Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Et forsvar for fettet!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-12, 10:57   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Et forsvar for fettet!

Måtte glise litt når jeg leste denne....

http://www.aftenposten.no/meninger/k...tml#xtor=RSS-3

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:06   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et forsvar for fettet!

Hehe, her snakker vi RIGHT BACK AT YOU, eller noe sånt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 12:32   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Et forsvar for fettet!

Artikkelforfatteren ser ut til å være noe irritert på Norum. Hihi, han får det ut, kan man si! Han har jo rett.

Siden Norum slenger ut feilaktige påstander fra det som burde være et fagfelt han er kompetent i (han er jo tilogmed professor), i en tone jeg oppfatter som grunnleggende passiv-aggressiv, så er det bare som fortjent at han får høre litt. (Selv om jeg hadde droppet ord som "enekostholdshersker" og "ernæringspave".)

Lurer på hva Norum svarer på dette?

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 12:47   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Et forsvar for fettet!

Det er vel sønnen til den avdøde endokrinologen Hans F. Bassøe som brukte fettrik avmagringskost i Bergen på 70-tallet, og som dessverre ble tildels latterliggjort og i alle fall oversett - også av Norum. Jeg kan godt forstå at han blir provosert.
Fra aftenposten 9.januar :

Sitat:


- Det oppsto en kraftig polarisering mellom forskermiljøet i Bergen og i hovedstaden. Statens ernæringsråd gjorde det de kunne for å undergrave resultatene. Mye skyldtes nok politiske grunner. Jordbruket var en viktig industri på 1970-tallet, og ble opprettholdt av at folk spiste poteter og brød. Et kosthold som ikke anbefalte dette falt ikke i smak hos de statlige ekspertene, sier Bassøe.
Følte seg motarbeidet

Han mener at Statens ernæringsråd prøvde å hindre at farens arbeid ble kjent for offentligheten.
- Min far var sint og skuffet hele livet. Han følte arbeidet hans ble motarbeidet av myndighetene.
Professor Kaare Norum var leder for Statens ernæringsråd på begynnelsen av 80-tallet.
- Det var spesielt professor Norum som var kritisk til forskningen, sier Bassøe.
Professor Norum sier selv at han ikke husker den debatten, han sier at han ikke kjenner til Bassøes forskning fra 70-tallet, og derfor ikke vil kommentere saken.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:21   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et forsvar for fettet!

Bra av Bassøe, han uttrykker den frustrasjonen så mange som spiser lavkarbo kjenner seg igjen i!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:39   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Et forsvar for fettet!

Fantastisk! Nå fikk jeg meg en goood latter Godt skrevet!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:56   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Et forsvar for fettet!

Jeg fikk lyst til å gi Carl-Fredrik Bassøe en klem

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:04   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Et forsvar for fettet!

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg fikk lyst til å gi Carl-Fredrik Bassøe en klem

Og jeg en blomst

Skulle bare ønske at dette stod på førstesiden til VG

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:19   #9
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et forsvar for fettet!

Deilig å lese det, jeg merker at jeg har gått og irritert meg over Norum, så det var godt at han fikk et tilsvar.
Jeg godtar ikke at jeg skal ha dårlig samvittighet, eller få ansvar for hele jordas sultproblemer, fordi jeg ikke spiser poteten min!!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til Drevon's forsvar! lillekri Generell ernæringsdebatt 2 27-06-11 17:52
Venner man seg til alt fettet? Peppa Gris Andre dietter 3 28-04-11 22:48
Ta grep om fettet Furine Generell ernæringsdebatt 11 07-10-10 16:12
Farlig med alt fettet? Hopsidaisy Ketolysekuren 3 06-06-10 01:13
All det fettet ... Lilly01 Ketolysekuren 2 03-01-10 10:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no