Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-12, 00:42   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

...


Sist redigert av ToreH : 17-12-12 kl 16:58.
  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 10:38   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Flott historie, men uenig i benevnelsen drittby på Kristiansund

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 11:50   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Flott historie, men uenig i benevnelsen drittby på Kristiansund

Men synes artikkelen er misvisende, hun har ikke slanket seg 40 kg pga trening, men pga endret kosthold og mindre karbohydrater. Treningen er som en bonus. Hun kunne latt være trene og antakelig gått ned like mye


Sist redigert av ToreH : 17-12-12 kl 16:58.
  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 12:50   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Hun har gjort en kjempejobb! Riktig flott var hun før, og riktig flott etterpå også!

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 17:30   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Hun har gjort en kjempejobb! Riktig flott var hun før, og riktig flott etterpå også!

Men å si hun har trent de bort er vel direkte feil. Man trener ikke vekk 40 kg ila 1,5 år, men man spiser de vekk. Treningen er bare en bonus og oppstrammende.

La oss bare se litt her:
40kg x 7000 kcal=280 000kcal.

Hoho, ja det vil jeg jammen se gitt....

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 18:00   #6
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Uansett har hun gjort en kjempejobb, trenings- og matmessig.

Mannen min har gått ned 20 kilo uten å trene whatsoever, men klart, han hadde vært strammere i fisken med trening. Jeg trener og spiser "riktig" og rikker meg ikke en millimeter på vekta. Så her må det kaloritelling til...

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 18:15   #7
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: En historie fra Kr. sund, en fin liten by ved kysten

Mmhmmm ho endra jo kosten veldig positivt, det er nok aldeles ikkje berre "trent bort" nei. (Trening utgjer vel høgst 1% av mine -45 kilo )

Men at ein får fint forma og sunn&sterk kropp av å trene, det gjer ein jo! =sukk= treningsstudioet held på å gløyme kven eg er

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 22:44   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En historie fra Kr. sund, en fin liten by ved kysten

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Mmhmmm ho endra jo kosten veldig positivt, det er nok aldeles ikkje berre "trent bort" nei. (Trening utgjer vel høgst 1% av mine -45 kilo )

Men at ein får fint forma og sunn&sterk kropp av å trene, det gjer ein jo! =sukk= treningsstudioet held på å gløyme kven eg er

Flisespikkeri, men å skrive at man har trent vekk 40 kg er direkte løgn og en avis burde vite bedre.

Det er primært kostholdet som fjerner fett og pyntekilo, trening strammer og holder på plass og kommer sekundært ift det å slanke 40 kg.

Men de to sammen er selvsagt det beste, men man trenger så absolutt ikke trene for å slanke seg. Men hvis man er i den heldige posisjon at bare ved å trene mer så slanker man seg 40 kg, jo så bra da.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 15:41   #9
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Nettopp.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 20:29   #10
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten

Enig i det der med hva som gir størst effekt av trening og kosthold ift slanking.

En annen funfact er vedrørende det som ofte hevdes om at trening øker hvilestoffskiftet. Det er klart at større muskler i seg selv trenger mer energi, men nå snakker jeg om treningen i seg selv, og gjerne kardiotrening, og da viser de forsøkene som regnes som "gullstandard" at hvileforbrenningen går ned pga fysisk aktivitet. Jeg vet ikke, kanskje kroppen blir mer effektiv til å slappe av?

Min konklusjon er at jeg er en sterk tilhenger av at det er kostholdet som skal gjøre størsteparten av jobben. Trening er selvfølgelig viktig, og ikke minst kan det gi en svært god "katalysator" (er det riktig å si det her?), men uten fokus på kosthold er ikke treningen mye verdt.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En liten historie Jorkla Generell diskusjon 14 01-08-10 18:21
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
En god historie ! Nille Livets lyse side 3 14-08-05 14:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no