Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sprekk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-11, 15:01   #1
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sprekk

Utrolig dumt av meg men sitter å gruer meg til at jeg kommer til å spise helt feil i dag. Hjemmelaget pizza (toro pizzabunn) og snop. Har lovet mine døtre at vi skal ha det i dag... Har holdt på i 6 uker (8 kilo) og lurer veldig på om hele greia er spolert...

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 15:50   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk

Hvorfor i all verden må du spise pizza og godteri bare fordi ungene gjør det?

Jeg sprekker i blandt, men ikke kun fordi ungene, det vet jo at mamma ikke kan spise slik. Ungene har ikke noe problem med at de i blandt får pizza og jeg må ha feks en annen bunn eller noe annet. Som regel spiser vi jo det samme, bare at jeg ikke spiser potetene eller risen( vi lager all mat fra bunnen av uansett).

Spiser du så kan du iallefall være forberedt på at vekta går opp noen kg pga kroppen binder vann, du kan få vondt i magen, du kan føle deg oppblåst og slapp og det kan gå en uke eller mere før vekta begynner å gå ned igjen. Vi alle reagerer nok forskjellig på å spise karber, jeg får magekramper og diarè og blir helt borte vekk i min egen verden.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:38   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk

Jeg bruker å lage en lavkarbopizza som jeg deler opp i posjonsstykker. fryser de, og så er det bare å ta opp et par biter og tine i mocroen eller i ovnen. Så kan de andre spise sin pizza. Snop kan du jo også lage selv, om du må ha det.
Lurt å tenke litt strategisk, og ha noe alternativt på lur

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:29   #4
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Sprekk

Å planlegge slike "sprekker" med pizza og snop er jo ikke særlig bra. Det vil ALLTID komme situasjoner som er MINST like fristende eller "riktige" som denne kvelden med barna. Snop er bare tull (Sorry to say...) mens pizza egentlig bør være noe du kan tillate deg en gang eller to i måneden - bare du begrenser mengden. To stykker maks, er min anbefaling.

Up to you!

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:51   #5
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Sprekk

8 kilo er jo kjempebra da, gratulerer! For min del tror jeg ikke du ødelegger alt ved å spise litt pizza ,eller snop for den del, så lenge du begrenser deg og ikke fortsetter i morgen og mandag og tirsdag.. bare fordi du allerede har sprukket litt. Lykke til

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:58   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Sprekk

Det bunner vel i om du selv syns de pizzastykkene og det snopet er verdt å sinke vektnedgangen din for. En utskeielse per 1,5 måned er jo ingen krise, og det eneste du spolerer er den potensielle vektnedgangen din for én uke eller to. Men, er det VIRKELIG verdt det..?

Selv om det er langt fra ideelt, er det jo ikke umulig å legge inn planlagte avbrekk i alle dietter, så lenge de ikke kommer for ofte. Bedre med planlagte sprekker enn ukontrollerte sprekker, syns nå jeg

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:00   #7
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Sprekk

Jeg tror ikke du har spolert alt hvis du spiser det du skriver, altså går opp 8kg for alltid

Jeg lager denne bunnen http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29208
Og en annen til ungene.
Går helt fint og raskt.

__________________

Sist redigert av Sorella : 05-11-11 kl 21:06.
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:28   #8
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Sprekk

Tusen, tusen takk til alle som reagerte med at dette er bare tull. Ble inspirert å laget pizzabunn (lavkarbo) til mor ble så mett at snopet ble liggende i skuffen ) skummelt å høre at en sprekk kan medføre flere kilo eller stopp en uke eller to...

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:14   #9
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk

Neste gang du "må" ha snop kan det være en ide å ha noe lavkarbo/sukkerfritt. Jeg har hatt besøk i helgen og satt frem en skål med snop til besøket og fikk ha min sukkerfrie sjokolade i fred (søtet på maltitol som noen kan spise)

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 11:20   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk

Opprinnelig lagt inn av Blester, her.

Tusen, tusen takk til alle som reagerte med at dette er bare tull. Ble inspirert å laget pizzabunn (lavkarbo) til mor ble så mett at snopet ble liggende i skuffen ) skummelt å høre at en sprekk kan medføre flere kilo eller stopp en uke eller to...

De flere kilo er bare vann, så du går ikke opp fett. Men det å planlegge at man skal sprekke gjør ikke jeg( mulig fordi jeg føler sprekkene kommer tett nok om jeg ikke skal tillate meg noe mellom der igjen). Jeg synes det er skikkelig ubehagelig med vannansamlingen og den belastningen det er for kroppen å kvitte seg med vannet og stabilisere hormonene igjen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprekk, ikke sprekk? LaLa77 Generell diskusjon 28 18-09-11 20:00
Sprekk todda Spørsmål og svar 10 28-01-11 14:03
Sprekk ... Konkelimonke Lavkarbo generelt 1 05-06-10 11:33
En sprekk lille74 Ketolysekuren 24 21-08-09 01:14
Sprekk Grovsnus Generell diskusjon 11 21-03-08 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no