Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-10, 11:26   #1
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Hei hei - da har jeg holdt på med lavkarbo-kosthold siden nyttår (drikker vin i helgene). Jeg trener 4-5 ganger i uken (spinning, power, pilates, div andre gruppetimer) og går turer utenom. De to første ukene gikk jeg ned tilsammen 2,4 kg - har lagt på meg igjen nå og per i dag har jeg kun tatt av 0,9 kg. Jeg får i meg karbo via grønnsaker, egg, cottage cheese, natreen og tyrkisk yoghurt (har av og til litt kakaopulver i). Jeg veier ikke matvarene og teller heller ikke kalorier. Det jeg lurer på er om det er vanlig å ha så treg nedgang? I tillegg synes jeg det er utrolig hardt å trene. Det brenner i musklene gjennom hele timene og det er så tungt at jeg nesten ikke syns det er kjekt lenger. Jeg trente det samme før jeg begynte på lavkarbo. Har dere noen tips eller oppmuntring her? Kan det være en ide å spise et eple eller noe før trening for å få litt karbo?

Kan en drikke pepsimax på lavkarbo?

Tusen takk for all hjelp!

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:38   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Det er en smule vanskelig å svare da egenkomponert kan være så mye.
Men husk at når du kutter karbene så må energien komme fra et sted. Og ofte er det fett vi fyller på med for å få nok. Nå har du bare nevnt en haug matvarer du spiser, uten å nevne mengder, eller hvor mye du veier og skal ned..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:15   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Her er nok et eksempel på hvordan ting kan bli litt ekstra vanskelig når man kjører egenkomponert. Så lenge du ikke følger en filosofi som feks Ketolyse, Atkins, Fedon osv er det svært vanskelig å komme med gode råd. Hadde du lest deg opp på en kostholdsfilosofi og fulgt den til du ble litt tryggere hadde det vært så mye enklere å komme med råd Med egenkomponert er det du som er eksperten og du som avgjør hva du skal spise

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:19   #4
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Hei IMse,

Kanskje dette hjelper:

Jeg spiser ca dette en vanlig dag:
1/3 boks med CT til frokost med kanel eller bringebær
Litt hasselnøtter eller en adkinsbar før lunsj
Salat med isbergsalat, litt agurk, litt paprika, sopp, 1 kyllingfilet med hjemmelaget tacokrydder og solsikkeolje. Har også laget thai-suppe med kokkosmelk, kylling, brokkoli, litt gulrøtter og paprika.
Adkinsbar eller nøtter til mellommåltid
Proteinshake rett etter trening
Middag er jo veldig forskjellig men alt fra omelett med laks og ost, kyllingfilet med brokkoli eller blomkålpure, hjemmelaget pizza med oppskrift herfra, eggerøre med bacon osv.
Evnt kveldsmat - skinke og ost eller tyrkisk yoghurt med bringebær eller kakao.

Jeg veier 70 kg og er 1,72 høy og vil gjerne ned til 65.

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:22   #5
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Hei Charlott,

Ja jeg er jo ikke akkurat en ekspert for å si det mildt. Hvilken diett anbefaler du da for en som ikke orker å telle og veie så mye, og kan du sende meg en link til hvor jeg kan lese meg opp på den (en plass for det er enkelt og greit fortalt)?

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:24   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Hei Charlott,

Ja jeg er jo ikke akkurat en ekspert for å si det mildt. Hvilken diett anbefaler du da for en som ikke orker å telle og veie så mye, og kan du sende meg en link til hvor jeg kan lese meg opp på den (en plass for det er enkelt og greit fortalt)?

Her, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, har du en genial samling med linker

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:29   #7
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Takk

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:31   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Takk

Bare hyggelig!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:05   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Det ser ut som om du spiser mat, men kanskje ikke så mye energi? 1/3boks med cottage cheese er litt lite protein synes jeg. Og jeg ville slengt på 50g rømme på toppen for å få med fett.
Atkinsbar er ikke hverdagsmat, det trigger søtsug og en del går IKKE ned i vekt av de.

Sånn minus nøtter, hvor er fettet????

Les den tråden det linkes til, den er god!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:10   #10
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det ser ut som om du spiser mat, men kanskje ikke så mye energi? 1/3boks med cottage cheese er litt lite protein synes jeg. Og jeg ville slengt på 50g rømme på toppen for å få med fett.

Atkinsbar er ikke hverdagsmat, det trigger søtsug og en del går IKKE ned i vekt av de.

Sånn minus nøtter, hvor er fettet????

Les den tråden det linkes til, den er god!

Hmmm...da får jeg kutte ut den nesten daglige Adkins-baren - kjedelig

Jeg spiser kanskje ikke så mye fett bortsett fra nøtter, laks og ost. Prøver å steke ting i smør da så får litt fett der også og hiver av og til oppi en rømmeklatt eller litt av den tyrkiske yoghurten i omelett og blomkålpureen. Lurer på å kjøpe cocosa, men hvilken mat brukes denne i når jeg ikke kan ha smoothie?

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:31   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

. Lurer på å kjøpe cocosa, men hvilken mat brukes denne i når jeg ikke kan ha smoothie?

Klar du kan ha smoothie! Tyrkisk youghurt med litt frosne bringebær, ørlite søtstoff og en dasj fløte feks
Cocosa er forøvrig godt både i te og kaffe

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:46   #12
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Klar du kan ha smoothie! Tyrkisk youghurt med litt frosne bringebær, ørlite søtstoff og en dasj fløte feks
Cocosa er forøvrig godt både i te og kaffe

Gir cocosa samme effekt som søtningstoff? Skal jammen bytte ut det i så fall.

Takk for tips

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:50   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Cocosa er rent fett. Er to typer, den ene har helt nøytral smak og den andre en deilig smak av kokos

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:59   #14
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Cocosa er rent fett. Er to typer, den ene har helt nøytral smak og den andre en deilig smak av kokos

Takk - skal ut og kjøpe i dag.

Har dere noen kommentarer til hvorfor det er så tungt å trene enda. Burde jeg ikke ha vendt meg til lavkarbo til nå?

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:10   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

For lite fett vil gi kroppen for lite energi

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:20   #16
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

For lite fett vil gi kroppen for lite energi

Greit - da er nok det feilen. Takk takk og ha en fin ettermiddag!

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:34   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Greit - da er nok det feilen. Takk takk og ha en fin ettermiddag!

Bare hyggelig Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:09   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Hei hei - da har jeg holdt på med lavkarbo-kosthold siden nyttår (drikker vin i helgene). Jeg trener 4-5 ganger i uken (spinning, power, pilates, div andre gruppetimer) og går turer utenom. De to første ukene gikk jeg ned tilsammen 2,4 kg - har lagt på meg igjen nå og per i dag har jeg kun tatt av 0,9 kg. Jeg får i meg karbo via grønnsaker, egg, cottage cheese, natreen og tyrkisk yoghurt (har av og til litt kakaopulver i). Jeg veier ikke matvarene og teller heller ikke kalorier. Det jeg lurer på er om det er vanlig å ha så treg nedgang? I tillegg synes jeg det er utrolig hardt å trene. Det brenner i musklene gjennom hele timene og det er så tungt at jeg nesten ikke syns det er kjekt lenger. Jeg trente det samme før jeg begynte på lavkarbo. Har dere noen tips eller oppmuntring her? Kan det være en ide å spise et eple eller noe før trening for å få litt karbo?

Kan en drikke pepsimax på lavkarbo?

Tusen takk for all hjelp!

Hei. Har gått på lavkarbo siden August, etter å ha observert kjæresten siden 2006, og sett hvordan kroppen hennes fungerte på den kosten. Først og fremst: Får du i det nok fett? Ca 80 - 85 % av energien din bør komme fra fett, og da først og fremst mettet fett. Cocosa er glimrende, smør likeså, seterrømme, kremfløte, flesk og alt fett du kan komme over egentlig. En omelett med to egg,kremfløte, en spiseskje Cocosa og et par tjukke fleskestykker, pluss en klatt smør er en bra start på dagen. Jeg synes du bør få i deg rundt 15-20 & protein hver dag. Pepsimax er ikke vann, og det kan bremse/stoppe vektnedgang.
Er du sliten og slapp, ville jeg prøvd å komme ned på så lavt karbo som mulig, VÆR STRENG, og jeg kan love deg at når du nærmer deg null karbo, blir søtsuget så å si borte. Jeg selv løper halvmaraton på denne 85% fett kosten, og er aldri sliten. Men- de første fire ukene var forferdelig tøffe, var helt ødelagt før kroppen skjønte pointet.
Dropp vin i helgene i et par mnd, kutt ut tyrkisk youghurt, og grønt et par mnd. Dra litt ned på intensiteten i treninga, husk at denne kosten BYGGER MUSKLER.

Spør deg selv hva du ønsker: Gå ned i vekt, eller ikke. Skal du ned, må du forsake noe, og det er karbohydratene. Å spise litt, kan trigge hodet til å tro at du må ha mer. Og karbo trenger ingen å spise, det lager kroppen selv. Dette kan høres noe krasst ut, men sånn er det. NOEN trenger bare å dra ned på karbo, og går ned i vekt, men de fleste trenger å dra KRAFTIG ned (nærmere null) og slutte å lete etter alle mulige erstatninger for kaker og godteri. Sånt er ikke mat, det er "liksom mat" og trenges ikke.. Håper du ikke mistet motet, men er du tøff, tror jeg du vil få like stort "hakeslepp" som jeg fikk da jeg valgte den måten )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:13   #19
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Først og fremst: Får du i det nok fett? Ca 80 - 85 % av energien din bør komme fra fett, og da først og fremst mettet fett. Cocosa er glimrende, smør likeså, seterrømme, kremfløte, flesk og alt fett du kan komme over egentlig. En omelett med to egg,kremfløte, en spiseskje Cocosa og et par tjukke fleskestykker, pluss en klatt smør er en bra start på dagen. Jeg synes du bør få i deg rundt 15-20 & protein hver dag. Pepsimax er ikke vann, og det kan bremse/stoppe vektnedgang.
Er du sliten og slapp, ville jeg prøvd å komme ned på så lavt karbo som mulig, VÆR STRENG, og jeg kan love deg at når du nærmer deg null karbo, blir søtsuget så å si borte. Jeg selv løper halvmaraton på denne 85% fett kosten, og er aldri sliten. Men- de første fire ukene var forferdelig tøffe, var helt ødelagt før kroppen skjønte pointet.
Dropp vin i helgene i et par mnd, kutt ut tyrkisk youghurt, og grønt et par mnd. Dra litt ned på intensiteten i treninga, husk at denne kosten BYGGER MUSKLER.

Skrev akkurat det lange svaret og så ble det slettet

Takk for svar!

Jeg har garantert fått for lite fett i kosten min den siste mnd, så i går gikk jeg til innkjøp av Cocosa og i morges hadde jeg en smoothie av bringebær, tyrkisk yoghurt (oups), fløte og cocosa. Jeg følte at treningen gikk litt lettere allerede. Jeg er ikke egentlig sliten og slapp til daglig, jeg har kun merket at treningene har vært mye tyngre.

For meg virker det fortsatt litt rart å pøse på med alt fettet - jeg skjønner ikke helt at det kan være så sunt. Jeg har lest alt det positivet om det, men det skal vel litt tid, både psykisk og fysisk, og vende seg av fra en diett med mye frukt, grønt, fiber og rene kjøttprodukter uten så mye fett til denne...men jeg jobber med saken.

Hvorfor skal jeg ta vekk grønt og den tyrkiske yoghurten mener du?

Kaker, brød, pasta, ris og poteter spiste jeg ikke mye av før denne dietten så det savner jeg ikke så mye men vinen i helgene er det ikke så lett å gjøre noe med. Det er nok min største last, men jeg tror nesten det er en last jeg vil ha Det jeg lurer på er, vil det forhindre hele vektnedgangen eller vil det bare ta lenger tid? Dersom det forhindrer hele greia så må jeg jo slutte for en periode i hvertfall...

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:07   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Prøv avocado med rekesalat rett før trening. (40-50 min før). Fett som fy, men gir masse energi

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:36   #21
merethe1
Juniormedlem
 
merethe1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 53
Innlegg: 48
merethe1 er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

hvor finner en tyrkisk youghurt ??

__________________


merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:18   #22
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av merethe1, her.

hvor finner en tyrkisk youghurt ??

Jeg kjøper på Ultra, Mega og Helgø i Stavanger.

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:18   #23
Splendid
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 33
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Prøv avocado med rekesalat rett før trening. (40-50 min før). Fett som fy, men gir masse energi

Smart - skal prøve det, men det holder vel kanskje med kun avokadoen? Er ikke så glad i rekesalat...

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:19   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Smart - skal prøve det, men det holder vel kanskje med kun avokadoen? Er ikke så glad i rekesalat...

Ja, forsåvidt, men poenget er mest mulig fett Røkelaks og rømme er også veldig godt til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 09:55   #25
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Skrev akkurat det lange svaret og så ble det slettet

Takk for svar!

Jeg har garantert fått for lite fett i kosten min den siste mnd, så i går gikk jeg til innkjøp av Cocosa og i morges hadde jeg en smoothie av bringebær, tyrkisk yoghurt (oups), fløte og cocosa. Jeg følte at treningen gikk litt lettere allerede. Jeg er ikke egentlig sliten og slapp til daglig, jeg har kun merket at treningene har vært mye tyngre.

For meg virker det fortsatt litt rart å pøse på med alt fettet - jeg skjønner ikke helt at det kan være så sunt. Jeg har lest alt det positivet om det, men det skal vel litt tid, både psykisk og fysisk, og vende seg av fra en diett med mye frukt, grønt, fiber og rene kjøttprodukter uten så mye fett til denne...men jeg jobber med saken.

Hvorfor skal jeg ta vekk grønt og den tyrkiske yoghurten mener du?

Kaker, brød, pasta, ris og poteter spiste jeg ikke mye av før denne dietten så det savner jeg ikke så mye men vinen i helgene er det ikke så lett å gjøre noe med. Det er nok min største last, men jeg tror nesten det er en last jeg vil ha Det jeg lurer på er, vil det forhindre hele vektnedgangen eller vil det bare ta lenger tid? Dersom det forhindrer hele greia så må jeg jo slutte for en periode i hvertfall...

Hei, det er helt klart mye nytt for deg. Vi driver og starter opp KOS i Østfold i disse dager, og i forbindelse med det hadde vi et kurs med blant annet Dag Viljen Poleszynski. Vi ble fortalt at når menn får høre at det ikke bare er "lov", men faktiskt anbefalt å pøse på med fett, så jubler de, "egg og bacon, juhu", mens kvinner rygger forskrekket tilbake, og huffer "nei, men fett kan jeg jo ikke spise"...De sitter helt fast i Den Store Stygge Bedragerens klør, nemlig ernæringsrådets råd, som gir sine råd uten å ha noen vitenskaplig dekning for det, men en masse synsing.
Jo, jeg mener du skal kutte ut grønt, fordi du bør oppleve forskjellen mellom Low Carb, og NO Carb. Den er ganske stor. Grønt er faktisk ikke nødvendig for kroppen, men om du liker det så...Det er omtrent som sjokolade. Ikke nødvendig for kroppen, men om du liker det så...Det er faktiskt så lite næring i grønt, at det er en skam å kalle frukt og grønt for naturens vitaminbomber.
Sjekk gjerne ut denne bloggen : http://www.lenabeatrice.net der det er gjort en sammenligning på vitaminer og mineraler på frukt og grønt og kjøtt. Ganske skremmende hva vi har lært på skolen, og hva som er fakta.
Tyrkisk Youghurt. Min samboers store lidenskap, og lengsel, i og med at hun ikke kan spise den så ofte hun vil. Hun tar seg en dose en helg annenhver mnd omtrent. Fordi det er så lite fett i den. Enkelt og greit.
Vin stopper brenningen av fett momentant, pga alkohol. Alkohol har alltid førsteretten i leveren. Pass på at du ikke er helt i Ketose om du skal drikke deg FULL, det kan være direkte farlig, for da får ikke kroppen fett eller sukker, og det er absolutt en fare.
Vi blir også fortalt at fiber er sunt. Det er det ikke. Det inneholder ikke næring, beskytter ikke mot kreft (hvor er den vitenskaplige logikken bak det?) og skaper veldig mye gass. Før spiste jeg mye grønt og sånn ordentlig norskt, og besøkene på do ga alltid mye avfall og luktet deretter. Nå kommer det lite, og det lukter absolutt ingenting. Grunnen er at kroppen TRENGER protein og fett, og tar det opp, mens den trenger ikke fyllmassen fiber, eller cellulose som er det riktige navnet, og det kommer ut igjen som en stinkende masse.
En diett med nok fett og litt proteiner og uten karbo er tøff til å begynne med, men etterhvert har den gitt meg iallefall, så mye pluss, at å bytte kunne ikke falle meg inn. Men, du er jo et voksent tenkende individ, og får selvsagt bestemme hva som er best for akkurat DEG. Jeg har gitt deg mine tanker og synspunkter, så får du tilegne det noe av det, om du vil ) Ditt liv, dine valg )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
No slit æi! Tootsi Ketolysekuren 6 21-06-08 20:37
Fortsatt mange som skal ned 30+ ? sma Mer enn 30 kg overvekt 69 05-11-07 22:31
Fortsatt vondt i magen? Eliram Ketolysekuren 9 19-09-07 19:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no