Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-11, 13:10   #26
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Har nettopp prøvd en av sjokoladekakeoppskriftene her i huset. Røren med egg, sukrin, vanilje, kakaopulver og fiberhusk skilte seg. Jeg prøvde å steke den likevel. Det gikk IKKE bra. Mulig smøret burde vært mer avkjølt, vet ikke om det var derfor. Det blandet seg ihvertfall ikke noe mer i stekeovnen, akkurat som det var noen bombe. smaken er faktisk god, men ungene går for muffins fra fryser naturlig nok....

Smeltet du smøret før du rørte den sammen? Er rimelig sikker på at du kun skal ha smøret i biter/terninger og ikke smeltet. Kan være derfor den skilte seg

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:09   #27
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Lånte denne på biblioteket i dag og ja, jeg synes mange av oppskriftene var like. Har ikke sett på søtningstoffmengdene, men har tenkt til å bake kokoskaken til helgen. Skal smake meg frem til søtningsstoffet.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:23   #28
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Hei hei folkens - hyggelig å lese kommentarer om bøkene våre på lavkarbo.no - vi har fått høre dette fra flere, at Rogneby er ganske generøs med sukrinmengdene. Her må man smake seg litt frem, og vi er interessert i å høre tilbakemeldinger på alle som har erstattet deler av sukrinmengden med stevia.

Men etter at denne boken kom, så ble vi nedringt av helsekost, dagligvare og andre som lurte på hva sukrin var og hva Bakepro var. Så det fikk fart på de produktene i helsekosten, det er helt klart.

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:24   #29
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Noen kommenterte Bountyoppskriften: den fikset jeg å lage fint fra boken, gikk easy.

Verre var det å fikse en mandel/suksessterte ... så om noen kan hjelpe meg med en god oppskrift der .. pls send

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:30   #30
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Noen kommenterte Bountyoppskriften: den fikset jeg å lage fint fra boken, gikk easy.

Verre var det å fikse en mandel/suksessterte ... så om noen kan hjelpe meg med en god oppskrift der .. pls send

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43202

Helles nøttemarengs med gul krem. Laget flere ganger og holder ca to dager i kjøleskapet selv om vi bare er to i husstanden...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:07   #31
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43202

Helles nøttemarengs med gul krem. Laget flere ganger og holder ca to dager i kjøleskapet selv om vi bare er to i husstanden...

kan skrive under på at den er god ja
Den ble utsaatt for angrep her i huset.

Men bunnen kan være litt vanskelig å få til, den blir fort veldig hard/sprø og søtstoffet er vabskelig synes jeg... første gange jeg laget den smaket den naturlig søt, andre gangen var det issmak etter sukrinet... tror jeg gjorde det likt...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:08   #32
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Jeg har også boken forresten, men har ikke fått prøvd ut oppskriftene enda. Jeg har hittil lest den som inspirasjon og prøvd å lære litt

__________________




Sist redigert av FrkMarge : 18-10-11 kl 20:57.
FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:49   #33
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

(Etter å ha prøvd utallige varianter innen pannekaker, muffins og cookies blir jeg enten ikke fornøyd ,eller så er det så næringsrikt at jeg kan spise så lite at de bare blir forstyrrende for viljestyrken min, så jeg er ikke akkurat optimist

Samme har jeg tenkt, derfor har jeg skjønt at jeg må bruke proteinpulver som mel istedenfor frø og nøtter. Fant du ingen oppskrifter med det i boka? Uansett sikkert greit å bytte ut det tørre med proteinpulver.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Denne boken blir jeg jo vettskremt av ... Zoë Lavkarbo generelt 7 01-09-07 17:49
Ketshup uten sukker og noen andre spm.. Snøkrystall Middag 3 28-12-06 19:51
Ripsgelé uten sukker? Lovinda Lavkarbo generelt 3 11-09-05 14:25
En uke uten sukker smosje Generell ernæringsdebatt 15 11-02-05 17:53
Er denne boken bra? Har noen lest den? Iset Atkins kosthold 4 03-05-04 11:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no