeg tok ham på det, og han mumlet noe i skjegget. Har bytta lege jeg!

Jeg synes det har vært lettere for meg etter at jeg begynte med antidepressive. Fordi jeg er mindre lei meg og mindre urolig, så har jeg også mindre behov for å overspise. I perioder hvor psyken er dårlig, sover jeg dårlig, spiser bare karbohydrater og klarer ikke jobbe. Men i gode perioder går alt fint. Så at antidepressive er en hjelp for meg er jeg ikke i tvil om.

Håper det samme vil gjelde for deg, og at du i tillegg blir kvitt det fysiologiske suget etter noe, ved å følge ketolysekuren som beskrevet i boka. Men vær obs på at du kan få en psykisk "down" rett etter at du har lagt om, og det er fordi du tar bort karbohydrater som i lang tid har økt serotonin ("lykkehormon") i hjernen. Det tar litt tid før kroppen klarer å øke sin egenproduksjon av serotonin. Men når dette skjer, så vil du heller ikke trenge karbohydrater som trøst i så stor grad lenger. Det er altså en grunn til at vi blir avhengige av karbohydrater, og det er ikke innbildning at det trøster oss...

Lykke-lykke til!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 23:04   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men vær obs på at du kan få en psykisk "down" rett etter at du har lagt om, og det er fordi du tar bort karbohydrater som i lang tid har økt serotonin ("lykkehormon") i hjernen. Det tar litt tid før kroppen klarer å øke sin egenproduksjon av serotonin.

Dette visste jeg ikke! Kanskje derfor jeg var så SINNSYKT snopesyk da jeg ikke hadde medisinen min her for noen uker siden?

Du er jammen meg et lite vandrende leksikon du, MHM!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 00:07   #7
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Ok, så det siste året har jeg prøvd å slanke meg i ett. I dag snakket jeg med legen om dette, og han sa at det var helt normalt at jeg sprakk så mye som jeg gjorde, da jeg er på antidepressiva. Jeg ble litt sint over dette, siden min forrige lege skrev ut antidepressiva'ene OG Xenical samtidig. Men men, nå er jeg her, og jeg har begynt...

Kan det være et problem at jeg er på antidepressiva? Er det et problem at jeg spiser "litt mer" enn det som står i boken? Har noen evt erfaringer fra andre Lav Karbo slankekurer?

Takk for svar!

Hei. Jeg har selv gått på piller, men er nå heldigvis ferdig med det. Jeg brukte antidepressiva og gikk ned 20 kilo, så dermed er dette motbevist. Husk bare på å spise kromtablettene, disse hjelper mot søthungeren!! Stå på, dette klarer du. Husk på at selvbildet øker i takt med at vekten går ned. Pussig effekt, men det gjorde det for meg. Husk på at du er unik, ingen er som deg og derfor er du så verdifull!!
Studentberta

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 09:28   #8
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Takk for svarene! Det er bra å vite at det han sier ikke var helt sant. Då føler jeg meg ikke så sint lenger! Og, jo, jeg beviser jo nå at en kan gå ned i vekt selv om man er på slike tabletter. Så til legen min! Jeg skifter fastlege!

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 17:19   #9
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Ketolyse og antidepressiva

Hei.. I dag har jeg vært hos legen å fått Cipralex (http://en.wikipedia.org/wiki/Cipralex).. Jeg ser på wikipedia siden at en bivirkning på noe er vektøkning, noen som har opplevd dette? :S

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 18:03   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og antidepressiva

Har aldri hatt bruk for Cipralex, men kan ikke huske å lest om vektøkning på de før. (jobber innen helse og sjekker ofte bivirkninger på medisiner) Slo opp i www.felleskatalogen.no der står det dette om bivirkninger, og vektøkning er ikke en av de.

Sitat:

Bivirkninger: Bivirkninger er vanligst i første eller andre uke av behandlingen og avtar vanligvis i intensitet og frekvens ved fortsatt behandling. Svimmelhet, hodepine og kvalme er observert hos noen pasienter etter brå seponering av escitalopram. De fleste symptomene var milde og forbigående. For å unngå seponeringsproblemer anbefales en gradvis nedtrapping over 1-2 uker. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme forekommer svært hyppig. Diaré, forstoppelse. Hud: Økt svette. Luftveier: Sinusitt, gjesping. Metabolske: Redusert appetitt. Psykiske: Nedsatt libido hos kvinner og menn, anorgasme hos kvinner. Sentralnervesystemet: Søvnløshet, somnolens, svimmelhet. Urogenitale: Ejakulasjonsforstyrrelser, impotens. Øvrige: Tretthet, feber. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast, munntørrhet, anoreksi. Hud: Utslett, ekkymoser, kløe, angioødem, svette. Lever: Avvikende leverfunksjonsprøver. Metabolske: Hyponatremi, utilstrekkelig ADH-sekresjon. Muskel-skjelettsystemet: Leddsmerter, muskelsmerter. Neurologiske: Kramper, tremor, koordinasjonsproblemer, serotoninergt syndrom. Psykiske: Hallusinasjoner, mani, forvirring, agitasjon, angst, depersonalisering, panikkanfall, nervøsitet. Sentralnervesystemet: Smaksforandringer, søvnforstyrrelser. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon. Syn: Synsforstyrrelser. Urogenitale: Urinretensjon. Galaktoré, seksuelle bivirkninger inkl. impotens, ejakulasjonsproblemer, anorgasmi. Øvrige: Insomnia, svimmelhet, utmattelse, tretthet, anafylaktisk reaksjon.

Og i den amerikanske "felleskatalogen" står det heller ikke noe om vektøkning av escitalopram (virkestoffet i cipralex).

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 18:23   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og antidepressiva

Brukte Cipralex for noen år siden, spratt opp i vekt....
Så det at man ikke øker vekta kan jeg ikke signere på.... Tvertimot..

Og en annen bivirkning var at jeg fikk meeeget stygge tanker........

Jeg slutta etter 8 mnd og klarte meg utmerket etter den tid ved heller å bruke noe som heter Depridix fra helsekost.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 18:32   #12
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Ketolyse og antidepressiva

Hmm, huff da. Blir usikker av dette :s
Kanutten, hvor lang tid tok det før du merket vektoppgangen?

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 11:53   #13
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Ketolyse og antidepressiva?

Forresten, gikk du på lavkarbo når du opplevde vektøkning?
Jeg googlet dette med vektøkning og anti-depressiva og det kan se ut som det er en psykologisk ting, da må jo det være mulig å kontrollere ganske godt, og det kan jo ikke ha så mye å si på lavkarbo, siden kalorier spiller liten rolle her?
Men hva vet jeg, men hvis den bivirkningen finnes så har den i hvertfall ikke tatt effekt enda, for jeg startet i går og vekten hadde gått ned 0.9 kg i dag så.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Skal jeg ned for lite for ketolyse? eno Spørsmål og svar 17 30-07-06 23:19
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no