Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny forskning om lavkarbo/middelhavskost

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-08, 22:02   #1
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Ny forskning om lavkarbo/middelhavskost

Denne fra New England Journal of Medicine var interessant lesning!
http://content.nejm.org/cgi/content/full/359/3/229

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 22:52   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny forskning om lavkarbo/middelhavskost

Jeg synes det var meget interessant å se de forskjellige kostholdenes innvirkning på kolesterolet og for en markant forskjell det var etter 6 mnd. (figur 3)
Jeg husker at noen har spurt her inne om det er normalt at kolesterolet stiger på ketolyse, og det kan man vel si at det gjør nå, ja. Men det synker jo dramatisk igjen etter 6 mnd.

Jeg er ikke så god på den engelske terminilogien når det gjelder diabetes, men det ser vel ut som om lavkarbo/middelhavskosthold har hatt den absolutt gunstigste virkningen på diabetes/insulinresistens i denne undersøkelsen?

Alt i alt konkluderer vel undersøkelsen med at et lavkarbo/middelhavskosthold gir (i tillegg til en vektreduksjon) helsemessige gevinster som et lavfett-lavkalori kosthold ikke gir... men det har vel de fleste her inne hatt en anelse om , he, he

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ha-ha-ha! Ny forskning! MHM Lavkarbo generelt 6 11-01-12 19:39
Forskning på lavkarbo og relaterte tema HP Spørsmål og svar 11 20-10-10 02:12
Mer forskning? Carisma Fysisk og mental helse 0 12-03-07 13:08
Om forskning på "upopulære temaer" (lavkarbo?) firth Lavkarbo generelt 2 24-09-06 22:13
forskning nøtta Generell ernæringsdebatt 5 10-02-06 00:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no