Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny tråd: Hundre måter å oppnå suksess.. eller noe slikt...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-04, 13:34   #1
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Ny tråd: Hundre måter å oppnå suksess.. eller noe slikt...

Forslag til ny tråd: Mine beste tips til susess!

Inne på forumet her begynner det å bli en mengde mennesker som har hatt stor suksess i det å legge om kostholdet sitt, og en mengde nye mennesker som akkurat har startet, samt en del gamle (meg selv inkl.) som roter noe voldsomt av og til. I stedet for å lese igjennom ALLE dagbøkene, som vil ta noen dager i leting på de beste tipsene, foreslår jeg en egen tråd for hvert kostholds-opplegg hvor hver og en etter beste mening og forstand kan legge inn hva DE har gjort for å oppnå suksess.

Vi har vel alle funnet ut noe som var veldig dumt å gjøre, og ikke minst hva som har vært avgjørende for at vi har hatt suksess. Kan vi samle dette ett sted kanskje?? Jeg håper også at tråden BARE da blir brukt til tips, og at kommentarer blir skrevet andre steder, slik at ikke vi slipper å ha en tråd på flere hundre innlegg med masse kommentarer. (Som gjør det vanskelig å lese igjen...)

Selv går jeg jo på Atkins og har gjort mye gæærnt men også gjort mye som har vært bra. Noe av det har vært:

*Lese boken til Atkins nøye før jeg starter
*Skaffe meg næringsmiddeltabellen og
*kjøkkenvekt
*Skrive opp hver dag i starten hva jeg spiser og regne over hvor mye karbohydrater det blir for å bevisstgjøre meg selv
*Drikke mye, mye og atter mye vann
*Bruke ketostixene som veileder i starten på programmet. Ha et mer avslappet forhold til ketostix etterhvert og selv føle på kroppen om jeg er i ketose eller ikke
*Veie meg selv en gang i uken
*Ta målene en gang i uken, da vekten ofte kan stå stille, mens cm går ned
*Handle inn på forhånd det jeg kommer til å trenger for å starte på *Atkins
*Planlegge alle måltidene
*Bruke forumet flittig når jeg lurer på noe
*Sette meg mål som er gjennomførbare
*Sørge for å ha noen som er "med meg" og backer meg opp/støtter meg
*Ikke argumentere med folk som ikke kan noe om Atkins. Bortkasting av energi.
*Trimme flere ganger ukentlig
*Ikke lage egne versjoner av Atkins/Carbokiller, men forsøke å kjøre ren Atkins hele tiden.
*Innrømme feil, søke hjelp når jeg er ute å kjøre og kjøre meg inn igjen, og være stolt av det.

Slik omtrent tenker jeg. Andre har sikkert mange, mange andre råd og tips.
En god idé eller???

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-04, 13:56   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

En kjempegod ide!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-06-04, 15:02   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Veldig Kjemegod Ide Syns Jeg !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-06-04, 15:21   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Kjempebra tråd! God IDÈ!

Tenkte jeg kunne bidra med noen ting jeg lever etter (eller prøver å leve etter som best jeg kan):

- Ikke spise mellom måltidene (der rotet jeg mye før, har blitt bedre nå)
- Spis hver 4-5 time (har blitt flinkere der selv, før åt jeg altfor mye til hvert måltid)
- Litt sunn snop er lov hvis du har kontroll, hvis ikke: Forbud! - så lenge du skal ned i vekt (forbud funker ihvertfall for meg, men noen få unntak så klart. Men igjen, har blitt mye flinkere i det siste.)
- Fast antall måltider hver dag
- Er du ikke helt sikker på hva du spiser og hvor mye karbo det inneholder, så dropp det

hilsen djw

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-06-04, 14:29   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Smart tråd!!

* Ikke gå sulten-hopp ikke over måltider. (Mye lettere å dytte i seg noe ulovlig)
* Sørge for litt sunn bevegelse hver dag - ikke nødvendigvis det vi kaller trim, men litt hverdagsbevegelse de dagene jeg ikke trimmer (Ser at de dagene jeg sitter mye på jobben og hjemme så holder vekta mer igjen)
* Sørge for nok søvn. (Faller lettere for fristelser når jeg er trøtt om dagen, mindre "arbeidslyst")

Kommer nok på mer etterhvert

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-06-04, 10:50   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Begods tips

- Før du begynner må du ha tenkt igjennom hvorfor du vil ned i vekt.
- hva vil du ofre for å gå ned i vekt.
- hvor mye tid du kan sette av til trening
- sette deg klare , vanskelige , men oppnåelige mål.
- Litt enklere del mål.
- skaff deg kunnskapen før du setter i gang
- Lag deg nye rutiner
- følg rutinen
- gjør det enkelt
- ha alltid enkel lavkarbomat tiljengelig
- ikke skjemmes over at du går på en sprekk en gang i blant.
- når det butter i mot og motivasjonen er lav så tenk på ,hvorfor du vil ned i vekt, og hva det betyr for deg.
- det er kroppen som trenger mat , ikke psyken.
- før du putter noe ulovlig i munnen så skal du tenke på hvilken skade det vil påføre deg og hvor mye vil du gå opp i vekt av å spise dette.
- Finn andre måter å belønne deg selv på enn mat, snop.
- "nå skal vi kose oss" betyr noe annet enn å krølle seg sammen i sofaen med potetgull og cola.



- spis sakte
- spis til du ikke er sulten. Ikke bruk magemålet som mål på metthet.
- ikke lag favorittlavkarbo maten din mer enn en gang i uken. ( helst sjeldnere)
- kjedelig mat er ok
- Få i deg nok protein
- tren. styrke og kondisjon, litt er mye bedre enn ingenting.
- anskaff deg en proteinshake du liker.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 12:36   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

*bringe denne opp igjen*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 12:41   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Takk mofedilla

Jeg trengte ihvertfall å lese dette en gang til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 21:20   #9
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Det var jammen fint at du tok opp denne igjen Mofedilla ... hadde ikke sett den jeg.
Her stod det masse som gikk "rett inn" hos meg.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 21:34   #10
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Flott tråd!

Mitt tips: Ikke handle når man er sulten

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 22:34   #11
Mikke mouse
Gjest
 
Innlegg: n/a

Min suksessformel

....Smart tråd du har startet. Tenkte jeg kunne bidra med min suksessformel(????)
i kortform:

---Ingen morgen uten yoga. Jeg praktiserer øvelser hentet fra boken "Kundalini-yoga"
av Shakta Kaur Khalsa, den er mer enn god nok .
...Like viktig er en grundig frokost..med mye fiber. Enten havregraut eller knekkebrød/vanlig grovt brød. Pålegg: Makrell i tomat(omega 3), leverpostei,
blåbærsyltetøy m/redusert sukkerinnhold(blåbær renser blodbanene og urinveiene, og er godt for hjernecellene) og
hvitost.
Drikke: Te tilsatt kanel(kanel stabiliserer blodsukkeret og forebygger hull i tennene) Et glass juice anbefales også- det gir masse c-vitaminer.
Husk tannpussen etterpå....
...Middag: Masse fisk, men jeg er også innom kylling, kjøttkaker- og i ny og ne mer tvilsomme retter som pølser og hamburgere(man skal kose seg litt også.
Kveldsmat: Igjen masse fiber: Enten havregraut eller brødmat med masse variert pålegg....
MELLOMMÅLTIDER: Frukt og grønnsaker; f-eks gulrøtter, kål, spinat...

Del 2 av min suksess(?????)formel innebærer fysisk trening. For min del er dette fotball, svømming og sykling. Går også i høyden av og til.....Trener minst 5 av ukens 7 dager.Husk oppvarming.

Del 3 går rett og slett ut på å pleie det sosiale nettverket. Dette er minst like viktig som del 1 og 2. OG: Nå tror du muligens at jeg er en bånn seriøs og kjedeligtype som sitter inne og ser på NRK hver j... helg????Nei, heldigvis liker jeg party også; det er lov å slå seg løs iblant, så lenge man ellers lever sunt.

Overnevnte formel er blitt utviklet over flere år... nå er den endelig helt ferdig.
.....Når jeg sist var sengeliggende pga influensa??? Det husker jeg ikke...Mvh Mikke mouse

  Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 06:23   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kanskje denne kunne vært klistret?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no