Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-10, 16:37   #1
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Reagerer på svar som dette i spørsmålstråder ( se det helt nederste spm):

Sitat:

Hei! Så bra at du har funnet en metode som passer for deg! Det finnes ingen fasit på hva som er riktig eller galt når det kommer til kosthold og vektreduksjon. Det finnes en del metoder vi vet er helseskadelige, forskjellige sultekurer for eksempel, og de fraråder vi folk å forsøke. Den delen av Low Carb High Fat som jeg ikke liker så godt er at den anbefaler "high fat". Det er riktig at man kan spise mer fett når man spiser lite karbohydrater, uten at det er skadelig, så lenge man spiser sunt fett, men mange overvektige har problemer med å begrense seg. De spiser Low Carb High Fat, og så spiser de for store porsjoner. Da blir den høye fettandelen farligere og når man vet at overvektige ofte har en forhøyet hjerte-kar-risiko blir det vanskelig å anbefale dette. De pasientene som har insulinresistens og sukkersyke har godt av low carb, men jeg ville nok heller si moderat fat enn high fat. Takker for mange gode spørsmål i dag! Hilsen Ina Wille

Damen har ikke peiling i svaret sitt, og er direkte fordømmende. Jeg blir sint når jeg leser sånt.

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2365

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:40   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Hun burde får en (mange) mail om hva som er riktig. Hun burde også bli fortalt at hun ikke kan svare på ting hun ikke har greie på, og gi folk feil informasjon. Er det noen måte å finne mail-adressen hennes på uten å melde seg inn i VGs Vektklubb?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:41   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Det var vel ikke akkurat noe nytt fra den kanten. Sikkert Drevon som har lært henne opp

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:55   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

jeg spiste som en SVÆR mann før. Masse masse ris og pasta og masse kjøtt og saus.. Etter jeg gikk over til lavkarbo klarer jeg ikke spise så mye. 2 kyllinglår og jeg er SPREKKmett. .det er nesten litt skummelt.. Så det her med at overvektige ikke klarer å styre seg.. for noe piss. det er brød, pasta og ris som gjør at man blir sulten igjen og spiser hele tiden.. Ikke fettet.. dustefolk :>

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:09   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hun burde får en (mange) mail om hva som er riktig. Hun burde også bli fortalt at hun ikke kan svare på ting hun ikke har greie på, og gi folk feil informasjon. Er det noen måte å finne mail-adressen hennes på uten å melde seg inn i VGs Vektklubb?


Ho ER jo på FB, for dem som måtte være der da...

Ho svarte forresten DETTE i fjor!

Sitat:

5 kilo for mye
Innsendt av: Janne 19, 07/01 - 2009 kl. 20:27

hei! er en jente på 19 år 166cm å veier nå 69kg. ( 2 år siden veide jeg 100+)men har vært nede i 63kg. men nå begynner kiloene å sige innpå meg igjen å spiser ikke mer eller mindre å trener 1,5 time hver dag. Hvorfor skjer dette? selvtillitten er veldig ustabil når jeg nå ser hva som skjer... hva har skjedd med kroppen min siden den går motsatt vei nå? er det Metabolismen som svikter? kan du svare meg på det? har alltid vært feit, å nå som jeg faktisk begynte å få vekten normal, svikter kroppen hjelp!!! Mvh. En som ikke vil den feita jenta mer.. "
Hei! Du har gjort en enorm innsats da du gikk så mye i vekt!! For at du skal fortsette å holde vekten må du fortsette å gjøre en like stor innsats. Kroppen din "husker" maksvekten din og tror at du har vært utsatt for hungersnød. Den har satt igang alle mekanismer den har for å få tilbake fettlagrene. Dette er fysiologisk og gjelder alle som går ned i vekt. De aller fleste som går ned i vekt går opp i vekt igjen i løpet av to år. Det er naturlig. Skal du ikke opp i vekt igjen, må du fortsette å gjøre det du har gjort til nå, resten av livet. Forsøk å ikke få panikk når du går opp noen kilo. Du kan forsøke å minne deg selv på at dette er et tegn på at du må endre litt på opplegget ditt. På en eller annen måte har du da begynt å få i deg flere kalorier enn du forbruker. Det kan være lurt å begynne å være nøye med matdagboken igjen og skrive ned alt du spiser. Da vil du se på kaloritabellen at totalen har gått litt opp. Det kan ta 5 år før du merker at vekten stabiliserer seg lettere og det er jo noe å se frem til. Noen opplever at det kun tar 2-3 år, men uansett må de passe på hele livet. Overvekt har en ganske høy hereditet, det betyr at hvis man har arvet genet for overvekt er det nesten 80% sjanse for at man blir overvektig. Stå på videre Janne, og minn deg selv på at dette har du jo bevist at du kan! Hilsen Ina Wille

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:11   #6
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Jeg skrev et relativt krasst innlegg, men det kom selvsagt ikke på trykk. Ikke noen BOMBE akkurat

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:18   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Jeg finner ikke Ina Wille på FB. Får jeg bare skrevet på den FB siden hvis jeg "liker" VGs Vektklubb...?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:41   #8
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Det er 4 stk som heter Ina Wille på facebook...

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:58   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Jeg observerer at det er den del som skriver og spør om lavkarbo på VG Vektklubb. Trodde de hadde brannmur mot LCHF'ere, jeg...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:16   #10
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg observerer at det er den del som skriver og spør om lavkarbo på VG Vektklubb. Trodde de hadde brannmur mot LCHF'ere, jeg...

Det finnes faktisk egen klubb/gruppe for lavkarbo der inne

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:54   #11
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Det finnes faktisk egen klubb/gruppe for lavkarbo der inne

If you can´t beat ´em, join ´em. Så får de tjent litt penger på det også...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:41   #12
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Jeg er på VK. Meldt meg faktisk inn der igjen da jeg begynte på lavkarbo. For jeg synes fortsatt databasen, dagboken osv er bra. Det forenkler ting for meg litt.
Det er ikke så rart at medlemmer i VK får sånne svar som det vi ser her. De har valgt en retning innenfor kosthold og vektnedgang, og må jo nesten holde seg til den.

Jeg har vært medlem på VK lenge og har tatt de første kiloene på den filosofien. Og så lenge jeg holdt meg til den, var jeg både mett og full av overskudd. Gikk ned tredve kilo på den måten. Men når man skal ned mye, så er det så ubegripelig vanskelig å holde seg innenfor. Og de fleste her vet vel en del om blodsukkerfall osv. Så jeg gikk opp igjen halvparten før jeg tok grep igjen.

Jeg er ikke i tvil om at et kosthold med mer fett og mindre karbo er best for kroppen, men for sterkt overvektige vil enhver omlegging være til det bedre. Derfor er jeg ikke enig i alt peset VK får. De følger den filosofien som majoriteten av helseeliten har anbefalt i årevis.

At det er penger i det er det lite tvil om. Men det er det da i alle andre retinger også. Og her inne promoteres ketolyse.no ganske aktivt. Mye penger der også.

Det eneste som virkelig, virkelig, veldig og voldsomt provoserer meg, er når VG bruker journalistikken sin for å promotere VK. Når de DER, utenfor klubben skriver artikler om at fett er farlig og karbohydrater viktig osv. DA blir jeg sinna. Skjult agenda er ikke bra, spesielt ikke innenfor journalistikken.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:02   #13
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Det finnes faktisk egen klubb/gruppe for lavkarbo der inne

Eg har vore medlem der sida 1. mai, men har aldri kome inn på noko gruppe/forum, eg. Får berre tekniske feil på sida.

Bryr meg ikkje så mykje om det, har det best her uansett, men bortkasta pengar er det jo, da.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:38   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Stigmatiserende fra VG Vektklubben

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg har vore medlem der sida 1. mai, men har aldri kome inn på noko gruppe/forum, eg. Får berre tekniske feil på sida.

Bryr meg ikkje så mykje om det, har det best her uansett, men bortkasta pengar er det jo, da.

Uff det var jo synd, når du har betalt og alt.
Aner ikke hvor og hvordan du evt finner gruppene, det er ikke meg som er på VK, men en bekjent.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektklubben.no? Majja Generell ernæringsdebatt 4 25-04-09 21:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no