Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

South Beach - Lettmargarin????

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-04, 02:54   #26
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Nå har jeg akkurat skummet oppskriftene, og jeg kom over en forvirrende ingrediens...

LETTMARGARIN

Er dette en oversetter feil? eller anbefaler godeste Agatston bruk av margarin

I min oversettelse av boka er det en lang forklaring på smør/margarin/olje etc. I korthet dreier det seg om undersøkelser rundt kolestrol/hjerte- og karsykdommer, infarkt osv og hvilke fett som da er sunnest, men Agatston sier at alle fettyper som er bra av kardiologiske grunner, ikke nødvendigvis er bra for vektnedgang. Kanskje dette har forvirret noen i den norske oversettelseskommisjonen?
Deretter snakker han endel om mettet versus umettet og flerumettet fett, hvorav flerumettet fett selvfølgelig det beste, og også sunt og nødvendig å få i seg, som omega 3, fiskefett etc.
Agatston sier videre at oljer, spesielt virgin olivenoljer og canola er det beste, smør bør begrenses med tanke på vektnedgang, og han trekker frem lettmargarin i forhold til vektnedgang. MEN: han sier spesielt og utrykkelig ved bruk av lettmargarin; pass på at den ikke inneholder transfettsyrer!
Agatston har dermed heldigvis også advart mot transfett.
(Det han derimot også sier i boken, er at i forhold til hjerte- og karsykdommer, så er mettet fett og transfett like farlig.)

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
South Beach melene South Beach 28 08-02-07 15:34
South Beach - diskusjon melene South Beach 21 08-05-05 11:10
South beach vs. Atkins vs. Eat vs. Sonen Marianne Andre dietter 11 26-10-04 09:14
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 14:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no