Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spise ubegrenset av fett og protein i kuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-07, 16:51   #1
Barbie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 8
Barbie er på en erverdig vei

Spise ubegrenset av fett og protein i kuren?

Jeg startet på denne kuren lørdag, og har vært veldig tørst og veldig sulten. jeg spiser meg mett ved hvert måltid, men ikke mer enn det. jeg spiser meget mye fett, og ikke mer enn 15 gr karbs per dag. jeg har lite utslag på ketoluse sticksen, kun det lyseste - spor av ketose. Spørsmålet er om jeg kan spise så mye jeg vil av fett og protein hver dag? eller må man begrense seg her og. jeg spiser nemlig veldig mye nå. har ikke merket noe på vekten ...takker for svar !!!

__________________
www.jeanettebye.blogg.no
Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 16:56   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

Nei, du kan IKKE spise så mye du orker ! Du skal spise når du er sulten og til du ikke er sulten lenger.

Måltidene skal bestå av proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker). "Masse fett & proteiner" er en enkel omskriving av virkeligheten. Og ikke helt riktig. Det er pressens feilaktige versjon av Keolysekuren eller Atkins. Det er normalt begrenset hvor mye fett & proteiner du klarer å spise i løpet av et måltid. Som regel regulerer det seg helt fint om du følger reglene.

Når du spiser lite karbohydrater bruker kroppen ketoner som brennstoff, dvs. i denne sammenhengen er det ikke så enkelt som at "en kalori = en kalori".

Hva er ketoner ?
Ketoner er en normal og effektiv kilde til brennstoff og energi for kroppen vår. Ketoner produseres i leveren, - og kommer fra fettsyrer som blir dannet når kroppsfett brytes ned som erstatning for glukose/sukker. I en ketogen diett, som Ketolyse – eller dietter som behandler barneepilepsi, kan de små mengder glukose som trenges for at kroppen skal fungere, dekkes av et minimum karbohydrater. Glukose kan også dannes i leveren – fra proteiner.Når kroppen produserer ketoner og bruker dem som brennstoff kalles det for ”ketose”.

Hvordan kan ketose hjelpe deg å ta av ?

De fleste dietter reduserer kalori inntak. Du tar av, - noe av det er fett, noe er muskelmasse. Mindre muskler betyr nedsatt stoffskifte, noe som gjør at der er vanskeligere å ta av, samtidig som du legger på deg lettere etterpå. Ketose hjelper deg å forbrenne fett. Når du er i ketose bruker kroppen hovedsakelig fett som brennstoff (ketoner). Når du i tillegg spiser nok proteiner behøver ikke kroppen bryte ned muskelvev. Ketose setter også fortgang i forbrenningen. Når leveren omdanner fettet til ketoner kan det ikke bli til fett igjen – i stedet blir det skilt ut gjennom urinen.

Har du utslag på stix er det OK, fargen betyr ikkeno....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 17:19   #3
Barbie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 8
Barbie er på en erverdig vei

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

takk for svar jeg er bare vant til slike slanmke kurer der du f.eks skal ligge på kcal inntak 1200 osv.. liksom 500 kval under ditt dagsbehov osv.. sp jeg lurte på om jeg må følge dette ogs selv om jeg spiser fett og proteiner ?

__________________
www.jeanettebye.blogg.no
Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 17:51   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

Opprinnelig lagt inn av Barbie, her.

takk for svar jeg er bare vant til slike slanmke kurer der du f.eks skal ligge på kcal inntak 1200 osv.. liksom 500 kval under ditt dagsbehov osv.. sp jeg lurte på om jeg må følge dette ogs selv om jeg spiser fett og proteiner ?

Nei, du skal absolutt IKKE telle kalorier. Om du teller kalorier på ketolysekuren, og følger f.eks. 1200 kcal "regelen" vil du få i deg for lite mat (og ikke minst for lite fett).

Det eneste som skal telles er karbohydrater

Men OM du føler at du MÅ telle og du ikke går ned i vekt uten, er 10-12 ganger din egen kroppsvekt i pund i kalorier pr dag en grei tommelfingerregel. (Basert på forsøk og tester).

Ta kroppsvektten din og del på 0.4536 - f.eks. 80 kg er 176,36 lb. Da blir det ikke mindre enn 1763 kalorier pr dag og ikke mer enn 2116 kalorier pr dag.

Men som sagt - det er kun i ekstreme tilfelle en må telle.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:39   #5
Barbie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 8
Barbie er på en erverdig vei

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

okey takk for at du svarer =) jeg tror jeg spiser ca 3500 kcal per dag.. jeg er sulten konstant... kan ikke begripe det heller.. men sånn er jeg alltid.. men men.. får bare prøve igjen hihi...

__________________
www.jeanettebye.blogg.no
Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:13   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

Om du spiser NOK fett og proteiner i tillegg til grønnsaker - og holder deg på et nivå med 15 karber pr dag bør du ikke føle deg sulten. Men det går gjerne et par tre dager. Ikke spis til du er mett som sagt, men til du ikke er sulten lenger.

Apetitten pleier som regel å gå ned i løpet av den første uka. I tillegg er det viktig å ta kosttilskuddene.

Det går seg nok til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 00:06   #7
Barbie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 8
Barbie er på en erverdig vei

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

Hvilken kostilskudd skal jeg kjöpe ? alle sammen ?? ganske dyrt om man skal ha alle...

__________________
www.jeanettebye.blogg.no
Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 08:49   #8
fnymy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 45
Innlegg: 5
fnymy er på en erverdig vei

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

Jeg kjøpte et kosttilskudd som heter Bio-balanse. Leste et sted her at mantrenger et minimum av tilskudd på kalsium, kalium og magnesium, men ikke jern.

Jeg har et spm angående proteiner jeg også. Tittet på et program som heter "du er hva du spiser" i går, og hun ekspertdama der sa at hvis du spiser for mye proteiner, så vil de suge ut viktige ting i beinmargen, og du kan bli benskjør. Er dette i helt ekstreme tilfeller, eller må vi passe litt på likevel?

fnymy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Atkins m m Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 08:59   #9
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

Kosttilskuddene på ketolyse.no er faktisk overhodet ikke dyre sammenlignet med tilsvarende produkter.
De vil i tillegg hjelpe deg til å føle større overskudd.
Synes det er litt rart at du er så sulten om du får i deg nok fett.

Hva spiser du i løpet av en dag? Kan du ikke skrive et eksempel på en dagsmeny?

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:58   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren???

Opprinnelig lagt inn av fnymy, her.

Tittet på et program som heter "du er hva du spiser" i går, og hun ekspertdama der sa at hvis du spiser for mye proteiner, så vil de suge ut viktige ting i beinmargen, og du kan bli benskjør. Er dette i helt ekstreme tilfeller, eller må vi passe litt på likevel?

Jeg kan ikke svare på spørsmålet, men hvis du har tenkt å følge en lavkarbo-diett så er ikke DET programmet det rette å se på. Der handler det jo mer om lavkalori og lavfett såvidt jeg har sett.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 20:32   #11
fnymy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 45
Innlegg: 5
fnymy er på en erverdig vei

Sv: Spise ubegrenset av fett og protein i kuren?

jaja, jeg ser på det pga underholdningen da, ikke fordi jeg er intressert i lavkarbo.
Men det var forsåvidt interessant det hun sa, og jeg ble nysgjerrig på om noen vet noe om det.

fnymy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Atkins m m Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein? Lollypop! Ketolysekuren 86 15-09-07 21:56
Protein og fett alene fører til raskt vekttap Trolljenta Nyheter / media 1 11-12-06 23:04
Fett (argumenter) Drømmepie Generell ernæringsdebatt 5 29-05-06 21:17
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 00:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no