Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 12:42   #1
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei
Thumbs up

Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg har bestemt meg, jeg skal prøve ketolysekuren. Jeg vet av tidligere erfaring at det er enklere å holde seg til kurer dersom man er fler sammen, og lurer derfor på om det er fler som har lyst til å henge seg på? Vi kan dele tanker, frustrasjoner, oppturer og nedturer osv.

Vil du være med så heng på!

En liten presentasjon av oss junistarterne:

Karbomamma: Trebarnsmamma som etter de to siste (tette) graviditetene fant meg selv 40 kg tyngre enn før. 20 kg tok jeg av med normalt sunt kosthold, de neste 10 med South Beach Fase 1, og nå skal de siste 10 til pers. Følger Ketolysekuren med Periodisk Faste.

Elanessë: Jeg er 26 år og har to barn. Har vært jojoslanker i 7 år, har prøvd det meste - der lavkarbo har gitt mest suksess. Men sliter med å holde på det og finne riktig vei til min livsstil.

Målet mitt er å gå ned ca.23 kg. Jeg teller ikke karb, enda iallefall. Men jeg har vært borti ketolyse før, så jeg er ikke helt fremmed i gamet. Jeg tenker LCHF, men med fare for at det sniker seg inn litt Fedonmetode også. Må finne ut hva min kropp liker best, men skal prøve å ikke innvirke noe av dèt her på dere.

Pruttilutt: Er på runde 2 med streng ketogen kost (strengere enn ketolyse) - egenkomponert. Vektnedgang 20 kg med lavkarbo - blogger.

Rikkem0r: Er på runde 2 med Ketolyse og gikk ned litt forrige runde, men det kom fort på igjen da jeg gikk tilbake til HØYkarbotilværelsen.. Det orker jeg ikke igjen, så er igang med godt mot og vil uansett hva som skjer med vektnedgang etterhvert fortsette med LCHF

Orlando: Jeg har begynt på Ketolyse for å få kontroll over mitt enorme sukkersug.Jeg er mere oppatt av helsegevinsten ved lavkarbo enn vektnedgang. Noen kg ned vil være en bonus.

Foksy: Student på 34 år og alenemor for en datter på 9 år. Går på ketolysekuren, blandet med fettfaste for å øke fettforbrenningen ytterligere. Målet er å gå ned mellom 15-20 kg.

Eve: Startet i slutten av mai, har gått ned 4 kg. til nå. Målet mitt er - 36 kg. Synes det er greit med delmål. Første er 6 kg til st.hans. Neste mål er -3 kg til ut juli. Jeg har slanket meg hele livet og går alltid opp mere enn jeg har gått ned etter endt slankeperiode. Nå er det omlegging av kostholdet som gjelder.


Sist redigert av KarboMamma : 12-06-11 kl 22:22. Årsak: Presantasjoner
KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 12:44   #2
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg startet 24. mai. Da er jeg kanskje en mai-starter. Det var nesten litt dumt. Lykke til! Det er så moro!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 13:07   #3
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Du får lov å bli med her hvis du har lyst!

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 13:11   #4
TGJ
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
TGJ er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg er med!! Gikk på ketolysekuren i en to månders tid for 1,5 år siden, og det virket som bare det! Når jeg begynte på kuren veide jeg rundt en 77 kg ( er 165 cm høy) . Gikk ned rundt 10 kg, og har klart å holde meg der siden. Nå er jeg klar for de siste fem kiloene, har hatt en del halv hjertete forsøk på kuren siden, uten noe spesiell effekt. Nå er jeg klar for å gi 110 %, så kansje jeg klarer de siste 5 kg før månden er slutt???

TGJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 13:35   #5
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Så bra at du vil være med TGJ! Alt er enklere når man er fler Siden du har gått på kuren før har du kanskje noen supertips å komme med også?

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 13:54   #6
TGJ
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
TGJ er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Så bra at du vil være med TGJ! Alt er enklere når man er fler Siden du har gått på kuren før har du kanskje noen supertips å komme med også?

- Mitt beste tips er å få i seg nok FETT!! Det hjelper ikke bare å kutte ut karbohydratene. Merket på meg selv at jo mer fett jeg fikk i meg, jo raskere gikk jeg ned i vekt, og jo mer energi fikk eg.

Denne første uken skal jeg vie til å komme ordentlig inn i fettforbrenningsfasen, med det mener jeg at jeg skal holde meg helt unna både lavkarbo brød og grønnsaker.

TGJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:16   #7
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av TGJ, her.

- Mitt beste tips er å få i seg nok FETT!! Det hjelper ikke bare å kutte ut karbohydratene. Merket på meg selv at jo mer fett jeg fikk i meg, jo raskere gikk jeg ned i vekt, og jo mer energi fikk eg.

Denne første uken skal jeg vie til å komme ordentlig inn i fettforbrenningsfasen, med det mener jeg at jeg skal holde meg helt unna både lavkarbo brød og grønnsaker.

Dette med fettet blir en omstilling for meg, men skal nok ikke bli noe problem. Har du boken forresten? Tenkte jeg skulle ut å jakte opp en i morgen. Regner med det er vanskelig å gjennomføre dette uten en "bibel"...?

(Stakkars deg, du kommer til å bli min Guru igjennom dette )

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:50   #8
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Velkommen dere som starter i Juni.

Jeg vil absolutt anbefale at dere gjør dere kjent med ArnaKristins fantastiske nybegynnertråd

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:04   #9
TGJ
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
TGJ er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Ja, jeg har boken"Slank med ketolysekuren". En kan lese seg opp mye på internett, så en må ikke ha boken, men anbefaler deg absolutt å kjøpe den! Da er du helt sikker på at du følger "de rette reglene" for kuren. Er også mange gode matoppskrifter i boken.

takk for linken!

TGJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:19   #10
jia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
jia er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei! Jeg vil gjerne være med, men må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva kuren går ut på. Det jeg vet er at inntaket av karbohydrater skal være tilnærmet null, mens inntaket av fett skal være mye. Håper dere kan hjelpe med på min vei med dette.

jia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:38   #11
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei!

Jeg har lusket rundt i forumet noen uker allerede, men først denne uken har jeg bestemt meg for å begynne på ketolyse. Boka er innkjøpt, og motivasjonen er på topp!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:49   #12
ingelin82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
ingelin82 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Startet i dag så nesten i juni, har allerede gjort en stor blunder. Spiste nutrilett bar til lunsj, den inneholder jo MYE karbo. Så nå har jeg lært å lese pakkningsvedlegg

ingelin82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 17:21   #13
Karbear86
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 10
Karbear86 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei

Jeg vil gjerne være med her. Jeg må sakte men sikkert bli vant med dette her. Tenker Grete Roede i ALT jeg gjør og det å kutte brød og spise fetere mat kommer til å bli rart. jeg har begynt så vidt i dag, og føler meg nesten syk. Nesten litt abstinenser pga at jeg ikke får spist brød.. sagt jeg skal ha disiplin nok til å gi det en mnd og se hvordan det går
Jeg har også misstanke om allergi (vet jeg har hveteallergi, men kanskje cøliaki også) Sånn at jeg vil teste ut dette.

Er som sagt helt fersk, og lurer på hvordan dette fungerer litt. Lest en del, men er det sånn at ALT av brød, pasta og ris etc må kuttes? er det ikke mulig med feks par ryvita til frokost?
sliter en del med å finne alternativer til å ha med på jobb jeg. vanskelig. Dessuten er jeg redd for å legge på meg om maten blir for fet.
Da har jeg skrevet en del. hehe

Karbear86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: uten brød, pasta og ris. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:09   #14
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei på dere!
Flott at det kommer en junitråd også
Forholdsvis fersk jeg og, startet 1.mai så jeg skal ikke ødelegge juni tråden
Måtte bare kommentere til Karbear86. Ikke rom forbrød, pasta, ris og poteter på ketolysekuren nei. Du kan bake ditt eget lavkarbobrød, oppskrifter finnes i fleng her inne på forumet.
Når det gjelder knekkebrød, så anbefaler jeg fiberrik med enten solsikke eller linfrø. Der er det 2,7 g karber pr knekkis og fullt akseptabelt å spise. Lesse på med masse deilig pålegg

Lykke til alle sammen!
Dette er en digg kur

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:09   #15
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

og fiberrik selges i vanlig dagligvarebutikk, står sammen med knekkebrød

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:14   #16
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Så gøy at så mange er med! Gleder meg til å komme i gang, og ønsker alle sammen lykke til

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:22   #17
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Ja, da smugstarter jeg i dag jeg! Stixen er negativ enn så lenge, så får vi se hvor lang tid det tar før ketosen er på plass. Kjenner en ulmende hodepine, så kanskje den kommer snikende i løpet av dagen?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:29   #18
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Karbear86, her.

er det ikke mulig med feks par ryvita til frokost?

Egentlig ikke. Vil nok anbefale deg å holde deg helt unna slikt. Forstår GODT at du er redd for å legge på deg dersom du spiser fett, men såsant du holder deg unna karbohydratene så skal du gå ned altså I tillegg til å få ekstra energi og være mett hele tiden. Ketolyse er fantastisk sånn.

Vil anbefale deg å lese myyye rundt her på forumet, f.eks oppskriftstrådene. Egne underforum for frokost o.l. En av de største innstillingene på lavkarbo er at man må slutte å tenke 'brød' til frokost? Hvem som sier at man ikke kan spise kotelett til frokost f.eks?? Jeg har tidligere lagd meg wok jeg. Det er bare å gjøre det til en vane... ellers finnes det så utrolig mye godt med egg. Eggesalat, røre, omelett, kokt osv. Har man i fløte, skinke osv så blir det absolutt mettende, og du vil ikke savne brødet under! Selv er jeg glad i frokostpannekake. Har røre i kjøleskapet og steker på morgenen i jern. Oppskrift funnet her inne såklart. På jobb har jeg med meg en boks salat. Man kan absolutt gjøre det spennende. Jeg liker isbergsalat, agurk, paprika, blokkål, kylling, skinke, nøtter, egg osv... og hvitløksmajoneeees Så kan bare kollegaene mine sitte der med sine tørre brødskiver.
Som mellommåltid her på jobb så elsker jeg Grilstads "avskjær" som man bl.a får kjøpt på Rema. Det er skalker og skiver av salami. Veldig billig og kjempegodt.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:32   #19
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Vel, starter og starter.... har prøved et par ganger før, men ikke kommet ordentlig i gang. Denne helgen skal vi til italia, men skal trappe ned under turen. Så for meg blir det oppstart over helgen. Denne gangen skal jeg få det til! Skal til Balder klinikken i begynnelsen av Juli, og da håper jeg at 4 uker på lavkarb gir resultater!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:54   #20
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg har spist lavkarbo en stund, men da uten å øke fettmengden. Kan vel kanskje si at jeg tyvstartet med ketolyse i går, for det er første gang jeg har helt olje fra fetaost over salaten og tenkt så hodet har knaket på hvor jeg kan lure inn litt smør. Uvant! Ser at flere sier de har hodepine i starten, og det hadde også jeg i går. Kommer det av ketose og kan man gå i ketose på en dag? En annen ting... vekten viste 1.5kg MER i dag enn i går... IKKE artig!

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"





Sist redigert av KarboMamma : 31-05-11 kl 11:55. Årsak: Skriveleif
KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 12:08   #21
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

De fleste går vel ikke i ketose på en dag, men jeg vil tro at dersom man allerede har levd lavkarbo en stund så tar det kortere tid! Da har man jo ikke så mye karber å forbrenne før man går over til fett

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 12:31   #22
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg har nå vært lavkarbo siden januar, noen helger har jeg skeiet ut ja, men det har gått veldig bra. Jeg er veldig glad for fokuset dette har fått i media, men for meg er ikke dette en kur, men en livstilsendring. Lykke til

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 12:36   #23
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Jeg er veldig glad for fokuset dette har fått i media,

Ja det hjelper veeeeldig på. Jeg føler meg ikke alltid like dum foran kollegaer, familiemedlemmer osv når jeg må "kjempe" for mitt valg - og de aldri har hørt om lavkarbo overhodet. For nå blir dem også mer og mer innsiktsfull, selv om de ikke kjører den stilen selv.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 12:39   #24
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Ja det hjelper veeeeldig på. Jeg føler meg ikke alltid like dum foran kollegaer, familiemedlemmer osv når jeg må "kjempe" for mitt valg - og de aldri har hørt om lavkarbo overhodet. For nå blir dem også mer og mer innsiktsfull, selv om de ikke kjører den stilen selv.

helt sant!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 13:49   #25
Sanquala
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 39
Innlegg: 12
Sanquala er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Startet vel strengt tatt i går, men henger meg på her Første gang jeg prøver ketolysekuren og ha lest som en gal på alt jeg kommer over og boka. Føler alikevel at jeg falmer litt i mørket, men dette skal går bra !!

Sanquala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 21:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 20:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 16:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no