Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Karri Kylling

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-04, 21:05   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Karri Kylling

4 personer1/2 kg kyllingbryst eller lårstrykker (jeg har brukt 1 pakke 750 gr kyllingbryst)

KARRISAUS:


4
ss karripasta eller karrikrydder (det blir best med karripasta/currypaste)
2
ss Soya saus
2
ss finhakket hvitløk
2
ss finhakket ingefær
2
ss tørr cherry eller risvin/sake
4
ts søtstoff (pulver)
1 ts salt
2
ts sesamolje Forvarm ovn til 250 C. Legg kyllingstykker i ildfast form.Bland alle ingredienser til sausen og bland godt med kyllingstykkene. Se etter at kyllingstykkene er godt dekket.Stek i ovenen 15 min. ta ut, snu stykkene og stek i 15 min. til.

Kyllingen kan serveres som den er, med salat, blomkålstappe (Også god kald oppkåret i biter i salater, tynnskåret i wraps/sandwich etc)

Hvis man ønsker saus tar man ut kyllingstykkene, skraper av sausen og freser den opp i formen sammen med litt kremfløte !! NAM-NAM

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 09:13   #2
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Å nam nam ... Nille
Dette så godt ut.. Har du noen formening om hvor mange karber. den inneholder? Jeg er helt på jordet når det gjelder å regne ut sånt.

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 10:51   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Denne her er gørrsterk, så jeg spiser ikke så mye av marinaden. Skraper av så mye som mulig og har bare en spiseskje ca. i litt fløte som saus. Derfor har jeg ikke regnet ut karbene.

Skal regne på det når jeg kommer hjem i dag !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 11:30   #4
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Hei Nille.... Jeppp det var det jeg så Har savnet noe skikkelig sterkt ganske lenge nå

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no