Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har du erfaring med fettsuging?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-12, 21:35   #1
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Har du erfaring med fettsuging?

Er det noen her som har tatt fettsuging eller kjenner noen som har det?

Vurderer å ta fettsuging av lårene da de er ca en størrelse større enn resten av kroppen. Har store problemer med å finne meg klær, spesiellt bukser - passer de i lårene er de for store i livet...

Hadde samme problem da jeg var normalvektig og har tenkt på det i mange år. Leser på forskjellige av klinikkene sine sider at en bør være normalvektig, men jeg har ikke lyst å vente lenger :P
Kommer mest sansynlig ikke til å få normal bmi heller, da jeg trives best en plass rett over såkaldt "normal" bmi...

Erfaringer anyone?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 22:30   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Er det ikke bare "underhudsfettet" man kan fettsuge bort da? Ergo på "store" mennesker har det ikke så stor effekt?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 09:30   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Har du erfaring med fettsuging?

Jepp.. Det er også begrenset hvor mye de kan fjerne, de kan ikke suge ut mer enn maks 5 kilo fett fra kroppen om gangen, og dette vil kanskje ikke gjøre så stor forskjell på noen som er svært overvektig? En annen ting å tenke på er jo at fettet som blir fjernet fra lårene vil legge seg andre steder hvis du legger på deg disse kiloene igjen, og lårene er jo faktisk en av de mest flatterende stedene å ha litt ekstra fett. Skjønner at det er vanskelig med bukser og slikt da.. Hva med å kjøpe noen som passer der du er videst, og heller få de sydd inn slik at de passer perfekt? Du får nok sydd inn MANGE bukser til prisen av en fettsuging..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 10:51   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Jepp.. Det er også begrenset hvor mye de kan fjerne, de kan ikke suge ut mer enn maks 5 kilo fett fra kroppen om gangen, og dette vil kanskje ikke gjøre så stor forskjell på noen som er svært overvektig? En annen ting å tenke på er jo at fettet som blir fjernet fra lårene vil legge seg andre steder hvis du legger på deg disse kiloene igjen, og lårene er jo faktisk en av de mest flatterende stedene å ha litt ekstra fett. Skjønner at det er vanskelig med bukser og slikt da.. Hva med å kjøpe noen som passer der du er videst, og heller få de sydd inn slik at de passer perfekt? Du får nok sydd inn MANGE bukser til prisen av en fettsuging..

Greit å få sydd inn bukser, men problemet er at jeg er veldig missfornøyd med fasongen min, ikke bare det at det er veldig vanskelig å finne klær...

Uansett om jeg går ned mange kg kommer jeg ikke til å bli fornøyd, da lårene alltid har vært mye større enn resten av kroppen (selv som normalvektig). Har også ganske breie hofter og mellom hoftene og lårene går det ganske mye innover slik at det blir veldig rar fasong

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 11:08   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Har du erfaring med fettsuging?

Er det ikke bedre å vente til du har nådd målvekta da? Selv om jeg skjønner at det er lett å bli utolmodig, tror jeg kanskje det vil lønne seg.. Vil tro du får et bedre resultat da, kroppen din vil jo forandre seg en del hvis du har tenkt å slanke deg etter fettsugingen. Det er helt sikkert en god grunn til at de foretrekker at folk slanker seg først. Hvis det endelige resultatet ikke blir slik du forventet, er det også større fare at du får et ujevnt resultat ved gjentatte fettsuginger på samme område.

Kan du ikke ringe en klinikk og få en konsultasjonstime hvis dette er noe du virkelig vil?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 11:12   #6
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Er det ikke bedre å vente til du har nådd målvekta da? Selv om jeg skjønner at det er lett å bli utolmodig, tror jeg kanskje det vil lønne seg.. Vil tro du får et bedre resultat da, kroppen din vil jo forandre seg en del hvis du har tenkt å slanke deg etter fettsugingen. Det er helt sikkert en god grunn til at de foretrekker at folk slanker seg først. Hvis det endelige resultatet ikke blir slik du forventet, er det også større fare at du får et ujevnt resultat ved gjentatte fettsuginger på samme område.

Kan du ikke ringe en klinikk og få en konsultasjonstime hvis dette er noe du virkelig vil?

Jeg har tatt kontakt for konsultasjon
Plana er å gå ned litt til før selve inngrepet, men det jeg hovedsaklig var ute etter med denne tråden var å høre erfaringer fra andre

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 12:04   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg har tatt kontakt for konsultasjon
Plana er å gå ned litt til før selve inngrepet, men det jeg hovedsaklig var ute etter med denne tråden var å høre erfaringer fra andre

Du må nok gå ned noe før et sånt inngrep uanett om du har BMI over 30, tenker jeg!

Dette at man legger på seg andre steder etterpå har ikke jeg opplevd. Er fettsug 2 ganger i forbindelse med bukplastikk og litt etterarbeid og legger likevel på meg der jeg er fettsug! Både på mage, hofter og flanker! Kan ikke tenke meg det er noe annerledes med lårene!

Kirurgen du snakker med under en konsultasjon vil uansett kunne si deg mye mer ennn vi kan. Dersom du ikke er 100% komfortabel med svaret du får, kjemi, pris eller noe som helst annet, går du et annet sted!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 12:56   #8
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du må nok gå ned noe før et sånt inngrep uanett om du har BMI over 30, tenker jeg!

Dette at man legger på seg andre steder etterpå har ikke jeg opplevd. Er fettsug 2 ganger i forbindelse med bukplastikk og litt etterarbeid og legger likevel på meg der jeg er fettsug! Både på mage, hofter og flanker! Kan ikke tenke meg det er noe annerledes med lårene!

Kirurgen du snakker med under en konsultasjon vil uansett kunne si deg mye mer ennn vi kan. Dersom du ikke er 100% komfortabel med svaret du får, kjemi, pris eller noe som helst annet, går du et annet sted!

Takk for svar Blir spennende å se hva kirurgen sier...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 13:05   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette at man legger på seg andre steder etterpå har ikke jeg opplevd. Er fettsug 2 ganger i forbindelse med bukplastikk og litt etterarbeid og legger likevel på meg der jeg er fettsug! Både på mage, hofter og flanker! Kan ikke tenke meg det er noe annerledes med lårene!

Hmm.. Jeg har lest og hørt flere steder at dette er en av de negative sidene ved fettsuging, særlig blant overvektige.. Kroppen vil stort sett foretrekke å lagre fett i eksisterende fettceller, istedet for å lage nye fettceller der de gamle er fjernet (fettsuging er jo eneste måten å fjerne fettceller på, ved slanking tømmes de bare). Kanskje det bare er en myte? Kan jo være noe å spørre kirurgen om

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:50   #10
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Re: Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Hmm.. Jeg har lest og hørt flere steder at dette er en av de negative sidene ved fettsuging, særlig blant overvektige.. Kroppen vil stort sett foretrekke å lagre fett i eksisterende fettceller, istedet for å lage nye fettceller der de gamle er fjernet (fettsuging er jo eneste måten å fjerne fettceller på, ved slanking tømmes de bare). Kanskje det bare er en myte? Kan jo være noe å spørre kirurgen om

Man legger på seg mindre der man har blitt fettsugd, men om man legger på seg kan man fortsatt legge på seg på hele kroppen.
Ved fettsuging fjærner de fettceller på ett område, men ikke alle cellene, så de gjenværende cellene kan øke i volum...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 21:05   #11
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Greit å få sydd inn bukser, men problemet er at jeg er veldig missfornøyd med fasongen min, ikke bare det at det er veldig vanskelig å finne klær...

Uansett om jeg går ned mange kg kommer jeg ikke til å bli fornøyd, da lårene alltid har vært mye større enn resten av kroppen (selv som normalvektig). Har også ganske breie hofter og mellom hoftene og lårene går det ganske mye innover slik at det blir veldig rar fasong

Sistenevnte fenomen er det man så pent kaller ridebukselår. Kjenner godt til det fra egen kropp!

Jeg var lenge av den samme oppfatningen som deg - at jeg uavhengig av kilo aldri kom til å bli fornøyd med kroppen min på grunn av pærefasongen. Jeg vurderte også å ta fettsuging, men kom heldigvis aldri så langt.

Jeg oppfordrer deg på det varmeste å begynne med skikkelig styrketrening - av beina også. Etter at jeg begynte med styrketrening, i tillegg til kondisjonstrening, forsvant de fleste lår-kompleksene mine. Silhuetten min er blitt mer "timeglass" enn "pære". Styrketreninga hjalp meg også å gå ned de siste "pyntekiloene" -mest sannsynlig fordi økt muskelmasse gir økt forbrenning.

En personlig trener kan hjelpe deg i gang til å begynne med - og det vil være langt billigere enn kirurgi

Poenget mitt er: Utforsk potensialet som finnes i den kroppsfasongen du har nå - du vil bli overrasket, tror jeg. Som allerede nevnt i denne tråden vil fettet man fjerner ved et sånt inngrep i de fleste tilfellene "dukke opp" igjen på andre steder på kroppen, eksempelvis på halsen.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 22:34   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Er enig med nyfrelst på mange måter. Jeg har også store lår, også på innsiden, og jeg "hater" lårene mine.

Helt til jeg hadde min første pt-time med styrketest... og etter 10 x 10 rep i knebøy og benpress var oppe i 155 kg.... Det er jo MUSKLER i massevis der inne! så jeg har faktisk fått et MYE bedre forhold til lårene mine etter den opplevelsen! Kjempefornøyd, nope, jeg skal enda ned i vekt - og kjøre på med trening når kroppen tåler belastning, og håper da at de vil se muskuløse ut. Små og smale vil de nok aldri bli

(med ett unntak da jeg lå 6 mnd flatt ut med prolaps og ikke klarte stå på beina... da fikk jeg ganske så tynne lår, og på den siden prolapsen klemte - var foten mye smalere enn den andre... du vil heller ha muskuløse og funksjonelle lår, enn bare "pene" eller hva? )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 16:49   #13
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Fettsuging kan være et alternativ om alt annet er prøvd, men ikke noen løsning egentlig. Nå er det jo ikke lett å "punktslanke" seg heller.
Men skjønner jo problemet ditt. Er lurt å snakke med en spesialist om dette kan hjelpe deg. Men ville nok ventet til høsten med få det gjort. Selve inngrepet er jo fort gjort, men i ettertid må du bruke støttebukse i 6 uker, så det kan bli litt varmt og ubehagelig nå frem mot sommeren. Men husk at når du fettsuger så fjerner du fettcekkwer for godt, men de som blir igjen kan øke i volum så om du ikke passer deg så kan problemet komme tilbake. Du kan også risikere at du får fettlagring andre plasser på kroppen som du heller ikke vil like. Jeg kjenner ei som fettsugte magen, hun er flat og fin på magen, men har fått fettannsamlinger på rygg og hofter etter inngrepet, så noe å tenke på det og.
Jeg ser jo at du kun er 25, men forhør deg med kirugen om det er fare for løs hud eller henge hud etter ditt evt. inngrep, det er iallefall ikke pent, da er det faktisk penere med litt ekstra "fett" på lårene som er faste enn hengehuden som skvapser.
Øndker deg lykke til med ditt valg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 21:16   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Lider av det samme jeg også. Har gedigene lår. Men det hjelper selvfølgelig å være normal vektig og joda lårene er fortsatt store. Det er der fettet hos meg legger seg. Men når jeg ser meg selv på bilder så er de ikke så store som bildene jeg har i hodet mitt. Og trening hjelper.

Legg ut bilde da.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:49   #15
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst, her.

Jeg oppfordrer deg på det varmeste å begynne med skikkelig styrketrening - av beina også. Etter at jeg begynte med styrketrening, i tillegg til kondisjonstrening, forsvant de fleste lår-kompleksene mine. Silhuetten min er blitt mer "timeglass" enn "pære". Styrketreninga hjalp meg også å gå ned de siste "pyntekiloene" -mest sannsynlig fordi økt muskelmasse gir økt forbrenning.

En personlig trener kan hjelpe deg i gang til å begynne med - og det vil være langt billigere enn kirurgi

Poenget mitt er: Utforsk potensialet som finnes i den kroppsfasongen du har nå - du vil bli overrasket, tror jeg. Som allerede nevnt i denne tråden vil fettet man fjerner ved et sånt inngrep i de fleste tilfellene "dukke opp" igjen på andre steder på kroppen, eksempelvis på halsen.

Godt svart! Man kan slanke og fettsuge alt en orker. Om det ikke er litt muskler under skinnet vil fasongen aldri bli spesielt flatterende. Trist at så mange damer er redde for skikkelig styrketrening! Redsel for styrketrening er like ulogisk som redsel for fett i maten. Anbefaler skikkelig styrketrening (ikke sånn spenst/sats "mosjonisttrening") med tunge knebøy og markløft.

"Ridebukselår" har jo tross alt ingenting med skjelettet å gjøre. Stramme opp baken og låra (som bare kan gjøres med styrketrening, kan ikke presiseres nok ganger ) så havner ting på rett plass heller enn å "sige" ut på sidene.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:56   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Godt svart! Man kan slanke og fettsuge alt en orker. Om det ikke er litt muskler under skinnet vil fasongen aldri bli spesielt flatterende. Trist at så mange damer er redde for skikkelig styrketrening! Redsel for styrketrening er like ulogisk som redsel for fett i maten. Anbefaler skikkelig styrketrening (ikke sånn spenst/sats "mosjonisttrening") med tunge knebøy og markløft.

"Ridebukselår" har jo tross alt ingenting med skjelettet å gjøre. Stramme opp baken og låra (som bare kan gjøres med styrketrening, kan ikke presiseres nok ganger ) så havner ting på rett plass heller enn å "sige" ut på sidene.

Amen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:25   #17
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Tusen takk for råd og tips alle sammen

Drev med endel trening da jeg var normalvektig - både kondisjon og styrke, uten at problemet ble noe mindre. Kroppen ser selvsagt mye strammere og bedre ut når en trener, men jeg beholder samme fasongen uansett hva jeg har prøvd.
Forhåpningene med denne tråden var å høre fra andre som har tatt fettsuging for å høre hvordan de opplevde det, om de ble fornøyd osv...

Nå er kroppen min allt for stor, men har ca samme fasong også som normalvektig, bare mindre selvsagt.
Legger ut bilde for å illustrere. (grøss og gru )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg P1010010.JPG (32,8 KB, 70 visninger)
__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:23   #18
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Kjære deg du har normale kvinnelige former, men skjønner hva som er problemet ditt. Om ikke du når frem med kosthold og trening tror jeg nok fettsuging eller lipo av ytre siden av dine lår vil gjøre deg mer fornøyd med deg selv. Men tenk deg godt om og diskuter med en god spesialsit før du tar et endelig valg av hva du måtte finne på. Knib fra meg på veien

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 08:02   #19
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Bare for å presisere: Jeg mente ikke å si noe til eller fra på operasjonen du vurderer. Det er din kropp og det har ingen negativ konsekvens på andre mennesker så det er din frihet og ditt privilegie å bestemme sånt selv. ^^,

Anbefaler dog karborestriksjon, kutte ut alt som inneholder spor av korn/soya, og hard styrketrening. For helsens del såvel som for utseende og velvære.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 11:06   #20
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Kjære deg du har normale kvinnelige former, men skjønner hva som er problemet ditt. Om ikke du når frem med kosthold og trening tror jeg nok fettsuging eller lipo av ytre siden av dine lår vil gjøre deg mer fornøyd med deg selv. Men tenk deg godt om og diskuter med en god spesialsit før du tar et endelig valg av hva du måtte finne på. Knib fra meg på veien

Takk for det Lurt å vente til i høst som du skrev lenger opp i tråden!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Bare for å presisere: Jeg mente ikke å si noe til eller fra på operasjonen du vurderer. Det er din kropp og det har ingen negativ konsekvens på andre mennesker så det er din frihet og ditt privilegie å bestemme sånt selv. ^^,

Anbefaler dog karborestriksjon, kutte ut alt som inneholder spor av korn/soya, og hard styrketrening. For helsens del såvel som for utseende og velvære.

Skal skjerpe kostholdet og komme i gang med enda mer trening. Tenker å bruke resten av våren og sommeren på dette og så evt ta fettsuging til høsten.
Greit å ha et mål å jobbe mot også

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 11:16   #21
Jenny_s
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 2
Jenny_s er på en erverdig vei

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Hva med smartlipo? Noen som har erfaring md det?
http://www.skinmedicalclinic.no/page/figur/smartlipo Her snakker de om "permanent fettfjerning", men er dette tilfelle? Jeg har såkalte "ridebukselår" jeg ikke blir kvitt..UANSETT hva jeg gjør

Jenny_s er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 13:13   #22
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Anbefaler dog karborestriksjon, kutte ut alt som inneholder spor av korn/soya, og hard styrketrening. For helsens del såvel som for utseende og velvære.

Må bare "sykle" inn her og spørre hvorfor man bør kutte ut soya? Mener å ha lest det har gunstig effekt ift kvinneproblemer, - men det er altså bakdeler ved å innta soya? Kan noen utdype?

Beklager digresjonen....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 22:47   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Må bare "sykle" inn her og spørre hvorfor man bør kutte ut soya? Mener å ha lest det har gunstig effekt ift kvinneproblemer, - men det er altså bakdeler ved å innta soya? Kan noen utdype?

Beklager digresjonen....

Soya i ufermentert form inneholder planteøstrogen som kan påvirke hormonbalansen hos både kvinner og menn negativt. Det kan bl.a. senke kroppens egenproduksjon av østrogen og til og med blokkere for at skjoldbruskkjertelen produserer nok hormoner, noe som kan gi stoffskifteproblemer. Hos menn kan det senke testosteronproduksjonen og alt det medfører ... Selv får jeg brystspreng av litt soyamelk!
Soya har blitt brukt ved blant annet overgangsplager hos kvinner for å veie opp for fallende østrogenproduksjon, men det har vært omstridt hvor bra det egentlig er på sikt, selv om det gir effekt der og da.

Noe annet å tenke på i tillegg er den negative påvirkningen på miljøet soya har, hvor store skogområder, f.eks. i Amazonas, blir hugget ned for å dyrke soya, og mindre effektiv og lønnsom matvareproduksjon (som oliven og kakao) viker til fordel for soyaproduksjon, som er både billig, kjapt og lønnsomt, ettersom man jo i grunn klarer å tyte soya inn i "alt".

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 05:44   #24
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Sv: Har du erfaring med fettsuging?

Dra på en konsultasjonstime så får du svar på akkuratt det du lurer på pluss litt til! Anbefalles!! Lykke til!

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta fettsuging? Stabukken Generell diskusjon 1 23-10-11 23:02
Bukplastikk uten fettsuging - treningstips? Iset Trening 10 16-07-09 10:51
Erfaring med HST? tennissokk Trening 8 05-03-07 14:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no