Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 11:07   #1
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Fordi det virker nesten ikke som det er lov å spørre om noe her inne. Jeg trodde dette forumet var for å få råd, gi råd, lese og få kunnskap. Men jeg har sett så mange tilfeller her her hvor svarene er direkte frekke og dere henviser til bøker. "Hadde du gjort leksa di hadde du vist svaret".

Hvorfor ikke bare la vær å svare om du ikke kan svare vedkommende? Jeg vet flere som kvier seg for å spørre om ting her inne pga svarene man risikerer å få. Skal det være slik da folkens..? Vi er vel voksne mennesker alle sammen og sånn oppførsel synes jeg er litt unødvendig.

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 11:17   #2
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger..

Vet du hva ... jeg har tenkt på nøyaktig det samme!!! Det er helt ille å lese noen av de svara som folk slenger ut med her! Ikke misforstå - mange er utrolig trivelige, men det er veldig mange som fremstår som besservissere her inne.

Hvorfor kan vi ikke bare hjelpe hverandre?

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 14:07   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Vi leser nok de samme ordene på forskjellige måter - det er trist at noen opplever det slik dere beskriver. Det er heller ikke første gang dette tas opp, temaet kommer opp med jevne mellomrom hele tiden, og jeg tror slett ikke det kommer av at "veteranene" her på forumet er slemme, vriene eller vrange. Tvert imot!

Slik jeg leser det, handler det mest om å understreke hvor viktig det er å ikke gå blindt inn i en omfattende kostholdsendring. Når noen gir råd om å lese boka, sier de egentlig "Det ser ut som om du ikke helt har forstått hvordan ditt og datt henger sammen, og det er leit, og den aller enkleste måten å unngå feil og dårlige resultater på, er å forstå hvorfor sånn er sånn. Og denne kunnskapen og forståelsen - den finner du mye bedre presentert og lettfattelig i boka, enn gjennom adspredte forumtråder hvor folk med høyst varierende kunnskapsnivå kommer med innspill."

Jeg skulle ønske at dette ikke ble oppfattet som kritisk eller utrivelig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 14:47   #4
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Jeg har ikke merket noe til det så vidt jeg kan huske, men så er ikke jeg en av de mest aktive her inne heller.

Hva med at man sier ifra når man får svar man synes var ukoselige? Er jo ikke sikkert de mener å være vrange, de er rett og slett bare ikke klar over hvordan andre kan tolke innleggene deres?

  Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 15:50   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Som 157cm sier, temaet er debattert jevnlig

Mange kommer her inne og ønsker at andre skal fortelle de i detalj hvordan de skal spise lavkarbo. Når man vet hvor mye arbeid man selv har lagt ned i og forstå og lære seg et nytt kosthold, blir det av og til litt frusterende og få de samme spørsmålene som det allerede finnes dusinvis av tråder om.
Man har et eget ansvar for å ta initiativ til å innhente kunnskap også, husk at de som er "veteraner" her inne bruker av sin egen fritid - gratis - for å motivere og hjelpe nybegynnere...

Min erfaring er at det faktisk er ganske mange som er hyggelig mot spørsmål som er spurt før, og en anbefaling om å lese boka på nytt igjen bunner ut i egen erfaring om at man forstår ikke ALT første gang

Ta med at vi er et stort antall individer med individuelle bakgrunner og erfaringer. Noen er ikke alltid like heldig med hvordan de ordlegger seg, men det er altså litt opp til den "nye" og prøve og ikke ta alt NEGATIVT! I et så sammensatt forum må man nesten forvente og få forskjellige tilbakemeldinger - men i bunn og grunn mener jeg at ydmykhet overfor et nytt "fag" må være tilstede.

Stiller man spørsmål og oppfatter at det er "besserwissere" som svarer er det noe helt rivende ruskende galt. Vil man ikke HA svar av disse som kan og vet da? Litt ydmykhet og gjennomgang av hvordan man selv uttrykker seg når man spør om hjelp gjør at det er lettere og være hyggelig tilbake også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 15:51   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg har ikke merket noe til det så vidt jeg kan huske, men så er ikke jeg en av de mest aktive her inne heller.

Hva med at man sier ifra når man får svar man synes var ukoselige? Er jo ikke sikkert de mener å være vrange, de er rett og slett bare ikke klar over hvordan andre kan tolke innleggene deres?

Helt enig, reagerer man på svar, ikke gå og bli sur og fornærmet. Ta kontakt med vedkommende det gjelder, og forklar hvordan du oppfattet innlegget og løs opp uenigheter med en gang istedet for å gå og ikke trives

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 15:51   #7
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Vet dere hva... jeg har ikke fått en eneste negativ komentar, jeg... MEN jeg har lest timevis med tråder her inne (for ikke å gå blindt inn i en omfattende kostholdsendring) og har ved flere anledninger sett direkte ufine innlegg. Så ja, jeg støtter lårannediskon som tar opp dette. Jeg ville bli veldig ulykkelig over å få servert noen av svarene som blir gitt her. Og det har ikke med å oppfatte feil. Fint å bli tatt litt mer seriøst enn som så når noen forsøker å belyse en problemstilling.

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 15:54   #8
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Stiller man spørsmål og oppfatter at det er "besserwissere" som svarer er det noe helt rivende ruskende galt. Vil man ikke HA svar av disse som kan og vet da? Litt ydmykhet og gjennomgang av hvordan man selv uttrykker seg når man spør om hjelp gjør at det er lettere og være hyggelig tilbake også

Selvsagt er det ikke sånn ment. Men jeg har sett folk spørre om ting de lurer på og få svar som rett ut sier "Er du helt på jordet....". Konstruktive svar er jo bare flott!

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:02   #9
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

jeg prøver å lese trådene jeg, men fant ingen tråd om den som heter: du vet du er på lavkarbo når.............. eneste som forvirrer meg er måltider.
For legen min sier mange små måltider, men slikt er frustrerende for meg og for meg er det normalt med 3 måltid men er livredd for at kroppen skal gå på sparebluss og at jeg ødelegger forbrenningen igjen.

eneste måten jeg merker jeg er sulten på er når det rumler i magen min

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:04   #10
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Det finnes mange forskjellige måter å si "les/sett deg inn i boken/stoffet" på.... og nesten alle her inne sier det på en flott måte, men det har jammen meg vært noen tråder der jeg sitter å måper når jeg leser. Har vært forum-vanker i mange år, og er også moderator på et stort forum, og sjeldent har jeg hevet øyenbrynene som et par ganger her. Men hvis hensikten er at det er ønskelig at medlemmene her fortrinnsvis leser seg frem til svar i faglitteratur og gamle tråder fremfor å spørre i en ny tråd - så er jo saken grei Jeg merker hvert fall at lista som nytt medlem her inne for å spørre om ting ligger MYE høyere enn jeg er vant til i forumverdenen.

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:11   #11
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Ennah79, her.

Det finnes mange forskjellige måter å si "les/sett deg inn i boken/stoffet" på.... og nesten alle her inne sier det på en flott måte, men det har jammen meg vært noen tråder der jeg sitter å måper når jeg leser. Har vært forum-vanker i mange år, og er også moderator på et stort forum, og sjeldent har jeg hevet øyenbrynene som et par ganger her. Men hvis hensikten er at det er ønskelig at medlemmene her fortrinnsvis leser seg frem til svar i faglitteratur og gamle tråder fremfor å spørre i en ny tråd - så er jo saken grei Jeg merker hvert fall at lista som nytt medlem her inne for å spørre om ting ligger MYE høyere enn jeg er vant til i forumverdenen.

Med unntak av å skulle lyge på meg å ha vært moderator så kan jeg skrive under på alt dette!!!

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:23   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Jeg tenkte det samme når jeg var ny her. Nå har jeg fått en super evne til å ignorere de som alltid er sure, er blitt bedre "kjent" med nickene og vet hvem som alltid kommer med oppgulp og hvem som kan høres kvasse ut, men mener det godt.

Tonen her inne kan være ganske spesiell til tider, men man kommer inn i det. Faren er jo at man blir lik selv

Heldigvis er flertallet supre mennesker som ønsker å hjelpe!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 17:48   #13
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Jeg må si at jeg ikke har følt at jeg har vært redd for og spør om noe her inne, så jeg kan ikke akkurat si jeg kjenner meg igjen i dette, men på den andre siden fikk jeg en tilbakemelding der jeg selv ble beskyldt for og ha en ovenfra og ned holdning, så jeg er kanskje en av dem som dere mener har en besserwisser-holdning?
Jeg har hele tiden følt at forumet er inkluderende, men som med alle skriftelige forum; det trykte ord kan oppfattes på helt andre måter enn når man prater med noen og også har kroppspråk og ansiktmimikk og forholde seg til.
Jeg prøver etter beste evne og svare, men kjenner jeg av og til blir litt småfrustrert når enkelte ferske sier at LCHF ikke virker selv om de ikke passer på å få i seg fett, eller de får sjokk når de kjenner på kroppen hva det vil si og gå fra høykarbo til ketose sånn rett uten videre.
Mitt lille hjertesukk er at man bør jo gjerne sjekke opp litt FØR man kaster seg inn i noe. Og har man ikke sjekket opp på forhånd og spør her inne, så må man vel nesten godta at man blir bedt om å sjekke og lære litt selv?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 17:53   #14
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Jeg tror (legg merke til tror, siden denne ikke er min tråd) at det er mye måten ting blir sagt på, kanskje mer enn hva som blir sagt.

Det skrevne ord kan noenganger være vanskelig å tolke, og dersom man utrykker seg kvast, bestemt, eller kanskje litt ovenifra og ned så kan det blir mye verre skriftlig en om man ser glimtet i øynene.

(Og dette var ikke ment til BenteR, jeg kan ikke huske deg som ufyselig på noen måte )

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 18:06   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Det er nok mye som blir oppfattet feil, og også noe få ugne svar fra tid til annen. Dessverre.

Enkel regel: Hvis du er lei av å svare på samme spm om og om og om igjen... La være å svare Hvis du blir så irritert at du blir fristet til å slenge ut et irritert svar, la være å svare...

Lett!

Men man kan ikke ta seg nær av at man blir rådet til å søke etter svar, eller lese en bok. Sålenge det er skrevet på en vanlig normalt høflig måte. Hjelp til selvhjelp er en fin ting!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 18:55   #16
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Det er nok mye som blir oppfattet feil, og også noe få ugne svar fra tid til annen. Dessverre.

Enkel regel: Hvis du er lei av å svare på samme spm om og om og om igjen... La være å svare Hvis du blir så irritert at du blir fristet til å slenge ut et irritert svar, la være å svare...

Lett!

Men man kan ikke ta seg nær av at man blir rådet til å søke etter svar, eller lese en bok. Sålenge det er skrevet på en vanlig normalt høflig måte. Hjelp til selvhjelp er en fin ting!

Støttes!

Synes lavkarbo forumet er annerledes enn de fleste andre fora jeg er på. Det å legge om hele kostholdet til lavkarbo krever en innsats fra den som skal legge om, og i det innebærer det å lese seg opp på temaet. Det er greit å ha basic inne før man spør synes jeg. Nybegynnertrådene i forumet er geniale - og jeg har lest gjennom fryktelig mange gamle tråder og det har iallefall hjulpet meg.

Synes også det er riktig å henvise til bøker - f.eks. hvis noen har kostholdsfilosofi Atkins, Ketolyse, Hexeberg eller Skaldemann som eksempler. I og med at man har valgt en filosofi, går jeg også utifra at man har lest seg opp på "reglene" for akkurat den filosofien.

I tillegg ville jeg anbefale å lese gjennom næringsmiddeltabellen - skum igjennom karboinnhold og gul ut - det gjorde jeg, og fikk en aha-opplevelse på noen matvarer - og noen gledelige "oppdagelser" også

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:08   #17
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Mange bra svar her nå!
Godt å se at det også er folk som annerkjenner at det til tider er ufine svar her.
Min oppfatning er at de aller fleste er bare flotte! Og igjen, det å bli henvist til en bok er helt ok - og riktig! Det er vel andre ting det blir reagert på. (I alle fall gjelder det meg.)

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:30   #18
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Selv er jeg imponert over den tålmodigheten som utvises her inne. Jeg har brukt forumet flittig de siste 7 mnd. og har lært minst like mye av svar til andre, som svar på spørsmål stillet av meg selv. Jeg sukker tungt når folk forventer fiks ferdige opplegg av typen: " Hei, jeg har tenkt å begynne med lavkarbo. Fortell meg hva jeg skal gjøre". Man MÅ gjøre en egen innsats for å sette seg inn i hvordan lavkarbo fungerer. Ellers kan det i verste fall være farlig. Jeg er videre oppriktig lei av disse som til enhver tid skal ha "oppbacking" på utskeielser. Ønsker man resultater, går det simpelthen ikke an med høykarbohelger. Men DET er nesten ikke lov å si her. Man kan ikke få i pose og sekk. Så... om jeg skulle være så bitchy, det er i beste mening !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:36   #19
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Selv er jeg imponert over den tålmodigheten som utvises her inne. Jeg har brukt forumet flittig de siste 7 mnd. og har lært minst like mye av svar til andre, som svar på spørsmål stillet av meg selv. Jeg sukker tungt når folk forventer fiks ferdige opplegg av typen: " Hei, jeg har tenkt å begynne med lavkarbo. Fortell meg hva jeg skal gjøre". Man MÅ gjøre en egen innsats for å sette seg inn i hvordan lavkarbo fungerer. Ellers kan det i verste fall være farlig. Jeg er videre oppriktig lei av disse som til enhver tid skal ha "oppbacking" på utskeielser. Ønsker man resultater, går det simpelthen ikke an med høykarbohelger. Men DET er nesten ikke lov å si her. Man kan ikke få i pose og sekk. Så... om jeg skulle være så bitchy, det er i beste mening !


Jeg kunne ikke vært mer enig med deg her!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:40   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Man kan bli lei av de samme spørsmålene, man kan være uenig. Men jeg synes det bør gå an å svare høflig uansett - og ta sak og ikke person. Jeg ser at det syndes noe mot det siste her - og til tider i en krass tone når diskusjonen har blitt "het". Men heldigvis ikke ofte, og enda sjeldnere i nybegynnertråder, tror jeg?
Jeg synes vel også det er greit med påminnelser om hvordan dette oppfattes når man ikke kjenner seg helt "husvarm" og er "på fornavn" med nickene.

Og - det må være lov å minne folk på at et lite minimum av egeninnsats for å hente inn kunnskap forventes - på en hyggelig måte, selvfølgelig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:08   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Og jeg er av typen hvis noe er av interesse så prøver man tilegne seg kunnskap før man spør!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:19   #22
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Selv er jeg imponert over den tålmodigheten som utvises her inne. Jeg har brukt forumet flittig de siste 7 mnd. og har lært minst like mye av svar til andre, som svar på spørsmål stillet av meg selv. Jeg sukker tungt når folk forventer fiks ferdige opplegg av typen: " Hei, jeg har tenkt å begynne med lavkarbo. Fortell meg hva jeg skal gjøre". Man MÅ gjøre en egen innsats for å sette seg inn i hvordan lavkarbo fungerer. Ellers kan det i verste fall være farlig. Jeg er videre oppriktig lei av disse som til enhver tid skal ha "oppbacking" på utskeielser. Ønsker man resultater, går det simpelthen ikke an med høykarbohelger. Men DET er nesten ikke lov å si her. Man kan ikke få i pose og sekk. Så... om jeg skulle være så bitchy, det er i beste mening !

Og i det du blir bitchy er det ingen som ser den gode meningen bak.

Er man sliten og lei enkelte tråder og spørsmål bør man både for sin egen og trådstarters del ligge unna. I et forum bør det være plass til mangfoldet, både de som skeier ut og de som ikke gjør det, som et eksempel.

Vi kan godt ønske at alle var flinke, dyktige, leste alt osv men slik er det ikke, og før vi aksepterer hele mangfoldet blir det sur stemning.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:30   #23
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Og i det du blir bitchy er det ingen som ser den gode meningen bak.

Er man sliten og lei enkelte tråder og spørsmål bør man både for sin egen og trådstarters del ligge unna. I et forum bør det være plass til mangfoldet, både de som skeier ut og de som ikke gjør det, som et eksempel.

Vi kan godt ønske at alle var flinke, dyktige, leste alt osv men slik er det ikke, og før vi aksepterer hele mangfoldet blir det sur stemning.

Ærlig talt !
Hva er man på jakt etter her inne ? Motivasjon, kunnskap og oppbacking ? Eller skal alt pakkes inn i bomull ? Vel, life sucks.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:00   #24
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Ærlig talt !
Hva er man på jakt etter her inne ? Motivasjon, kunnskap og oppbacking ? Eller skal alt pakkes inn i bomull ? Vel, life sucks.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:06   #25
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

He he... Sånn er det bare !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Synes jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser? Imp Spørsmål og svar 26 11-04-11 21:44
Et par betraktninger etter å ha vært på Ketolysekuren noen ganger ... Lasse Ketolysekuren 25 06-12-09 22:31
Synes denne var litt søt, da Gracella Livets lyse side 8 21-08-09 08:44
Noen ganger så kan dagen der på være riktig ille Begod Livets lyse side 4 22-05-07 22:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no