Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er så lei! Vurderer å slutte

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-09, 21:18   #1
gormos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
gormos er på en erverdig vei

Er så lei! Vurderer å slutte

Hei! Nå har jeg vert på ketolysekuren i 9 uker. Jeg har gått ned rett under 20 kg. og er veldig fornøyd med det!

Jeg begynner å bli så fryktelig lei av å være på denne kuren. Går på internatskole og det er relativt lite jeg kan spise av maten som serveres på skolen. Eneste grunnen for at jeg ikke har slutta på kuren er at jeg rett og slett ikke tørr. Er livredd for å gå opp til samme vekt med en gang jeg slutter.

Noen tips til hvordan jeg kan bli mer motivert? Hvis jeg slutter - vil jeg da gå opp i vekt? Må jeg legge om kostholdet veldig i forhold til et "normalt"?

Takker for alle svar!

- Gorm

gormos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:22   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

20 kilo på 9 uker!!!

Gratulerer så mye!!

Men, hva er du egentlig lei?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:23   #3
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Tror du med rimelig stor sikkerhet kan gå ut fra at om du går tilbake til ditt "gamle" kosthold, så vil kiloene komme tilbake. Kanskje du skulle prøvd en gradvis opptrapping i forhold til karbohydrater, noe likt Atkins? Husker ikke hva det heter, men det er innføring av grupper av mat i etapper, sånn at man finner ut hva man ikke tåler/tåler, uten at det gir katastrofale utslag. Går såpass gradvis at man kan ta seg inn, og da VET hva man ikke kan spise.. Noe for deg, kanskje? Mener jeg har lest om dette inne på Atkins forumet.

Lykke til, og gratulerer med et imponerende resultat!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:24   #4
gormos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
gormos er på en erverdig vei

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Jeg er i hovedsak lei av maten, lei av å lage den selv og er lei av fettet!

gormos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:26   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Skal du ned mye mer? Det kryr av kjempegode (og enkle) oppskrifter her f.eks.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:36   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Hoi! Grattis med 20 kg på 9 uker! Det er mer enn jeg har tatt av på over et år

At du er lei av å lage maten selv kan jeg ikke hjelpe deg med. Men at du er lei av maten må vel kunne gå an å gjøre noe med? Varierer du nok? Prøver du ut nye grønnsaker og nye kryddere? Eller spiser du stort sett likt hver dag? Personlig har jeg vel knapt noen gang spist så variert og spennende som jeg har gjort det siste året.

Men kanskje du skulle prøve deg på en annen filosofi som ikke er like streng som ketolyse? Hva med Fedon eller Lutz? Da er det kanskje mer av maten som de andre spiser som du kan spise. Bare kutte ut de verste karbokildene: sukker, brød, ris, pasta og poteter?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:44   #7
Sua83
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 22
Sua83 er på en erverdig vei

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

gormos, hvordan kan din dag se ut i matveiene altså..?
frkost,lunsj osv?kan du spesifisere?jeg vil og ned 20 kilo hva er du lei av?egg?

__________________
Sua83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:51   #8
gormos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
gormos er på en erverdig vei

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Opprinnelig lagt inn av Sua83, her.

gormos, hvordan kan din dag se ut i matveiene altså..?
frkost,lunsj osv?kan du spesifisere?jeg vil og ned 20 kilo hva er du lei av?egg?

Jeg spiser mye kjøtt, spesielt kylling. I starten spiste jeg også sånn soya-brød, men det ble jeg fort lei av.

På en dag kan jeg spise, f.eks., Et speilegg og litt bacon til frokost. Til Junsj vil jeg nok velge et par kyllinglår, uten tilbehør. Så spiser jeg et par ketolysepølser til middag for å så spise litt mer kylling til kvelds, gjerne kyllingvinger

Har spist MYE kylling og røkte svinekoteletter. Spiser det helst uten tilbehør og rett fra varmdisken på Meny

gormos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:54   #9
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Jeg tror du ville blitt mindre lei av maten om du hadde spist litt mer grønnsaker til. Har du noen kokemuligheter på skolen?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:02   #10
gormos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
gormos er på en erverdig vei

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg tror du ville blitt mindre lei av maten om du hadde spist litt mer grønnsaker til. Har du noen kokemuligheter på skolen?

Kan forsåvidt få kokt meg litt, men det er heller stress å få ordnet det.

gormos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:19   #11
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Hva med salatgrønnsaker da? De trenger jo ikke kokes/stekes.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:49   #12
gormos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
gormos er på en erverdig vei

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Nå sluttet jeg på kuren i dag. Skal prøve å spise forsiktig, men det var ubeskrivelig godt med en brødskive i dag!
Ønsk meg lykke til!

gormos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:52   #13
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Opprinnelig lagt inn av gormos, her.

nå sluttet jeg på kuren i dag. Skal prøve å spise forsiktig, men det var ubeskrivelig godt med en brødskive i dag!
ønsk meg lykke til!


Lykke til!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 16:06   #14
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Hva med å gå over til en enklere form for lavkarbo?

F.ks: Optimal Ernæring; du slipper å telle noe særlig, og kan kutte ned på kjøttmengden: greit hvis du er student m lite penger ...
Eller vedlikeholdskost, som på Atkins eller Ketolyse?

Selv om du ikke er i ketose lenger, kan du fremdeles gå ned i vekt, det går evnt. litt saktere, bare.

Lykke til!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 16:12   #15
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Er så lei! Vurderer å slutte

Jeg foreslår Lutz og fedon. Lutz gir deg jo opp til 72g karbo, 6BE (brød enheter) Boka bedre uten brød, eller en fedon bok passer fint i alle hus

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg slutte med golf? lionesse Trening 6 25-10-09 20:23
Au, jeg prøver å slutte! Megvel Spørsmål og svar 28 09-03-08 10:36
Må jeg slutte? Lindabtn Ketolysekuren 12 11-11-07 12:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no