Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vondt i magen

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-11, 15:32   #1
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Vondt i magen

Kan dette komme fra at jeg brenner fett? Jeg får det flere ganger daglig, særlig om morgenen og etter jeg har spist. Smertene er liksom inni magen ikke noe særlig vondt men ikke muskelsmerter. Jeg har brent av en cm på magen på 5 dager. NÅ spiste jeg bare en halv pølse til frokost også, så forbrenningen bør være i gang.

__________________





Sist redigert av avuna : 10-07-11 kl 15:39.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 17:14   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Kan dette komme fra at jeg brenner fett? Jeg får det flere ganger daglig, særlig om morgenen og etter jeg har spist. Smertene er liksom inni magen ikke noe særlig vondt men ikke muskelsmerter. Jeg har brent av en cm på magen på 5 dager. NÅ spiste jeg bare en halv pølse til frokost også, så forbrenningen bør være i gang.

Kroppen forbrenner fett hele tiden på lavkarbo - det er derfor du ikke trenger spise mange måltider for å holde forbrenningen i gang

Nå vet ikke jeg hvor lenge du har holdt på, men det er ikke uvanlig med litt magetrøbbel de første ukene på lavkarbo...

Avhengig av hva du spiser, kan noen reagere på ting de ikke definert har reagert på før, slik som lettbrus eller andre kullsyreholdige drikker, kaffe mm.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 18:46   #3
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

må ha vært isen til dessert eller monster drikk.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:16   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen

Det er ikke uvanlig å finne ut at man ikke tåler megadoser med melkeprodukter, eller at man reagerer på enkelte sukkererstatninger på lavkarbo.

Kan en av disse forklaringene gjelde deg?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 11:54   #5
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

ja er sikkert intolerant mot fløte.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:38   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen

I så fall kan du være allergisk mot kasein (melkeprotein) eller intolerant mot laktose (melkesukker).

Jeg kjenner ikke så mye til melkallergi men det står en del på tine.no og melk.no sine sider:
http://www.melk.no/kosthold-ernaerin...-melkeprotein/
http://www.melk.no/kosthold-ernaerin...seintoleranse/
Er det laktoseintoleranse du har så kan man som regel spise smør og ofte også litt ost eller andre produkter med lite laktose til hvert måltid, men ikke megadoser med melkeprodukter. Det finnes dessuten tabletter med laktase (laktase er enzymet man mangler som laktoseintolerant) slik at man kan ta en slik om man vet man skal spise et måltid med "for mye" laktose.

Tine sine sider er visst utilgjengelige akkurat nå, men jeg vet det finnes en del der også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 01:07   #7
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

melken har gitt meg dårlig smak i munnen siden jeg var ti, men okay å drikke den i frokostblandinger ol. Vaniljesaus ble satt fast i slim i halsen, så maten kommer opp igjen hver gang jeg spiser det. Rømme har ikke gitt meg noen problemer nå, så regner med at det ikke er noe intoleranse på det. Skal høre om jeg ikke får kjøpt de ja, de er respeptfritt?

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 08:06   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

melken har gitt meg dårlig smak i munnen siden jeg var ti, men okay å drikke den i frokostblandinger ol. Vaniljesaus ble satt fast i slim i halsen, så maten kommer opp igjen hver gang jeg spiser det. Rømme har ikke gitt meg noen problemer nå, så regner med at det ikke er noe intoleranse på det. Skal høre om jeg ikke får kjøpt de ja, de er respeptfritt?

Reseptfritt såvidt jeg vet, men venninna mi sier at de er grisedyre i norge og bør settes på harry-lista.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:09   #9
GoldKarma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 24
GoldKarma er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

som sagt lengere opp... i starten lager magen mye trøbbel. etter en 3-4 dager er det heller ikke unormalt med diaré for eksempel. forhåpentligvis går det over

GoldKarma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 06:11   #10
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

Er nå av lavkarbo, men må finne en cøliaki diett tror jeg. Jeg fikk trøbbel med overtrening for en stund siden og måtte ligge i en uke fordi magen var i trøbbel, og nå viser seg nå at jeg fikk trøbbel med brød også, tok brød i 3 dager og nøs mens jeg spiste, så fikk jeg mage trøbbel for brød også, men nå skjer det hver gang jeg spiser, at magen liksom blir helt ødelagt, har ikke klart å holde meg helt uten melk, men jeg er bekymra for cøliaki og melkeintoleranse, og at hver gang jeg har spist det har jeg blitt verre i 3 dager. Det viser seg også at jeg så vidt tåler 5 kg med situps på treningstudio, mens lower back kunne ta 40, så har egentlig ikke trent så mye nå. Jeg lå en time etter at jeg trente langrenn. Skal til legen nå, håper de finner ut hva som er galt.

__________________





Sist redigert av avuna : 05-01-12 kl 06:56.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:05   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Er nå av lavkarbo, men må finne en cøliaki diett tror jeg. Jeg fikk trøbbel med overtrening for en stund siden og måtte ligge i en uke fordi magen var i trøbbel, og nå viser seg nå at jeg fikk trøbbel med brød også, tok brød i 3 dager og nøs mens jeg spiste, så fikk jeg mage trøbbel for brød også, men nå skjer det hver gang jeg spiser, at magen liksom blir helt ødelagt, har ikke klart å holde meg helt uten melk, men jeg er bekymra for cøliaki og melkeintoleranse, og at hver gang jeg har spist det har jeg blitt verre i 3 dager. Det viser seg også at jeg så vidt tåler 5 kg med situps på treningstudio, mens lower back kunne ta 40, så har egentlig ikke trent så mye nå. Jeg lå en time etter at jeg trente langrenn. Skal til legen nå, håper de finner ut hva som er galt.

Håper legen finner ut av det! God bedring

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alvorlig vondt i magen!!! Trøndergutt26 Generell diskusjon 6 02-07-10 13:33
Vondt i magen! :( chikelu420 Ketolysekuren 12 25-05-10 21:59
Vondt i magen K`s choice Ketolysekuren 14 24-08-08 17:37
Oppblåst og vondt i magen ...? Eliram Ketolysekuren 5 25-08-07 10:28
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no