Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbobrød med gjær

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 16:37   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Lavkarbobrød med gjær

Jeg har bakt to brød men blir alltid uvel av å spise de, fordi de er for tørre. Jeg har nå gått vekk i fra ketolyse og kan ha opp til 50 karber om dagen, så om en skive brød er på 2 karber går det fint. Jeg ønsker et brød som kan være luftig og være som et vanlig brød. Det kan gjerne være fint som et kneip brød, eller kan være grovt, men ikke for grovt, da stopper det opp i munnen min. Jeg har ikke gluten allergi så kan bruke glutenmel om det er noe man må ha. Har også jbkm, soyamel, soyaprotein pulver og ketolyse bakemix. Hvis dette er noe som kan brukes. Har i tillegg masse frø og nøtter som også kan brukes. I tillegg tåler jeg melkeprodukter som yoghurt, fløte, ost og rømme, og kokt melk.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:14   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Jukseloff er ihvertfall ikke for tørr.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:38   #3
Julepølsa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 45
Julepølsa er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jukseloff er ihvertfall ikke for tørr.

Med fare for å lyde skremmende intelligent; HÆ?

Julepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:02   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jukseloff er ihvertfall ikke for tørr.

Jeg synes den er knalltørr...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:10   #5
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Min er fuktig og svampete !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:45   #6
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Min ble svampete. Neste gang må jeg nok doble den. Ble så små skiver at det ikek går an å ha noe annet enn en liten dert syltetøy eller sjokoladepålegg ol.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:50   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Min ble svampete. Neste gang må jeg nok doble den. Ble så små skiver at det ikek går an å ha noe annet enn en liten dert syltetøy eller sjokoladepålegg ol.

Det er vel ment at du skal spise den ala pizza... Dele opp i stykker og ha pålegg på toppen?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:53   #8
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Jeg lagde den i brødform, for mente å ha et brød som jeg kunne spise i stedet for det tørre og grove lavkarbo brødet. Men neste gang kan jeg lage det som på bildet og bruke det som brød. Takk for det tipset

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:58   #9
Julepølsa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 45
Julepølsa er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Y u not write recipe?

Julepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:54   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobrød med gjær

Jeg følger ikke oppskriften som står her om du søker etter jukseloff i oppskriftsdelen. Jeg hadde bare egg så jeg brukte bare egg og salt. Det funka utmerket.
Pisk 8 eggehviter stive med salt mens du venter på at ovnen skal bli varm. Sett den på 200 grader. Bevar plommene for de skal vispes inn i hvitene når de er stive. Når det er gjort er ovnen klar. Hell massen i en lanpanne med kanter på bakepapir. Stek i 15 minutter ca. Jeg delte den opp i 4 deler a' to egg,altså. De holder seg ikke så mange dager i kjøleskap men kan fryses. Så å lage to posjoner samtidig er jo greit.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød i brødmaskin uten gjær og glutenmel? Georgine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 17-01-11 10:48
Lisbeths lavkarbobrød med gjær Lisbeth Bakst 10 05-01-11 22:23
Gjær? spiren Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 08-12-10 19:49
Gjær? msplum Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 16-04-08 23:31
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no