Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aprilstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-13, 22:46   #126
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Jeg ville sagt det, for kommentarer kommer uansett. Snart kommer de og sier "gu, har ikke du slanket deg nok nå!?", "Du skal vel ikke bli tynnere nå!?"

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 05:48   #127
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jo nisse, det kan vi

Det er nok ingen fare for sånne kommentarer til meg, ludviga. Selv når jeg har nådd målet mitt har jeg er BMI på 27 og er dermed i kategorien overvektig, så som dere skjønner så er ikke målet mitt å bli en sylfide

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 07:51   #128
arthas_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 30
arthas_ er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Kan sjekke innholdet i den kaken etterhvert
Var å handlet meg masse godsaker igår, er ikke billig å spise lurt bestandig :P
Gleder meg til vekten leer seg, bare gått et døgn nå Hvor lang tid tok det før vekten deres beveget seg?

__________________
Start: 22. April 2013
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54388 <-- Dagbok thingy :P
http://www.listigator.com/public/9818 <-- Vekttap
arthas_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 11:10   #129
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av arthas_, her.

Kan sjekke innholdet i den kaken etterhvert
Var å handlet meg masse godsaker igår, er ikke billig å spise lurt bestandig :P
Gleder meg til vekten leer seg, bare gått et døgn nå Hvor lang tid tok det før vekten deres beveget seg?


For min del gikk det ganske raskt i starten. 1-2 kilo i vannvekt som ofte forsvinner Men det er jo såklart veldig individuelt. Lykke til!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 12:24   #130
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Jo nisse, det kan vi

Det er nok ingen fare for sånne kommentarer til meg, ludviga. Selv når jeg har nådd målet mitt har jeg er BMI på 27 og er dermed i kategorien overvektig, så som dere skjønner så er ikke målet mitt å bli en sylfide

Jeg skjønner den, men kanskje denne linken er inspirerende?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...gen/1.10945533

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 21:34   #131
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei. jeg har et spørsmål til dere. er det faktisk noen her som spiser egg og bacon hver dag? eller som spiser smør med skje? jeg blir så oppgitt av folk som påstår at lavkarbo er akkurat det. på det andre side er det moro å vise matpakke med ost, skinke, spekeskinke, blomkål, tomater, paprika og blåbær i. jeg er ikke redd for fett. jeg tar fløte i kaffe og det kan gå mange kopper per dag. jeg steker grønnsaker i smør. men stapper ikke i meg noe som svømmer i fett. jeg blir oppgitt av alle de artikelene hvor forfatteren ikke vet hva lavkarbo går på...

men noe positivt. jeg skal begynne å trene styrke fra fredag. jeg tar det som eksperiment. skal stappe meg mett på proteiner de dagene jeg skal trene. tenkte ann hver dag. 10min kardio og ca. 30 min tungt styrke (har trent styrke i mange år). jeg skal måle meg og veie meg og skrive alt dette samt alt jeg spiser på min journal. jeg vil se hva kan man oppnå på lavkarbo (ketolyse), høy protein og tung styrke.

__________________



Sist redigert av nisse : 23-04-13 kl 21:49.
nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 22:29   #132
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

Hei. jeg har et spørsmål til dere. er det faktisk noen her som spiser egg og bacon hver dag? eller som spiser smør med skje? jeg blir så oppgitt av folk som påstår at lavkarbo er akkurat det. på det andre side er det moro å vise matpakke med ost, skinke, spekeskinke, blomkål, tomater, paprika og blåbær i. jeg er ikke redd for fett. jeg tar fløte i kaffe og det kan gå mange kopper per dag. jeg steker grønnsaker i smør. men stapper ikke i meg noe som svømmer i fett. jeg blir oppgitt av alle de artikelene hvor forfatteren ikke vet hva lavkarbo går på...

men noe positivt. jeg skal begynne å trene styrke fra fredag. jeg tar det som eksperiment. skal stappe meg mett på proteiner de dagene jeg skal trene. tenkte ann hver dag. 10min kardio og ca. 30 min tungt styrke (har trent styrke i mange år). jeg skal måle meg og veie meg og skrive alt dette samt alt jeg spiser på min journal. jeg vil se hva kan man oppnå på lavkarbo (ketolyse), høy protein og tung styrke.

Jeg spiser ikke egg og bacon hver dag. En gang iblant til frokost fordi det er lettvint, men prøver å finne litt sunnere alternativer sånn som tunfisksalat, kylling med avokado, og i dag hadde jeg hjemmelagde kjøttkaker med isbergsalat.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 00:07   #133
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg spiser ikke egg og bacon hver dag nei. Og i allefall ikke smør med skje, huff æsj!

Men jeg er veldig glad i nannahs knekkebrød, salat, omelett og ketolysebrød.

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 17:17   #134
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

I forrige uke var jeg så varm at jeg svettet uten grunn, nå i det siste fryser jeg når det egentlig er varmt inne. Er ikke vant med å fryse :P Har dere andre opplevd noe slik etter dere startet på lavkarbo?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 20:43   #135
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Ziinada, her.

Jeg meldte meg inn idag. Og tenkte jeg skulle prøve lavkarbo.
Har som mål og gå ned 5-6 kg til juni. Har aldri prøvd lavkarbo, så skal bli spennede å se om jeg greier det.
Er det mulig å gå ned så mye på så kort tid?
Totalt mål er vel å gå ned 9-10 kg

Jeg begynner på lørdag eller søndag (førstegangsprøver på lavkarbo), og jeg har nesten samme mål som deg. 4- 5 kg fram til juni. Jeg har satt 14. juni jeg da, så blir jeg positivt overrasket om jeg går de ned før.

Men jeg merker at motivasjonen har dabbet litt av, men MÅ komme gang NÅ!!

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 20:52   #136
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Jeg begynner på lørdag eller søndag (førstegangsprøver på lavkarbo), og jeg har nesten samme mål som deg. 4- 5 kg fram til juni. Jeg har satt 14. juni jeg da, så blir jeg positivt overrasket om jeg går de ned før.

Men jeg merker at motivasjonen har dabbet litt av, men MÅ komme gang NÅ!!

Lykke til! Dette klarer du nok

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 00:24   #137
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Åh, jeg er så fornøyd med å være tilbake på lavkarbo. Kroppen min er totalt harmonisk allerede. Ingen gass eller urolig mage, tenker ikke på godis eller har cravings, UTROLIG befriende!

Jeg spiser veldig lite om dagen da, jeg har nesten ikke matlyst. Spiser frokost (tyrkisk yoghurt med litt blåbær og jordbær (burde egentlig vært bringebær, men en pose blåbær og en pose jordbær er billigere enn én pose bringebær) og hjemmelaget müsli, og denne uka lagde jeg en kjempeporsjon med ostelasagne som har vært middag hele uka sammen med litt grønt. Bortsett fra det har jeg kanskje spist et egg her og der, et par cherrytomater og that's it. Men jeg lytter på kroppen og spiser når jeg er sulten, så da regner jeg med det er nok.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 06:26   #138
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Åh, jeg er så fornøyd med å være tilbake på lavkarbo. Kroppen min er totalt harmonisk allerede. Ingen gass eller urolig mage, tenker ikke på godis eller har cravings, UTROLIG befriende!

Jeg spiser veldig lite om dagen da, jeg har nesten ikke matlyst. Spiser frokost (tyrkisk yoghurt med litt blåbær og jordbær (burde egentlig vært bringebær, men en pose blåbær og en pose jordbær er billigere enn én pose bringebær) og hjemmelaget müsli, og denne uka lagde jeg en kjempeporsjon med ostelasagne som har vært middag hele uka sammen med litt grønt. Bortsett fra det har jeg kanskje spist et egg her og der, et par cherrytomater og that's it. Men jeg lytter på kroppen og spiser når jeg er sulten, så da regner jeg med det er nok.

Kjempebra

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 12:06   #139
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Fikk en allergeisk reaskjon på noe jeg spiste i går. Utslett på halsen, og hovnet opp i halsen. Har gått over nå, men mistenker at det var johannesbrødkjernemel som man bruker i fløyelsgrøten. Har noen noe tips om noe annet jeg kan bruke i grøten, synes den er så god.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 16:14   #140
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av missK, her.

Fikk en allergeisk reaskjon på noe jeg spiste i går. Utslett på halsen, og hovnet opp i halsen. Har gått over nå, men mistenker at det var johannesbrødkjernemel som man bruker i fløyelsgrøten. Har noen noe tips om noe annet jeg kan bruke i grøten, synes den er så god.

Vet noen bruker Maizena, men det finnes et annet erstatning som har samme funksjon som JB. http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-...-lb-226-g/9503 Dette Får ta i det på Iherb Har ikke brukt det selv, men vet noen andre har brukt dette med gode resultater, og de syntes det er bedre enn JB.

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 22:42   #141
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Vet noen bruker Maizena, men det finnes et annet erstatning som har samme funksjon som JB. http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-...-lb-226-g/9503 Dette Får ta i det på Iherb Har ikke brukt det selv, men vet noen andre har brukt dette med gode resultater, og de syntes det er bedre enn JB.

Ok, prøver med maizena først, tusen takk

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 00:49   #142
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av missK, her.

Ok, prøver med maizena først, tusen takk

Kan man bruke maizena? Er ikke det maisstivelse med masse karbs?

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 04:15   #143
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Veiedag i dag. Minus 3 kg på første uka med ketolyse.

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 06:21   #144
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Tallene på vekta var ikke så oppmuntrende i dag På en uke har jeg ikke gått ned noen ting! Jeg har faktisk gått opp 0,1 kg. Ikke at det er så mye, men det er veldig demotiverende likevel.

Jeg må ærlig si at jeg ikke skjønner hvorfor! Men har kan det sikkert være mange grunner... Jeg har vært streng med kostholdet, å vært veldig flink med trening denne uken, så det kan det ikke være. Meeen så skal jeg ha mens over helga, så jeg velger å skylde på det Kroppen min blir i hvert fall veldig rar når tante Rød er på besøk, og kroppen samler mye vann.

Prøver å holde et positivt sinn, legge dagens vekt til side og se framover!

Hvordan går det med dere?

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 06:31   #145
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Veiedag i dag. Minus 3 kg på første uka med ketolyse.

Gratulerer

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 08:30   #146
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Veiedag i dag. Minus 3 kg på første uka med ketolyse.

Gratulerer! Så bra!

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 08:33   #147
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Det er motiverende å være her inne å lese hva dere skriver altså! Og jeg begynner så smått i dag, glemte å veie meg, men får ta det i morgen.

En motivasjonsfaktor for denne kuren er at jeg leser at oppblåst mage, luft i magen forsvinner. Og jeg har slitt med det lenge nå, og gleder meg til å få bort det.

Prøver å lage en ukesplan for uka, for å ha litt mer å gå etter. Dere som har holdt på litt, hva syns dere om denne dagen:
Frokost: Morgenomlett (4 porsjoner)
(6 skiver bacon, olje til steking, 6 egg, 1 dl kremfløte, pepper, 100 g revet hvit ost) (karbo 6 g)
Lunsj: Avokado med fyll (reker, majones) (karbo: 1,5 g + 2,5 g)
Middag: Taco- salat (kjøttdeig, salsa, ost, rømme, salat)

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:11   #148
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Folk er så flinke inne her.
Ferdig med min uke 2, og hatt veiedag, mistet litt motivasjon når den bare viste ned 200g .
Start 81,5
uke 1: 77.9
Uke 2: 77. 7
Tilsammen -3,8 kg

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:54   #149
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Kan man bruke maizena? Er ikke det maisstivelse med masse karbs?

Det er vel stengt tatt masse av det ja.
"litt er ikke så farlig.." - men det utgjør jo mye i lengden.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 10:17   #150
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg opprettet en bruker på ett sted, hvor jeg kan legg inn hva jeg spiser om dagen, men nå husker jeg ikke nettstedet. Vet noen her inne hva jeg tenker på? Var innom slank.no, men kan ikke se ut til at det var det heller.. hmmm..

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med en tråd for aprilstartere? nokia90 Ketolysekuren 599 30-04-14 18:32
Mars eller aprilstartere 2012? Elewyn Ketolysekuren 143 15-03-13 11:22
Er det noen aprilstartere igjen? sistegang Ketolysekuren 6 02-11-10 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no