Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Rar følelse på tunge og svelg"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-07, 20:46   #1
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

"Rar følelse på tunge og svelg"

Som tittelen sier har jeg en rar og ekkel følelse på tunga og i svelge... Tunga er som om jeg har brent meg på noe varmt - ru og ekkel... Nede i svelget har jeg en irriterende/kløende følelse og akkurat som om drøvvelen er "i veien"... Vanskelig å forklare... Er det noen som har opplevd dette når de har gått på denne kuren?

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:59   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Riboflavin mangel kanskje?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1038

Mye nyttig vitamin info

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 21:03   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

eller begynnende halsbetennelse?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 22:04   #4
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Nope, ikke begynnende halsbetennelse. Har hatt det i et par uker nå, og hadde det vært det så hadde det slått til for lenge siden. Dette er ikke "halsbetennelsevondt".


Opprinnelig lagt inn av indi, her.

eller begynnende halsbetennelse?

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 22:35   #5
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Nope, ikke begynnende halsbetennelse. Har hatt det i et par uker nå, og hadde det vært det så hadde det slått til for lenge siden. Dette er ikke "halsbetennelsevondt".

Kanskje du bare har ei rar tunge? Eller bare er rar.... hihihihi...

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:34   #6
Kriz
Juniormedlem
 
Kriz sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 24
Kriz er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

du er ikke alergisk da?

Kriz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:19   #7
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Nei, er ikke allergisk - som jeg vet om ihvertfall... Har et gushegrønt belegg på tunga, som ikke går bort selv om jeg pusser tunga både morgen og kveld. Dette begynner nå å bli så plagsomt at jeg vurderer å kutte ut hele kuren - i tillegg til at jeg ikke går ned noe...

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 23:01   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Riboflavin mangel kanskje?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1038

Mye nyttig vitamin info

Mitt forslag kunne det heller ikke være?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:29   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Nei, er ikke allergisk - som jeg vet om ihvertfall... Har et gushegrønt belegg på tunga, som ikke går bort selv om jeg pusser tunga både morgen og kveld. Dette begynner nå å bli så plagsomt at jeg vurderer å kutte ut hele kuren - i tillegg til at jeg ikke går ned noe...


Slikt belegg har iallefall ikke noe med kuren å gjøre. Du får ikke belegg på tunga av å kutte ut sukker, mel, poteter, ris og pasta !
Med mindre det er noe du er allergisk for - noe du ikke spiste før som du spiser nå.....

Kom deg til legen for å få sjekket dette. Det er ikke normalt å ha det slik i mange uker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:33   #10
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Jo, så at sår tunge kan være årsak av riboflavinmangel eller B12-mangel. Prøver nå å skjerpe meg med vitamintabelettene. Lurer også på om jeg kan ta ekstra b-vitamin, i tillegg til ketolysetabelettene? Får vi ikke dekt riboflavin og B12 med å ta b-vitamintabeletter?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Mitt forslag kunne det heller ikke være?

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 15:55   #11
Pirtsi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Som tittelen sier har jeg en rar og ekkel følelse på tunga og i svelge... Tunga er som om jeg har brent meg på noe varmt - ru og ekkel... Nede i svelget har jeg en irriterende/kløende følelse og akkurat som om drøvvelen er "i veien"... Vanskelig å forklare... Er det noen som har opplevd dette når de har gått på denne kuren?


Gå til legen. Du kan ha noenslags (sopp)infeksjon i munnen og svelget.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:44   #12
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Opprinnelig lagt inn av Pirtsi, her.

Gå til legen. Du kan ha noenslags (sopp)infeksjon i munnen og svelget.

Akkurat nå er tunga kvit/grønn/gul, men det er primært lengst bak på tunga. Har og funnet ut at smaksløkene (tror det er det de heter) er veldig hovne, så jeg tror det er de som lager den ekle følelsen bak i svelget. Av og til føles det som at jeg holder på å svelge drøvvelen, mens andre ganger er det som om jeg har et popcornskall som sitter fast lengst bak på tunga Tro om man kan få ø-time hos legen, eller om man må gå og vente i ukesvis før man får time???

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 19:12   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Akkurat nå er tunga kvit/grønn/gul, men det er primært lengst bak på tunga. Har og funnet ut at smaksløkene (tror det er det de heter) er veldig hovne, så jeg tror det er de som lager den ekle følelsen bak i svelget. Av og til føles det som at jeg holder på å svelge drøvvelen, mens andre ganger er det som om jeg har et popcornskall som sitter fast lengst bak på tunga Tro om man kan få ø-time hos legen, eller om man må gå og vente i ukesvis før man får time???


Kanskje damen har halsbetennelse???+


Det er kjertlene som hovner, eller mandlene. Kom deg til lege du.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 23:06   #14
Teodora
Juniormedlem
 
Teodora sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 11
Teodora er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Høres ut som sopp.

Teodora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:46   #15
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Nå har jeg pratet med legen på telefon. Hun trodde ikke det var sopp pga at det ikke er vanlig at voksne folk får sopp uten at man har gått på en antibiotikakur. Skal prøve å skylle munnen med Cosylan for å se om det blir bedre... Har fått time 3. desember som jeg kan ta hvis jeg ikke er blitt bedre til da *håpe, håpe*

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:45   #16
Stine-petrine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Asker
Innlegg: 4
Stine-petrine er på en erverdig vei

Sv: "Rar følelse på tunge og svelg"

Hei.

Jeg ser det er lenge siden denne tråden var aktiv, men jeg tar meg friheten å svare her likevel.
Jeg opplever omtrent det samme som du beskriver hver gang jeg går inn i ketose.
Tungen "pitrer" og noen ganger føler jeg "noe i halsen jeg ikke får svelget"

Dette er det beste tegnet mitt på at jeg er i ketose. Uavhengig hvor lenge jeg er i ketose, så varer dette i et par ukers tid, så går det over/eller jeg blir vandt til det.

En anne ting jeg merker når jeg er i ketose er at jeg får leamus i hytt og pine....Men jeg er ikke flink til å ta kosttilskudd, så jeg kan jo bare skylde på meg selv.

Hvordan går det med deg? Er du slik ennå? Hvor lenge varte det evt???

__________________
Hilsen Stine-Petrine
Stine-petrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er ikke enig med meg selv ennå...Men ligger på ca 20 kh om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no