Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kvalm og dårlig uten karbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-10, 17:46   #1
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Kvalm og dårlig uten karbo

Hei

Jeg trappet ned karbohydratene for tre dager siden. Første dagen fikk jeg vondt i hodet, men i går og i dag har jeg vært skikkelig dårlig! Kvalm, feber og det kommer både opp og ut!! Er dette vanlig, og hvor lenge kan jeg regne med at dette varer?

Jeg drikker masse vann men jeg bare kaster det opp igjen så det hjelper ikke.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:48   #2
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Du har fått omgangssyke kjære deg. Riktig god bedring!

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:51   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Hodepine, trøtt, slapp og svimmel...det kan man være i forbindelse med at kroppen går over på ketoner.
Men spyr du, da er det nok omgangssyke eller matforgiftning.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:08   #4
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Det kan ikke stemme med omgangssyke...det har jeg ikke hatt på flere år, det er vel litt rart at akkurat når jeg slutter på karbohydrater så får jeg dette?

Uansett...tror kanskje jeg spiste så mye fett at magesekken limte seg sammen på sidene...

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:19   #5
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Du får ikke feber av å kutte ut karbohydrater eller å være i ketose. Du er syk av andre årsaker. Garantert! God bedring!

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:54   #6
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Ah ja, da er jeg vel blitt syk da...

Så dumt...

Takk for alle god bedring hilsninger...

Det fine med det er at nå kan jeg skulke studier med god samvittighet og sitte her mens jeg leser mer om lav karbo

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:57   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Det går omgangssyke nå, og flere får feber. Jeg har ikke omgangssyke ofte, men det er mulig å få det. Jeg har enda ikke fått det etter 4 år med unger i barnehagen, men hadde det da nr var baby...

Jeg tror ganske sikkert du er fått et virus, for man får ikke feber av å komme i ketose!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:34   #8
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

God bedring!

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:44   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Det kan ikke stemme med omgangssyke...det har jeg ikke hatt på flere år, det er vel litt rart at akkurat når jeg slutter på karbohydrater så får jeg dette?

Siden kroppen er stresset pga karbokuttet skal det mindre til en normalt å bli syk. Så det kan stemme bra å bli syk av det. Forøvrig er vel viruset mer hissig i år enn andre år også. Jeg har hatt omnganssyke 2 ganger på 3 år etter jeg la om, før det hadde jeg ikke hatt det på 10 år. SÅ mulig man er litt mer mottagelig.
Når det er sagt er det noen som kaster opp av den brå omlegginga, og må ta det mer gradvis.

Opprinnelig lagt inn av Maja, her.

Du får ikke feber av å kutte ut karbohydrater eller å være i ketose.

Det kan man faktisk få, fordi kroppen kjemper så hardt i mot omlegginga at den blir syk med feber. Forøvrig kan ketose-varme kjennes som feber også

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 23:05   #10
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kan man faktisk få, fordi kroppen kjemper så hardt i mot omlegginga at den blir syk med feber. Forøvrig kan ketose-varme kjennes som feber også

Ikke for å være vanskelig, men det har jeg ikke særlig stor tro på. Men samma kan det være. Når man har feber, kaster opp og har diare, så er det overveiende sannsynlig at man har fått en infeksjon i mage-tarm-systemet.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 00:38   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalm og dårlig uten karbo

Jeg fikk skikkelig nattsvette første og andre gang jeg gikk inn i ketose. Jeg våknet av at svetten rant fra meg!! Men jeg trodde aldri at jeg hadde feber, det kjennes annerledes ut.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffi. Kvalm og dårlig StoreLilleMeg Fysisk og mental helse 13 19-08-09 18:03
Pølser uten karbo Lisbeth Spørsmål og svar 8 06-02-08 04:58
Lipton Ice Tea uten karbo Maxxx Lavkarbo generelt 4 15-08-07 13:33
Trøtt uten karbo? Kikkimor Generell diskusjon 13 27-01-07 17:14
Kake uten karbo og egg? LarsErRik Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 10-08-05 18:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no