Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pizza med mandelmel

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-13, 21:55   #26
Vanii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 32
Innlegg: 27
Vanii er på en erverdig vei

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har laget pizza i dag, den mest vellykkede jeg noensinne har laget.
Den ble litt mindre enn en plate, manglet noen cm ut til hver side, men det ble 16biter av den. Bunnen blir tynn, men kan uten problemer spises med fingrene, den blir sprø og stiv og får ingen bismak.

2egg
3ss olje
1.5dl vann
2dl mandelmel( mandelel, ikke malte mandler)
1ts bakepulver
1klype salt
2ss fiberhusk

Bland det våte og ha i det tørre. La deigen svelle noen minutter slik at det blir en deig.
Legg ut et bakepapir og smør olje på et annet, legg på deigen og legg den med oljen på over. Kjevle ut bunnen og dra av papiret. Forstek oca 10 minutter på 180 grader.
Ha på fyll og ost og etterstek i ca 20 min på 200g.

I dag lagde jeg denne! Og jeg ELSKET den ikke noe svampaktig bunn, men god,fast og sprø takker for denne oppskriften! Endelig noe som kan erstatte den "vanlige" pizzabunnen

Btw: brukte litt oregano i deigen også vet ikke om dt utgjorde noe forskjell, men godt bled det

__________________


Vanii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lav GI <3 Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 21:10   #27
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Pizza med mandelmel

Da jeg stod og skulle kjevle ut denne til min 90 cm langpanne ( ikke enkelt ) tenkte jeg at dette kunne da ikke bli noe særlig..

Jeg brukte mørkt mandelmel og det så ikke spesielt delikat ut..

Men, det ble veldig, veldig godt

Takk, Imse!

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:43   #28
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizza med mandelmel

Da har jeg fått prøvd ut bunnen også, jeg synes den var helt ok, men ingen andre i familien likte den så veldig, de spiste et lite stykke og da sa det stopp.
Men ikke svampete eller eggesmak, så beste jeg har testet ut til nå.

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 10:34   #29
saeria
Juniormedlem
 
saeria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 15
saeria er på en erverdig vei

Sv: Pizza med mandelmel

Da tenker jeg at vi tester denne i dag!

__________________



saeria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:53   #30
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Testet den på fredag,nydelig
Tusen takk Imse

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 10:11   #31
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av ninaheg, her.

Da har jeg fått prøvd ut bunnen også, jeg synes den var helt ok, men ingen andre i familien likte den så veldig, de spiste et lite stykke og da sa det stopp.
Men ikke svampete eller eggesmak, så beste jeg har testet ut til nå.

Sist jeg lagde byttet jeg ut 1/3 av mandelmelet med sesam-mel (avfettet). Dette ble om mulig enda bedre og mer smaksnøytralt. Kjevler bunnene supertynne, og alle i familien spiser dem

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 10:55   #32
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

og alle i familien spiser dem

Sånt kan man like!

Sikkert lurt å være i forkant med å lage bunnene så man ikke står der (som jeg) - lørdag ettermiddag - og gir etter for å spise hvetemelsbunnen, som resten av familien...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 18:56   #33
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizza med mandelmel

Skal teste ut sesam mel og mandelmel en gang

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:58   #34
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Synes den var helt grei! Min ble ikke sprø, men pytt pytt. Det er det jo ingen andre lavkarbobunner som blir heller. Smakte all right.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 17:13   #35
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Sv: Pizza med mandelmel

Jeg og mannen prøvde denne akkurat nå, med det beste fyllet (og masse av det) vi vet av+. Vi er begge lite kresen og elsker mat. Dessverre så ble det ikke etter vår smak, var sterk mandel/marsipan/kake smak på deigen, så jeg må bytte ut mandelmelet med noe annet. Blir en deilig ostebunn neste gang Smaken er som baken. Vi spist rett og slett pizza uten bunn

__________________
Bloggen min

Journal
Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 18:28   #36
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Jeg og mannen prøvde denne akkurat nå, med det beste fyllet (og masse av det) vi vet av+. Vi er begge lite kresen og elsker mat. Dessverre så ble det ikke etter vår smak, var sterk mandel/marsipan/kake smak på deigen, så jeg må bytte ut mandelmelet med noe annet. Blir en deilig ostebunn neste gang Smaken er som baken. Vi spist rett og slett pizza uten bunn

Og du brukte ekte mandelmel og ikke malte mandler? Selv føler jeg at mandelmel smaker lite mandler.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 14:32   #37
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Re: Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Og du brukte ekte mandelmel og ikke malte mandler? Selv føler jeg at mandelmel smaker lite mandler.


Ja jeg brukte selvsagt ekte mandelmel Skal prøve med bakepro neste gang, leter fortsatt etter en mest mulig nøytral variant. Da er det bare å prøve seg fram

__________________
Bloggen min

Journal
Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 19:26   #38
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Re: Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ja jeg brukte selvsagt ekte mandelmel Skal prøve med bakepro neste gang, leter fortsatt etter en mest mulig nøytral variant. Da er det bare å prøve seg fram

Jeg brukte kokosmel, og det ble ingen sterk bismak, kanskje kjøre 50/50? Det er iallefall planen min neste gang jeg vil ha pizza

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 20:53   #39
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ja jeg brukte selvsagt ekte mandelmel Skal prøve med bakepro neste gang, leter fortsatt etter en mest mulig nøytral variant. Da er det bare å prøve seg fram

Smaken er nok delt som baken. Jeg har kanskje vendt meg til smaken på mandelmel og slikt også? For 3 år siden syntes jeg ikke noe av lavkarbo melerstatninger var noe godt, nå spiser jeg gjerne lavkarbobrød nå og da og liker det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 10:27   #40
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Sv: Pizza med mandelmel

Ja det er helt klart. Jeg har spist lavkarbo lenge men sliter litt med brød og deiger enda merker jeg. Målet er å finne noe som min ikkelavkarbo samboer også liker og kan leve med. Skal prøve ostebunn også, det må da være supert? Blir nok å prøver denne igjen senere også, kanskje med 50/50 fordelingen som ble foreslått her over, tusen takk for tips

__________________
Bloggen min

Journal
Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 10:33   #41
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ja det er helt klart. Jeg har spist lavkarbo lenge men sliter litt med brød og deiger enda merker jeg. Målet er å finne noe som min ikkelavkarbo samboer også liker og kan leve med. Skal prøve ostebunn også, det må da være supert? Blir nok å prøver denne igjen senere også, kanskje med 50/50 fordelingen som ble foreslått her over, tusen takk for tips

Prøv lage pizzabunn av den oppskriften på verdens beste rundstykker. Den er veldig god som bunn synes min mann.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 19:57   #42
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Re: Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Prøv lage pizzabunn av den oppskriften på verdens beste rundstykker. Den er veldig god som bunn synes min mann.

Åhh, takk for tips, det var en veldig god idè! Det skal jeg teste ut både som rundstykker og bunn Sliter med alle deiger og liker ingen av lavkarbodeigene brød/pizza osv jeg har smakt. Håper dette vil gjøre susen )

__________________
Bloggen min

Journal
Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:02   #43
frkmarita
Nytt Medlem
 
frkmarita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: telemark :)
Innlegg: 5
frkmarita er på en erverdig vei

Sv: Pizza med mandelmel

kan man bruke melet til ketolyse istedenfor?

__________________
frkmarita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:03   #44
frkmarita
Nytt Medlem
 
frkmarita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: telemark :)
Innlegg: 5
frkmarita er på en erverdig vei

Sv: Pizza med mandelmel

og hva er fiberhusk?? helt ny her jeg

__________________
frkmarita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:21   #45
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

De siste posene jeg har kjøpt med avfettet mandelmel har smakt MYE mer mandel enn tidligere. Lurer på om de har forandret noe i produksjonsprosessen hos Funksjonell Mat? Personlig plages jeg ikke av at en tynn bunn kan ha hint av mandelsmak, men resten av familien er ikke så begeistret. Jeg synes også rent sesammel fort blir litt for bittert å basere en hel deig på. Her må det nok eksperimenteres mer! Samtidig som det er deilig å få lov å ha de hjemmebakte bunnene selv også

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 08:53   #46
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Jeg har testet denne med kokosmel fra iherb nå. Det kokosmelet inneholder nok litt mere fett og mindre fiber enn det fra aman prana som fås på helsekost her til lands, men jeg har brukt slikt kokosmel i et halvt år nå og er fornøyd.

Uansett: Jeg halverte mengden til 1dl og det funket fint, MEN bunnen blir enda litt mindre. Så til familiepizza ville jeg doblet til 4 egg, 3dl vann, osv.

Jeg synes det smaker helt OK.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 10:40   #47
SunLight
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pizza med mandelmel

Tusen takk for en fantastisk god oppskrift!! Vi brukte den igår, meget fornøyd
Den ble sprø og fast, og smakte lite mandler (Dynket den med litt vann på toppen)

  Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 10:48   #48
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av SunLight, her.

Tusen takk for en fantastisk god oppskrift!! Vi brukte den igår, meget fornøyd
Den ble sprø og fast, og smakte lite mandler (Dynket den med litt vann på toppen)

Så fint at du likte den!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 09:54   #49
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Pizza med mandelmel

Skal prøves på fredag

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 11:44   #50
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Lagde en full langpanne igjen med 50/50 sesammel og mørkt mandelmel - ble veldig bra! Det mørke mandelmelet ga bunnen en veldig mørk farge, men smaken var nøytral og fin Fremdeles veldig begeistret for denne oppskriften

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelmel Oktober Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 21-09-11 16:56
Mandelmel kriiistine Spørsmål og svar 3 03-08-11 11:12
Yummylicious Pizza Pizza!! (m bilde) Monoceros Middag 11 11-02-11 10:09
OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza! Ziggy Optimal Ernæring 42 02-09-10 11:33
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no