Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tålmodighet og slankestress

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-09, 21:03   #101
fillifjonka
Juniormedlem
 
fillifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Arendal
Alder: 53
Innlegg: 31
fillifjonka er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Takk for denne Gerd

__________________

fillifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/paleo Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:41   #102
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tålmodighet og slankestress

Eg dreg fram denne tråden igjen, for dette var veldig nyttig! Takk, Gerd!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 19:35   #103
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Tålmodighet og slankestress

Takk for denne, Gerd. Da skal jeg slappe av noen uker til, før jeg skal tenke på platå og partystoppere. Jeg er jo tross alt helt ny på dette, i forhold til mange andre her på forumet.

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:45   #104
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Dette er bare så bra skrevet, Gerd
Og en viktig påminnelse for oss alle som gjerne vil gå ned i vekt på no time.
Ett spr i den forbindelse: Hvis vi tar pause fra lavkarbo noen uker (jul, sommerferie osv) er det da slik at det ofte vil være vanskelig å komme i ketose i igjen ?
Synes mange nevner det i forskjellige tråder.

__________________



Sist redigert av Krizzi : 08-11-09 kl 20:03.
Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:09   #105
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Tusen takk for kloke ord, Gerd!

Jeg gikk ned 22 kilo på ketolyse i fjor, og var såå fornøyd med min nye kropp og min nye livsstil!Så gikk jeg på sprekk etter sprekk og gav rett og slett litt opp en periode. La på meg 7-8kilo igjen, men nå SKAL DE BORT!! Jeg har nå gått på ketolyse igjen i 4 uker, og kommer allerede inn i favorittbuksa, noe som er en kjempemotivasjon for meg! Forrige gang jeg gikk på ketolyse veide jeg meg omtrent daglig, noe som ble en kjempestressfaktor. Om vekta stod stille, eller om jeg gikk ned bare bittelitt, så kunne hele dagen bli ødelagt for min del. Så denne gangen har jeg gjemt vekta lengst under senga, og der skal den bli!Det er selvsagt viktig å ha noenlunde kontroll på vekten, men det betyr ikke at man skal veie seg hver dag, og stresse kroppen sin. Nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal veie meg før til jul, og foreløpig går det veldig bra Jeg stresser heller ikke med trening da jeg får mye mosjon hver dag i min jobb som hjemmesykepleier. Forskjellen fra forrige gang jeg gikk på ketolyse og denne gangen er at forrige gang stresset jeg med vekta, og var mye i dårlig humør pga at jeg ikke gikk ned like fort som jeg kunne ønske, mens denne gangen nyter jeg min nye livsstil, og koser meg med at jeg kommer inn i klærne mine, og har mye mer overskudd Jeg tror det er oppskriften på suksess for min del, og kroppen min nærmest roper at den elsker å leve lavkarbo!

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 19:05   #106
vannmannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
vannmannen er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

takk... det var akkurat det jeg tregnte å vite... føler vel egentlig at kroppen er i en slaks protest... stritter i mot og holder på fettet mer en noen sinne :-( og da blir det lett å gi opp... Men hvis du gidde kan du skrive ned sånn ca hva du spiser i løpet av en dag ?? har ikke lest noen øker bare forhold meg til mindre karbs.. hils vannmannen

vannmannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 13:26   #107
borg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
borg er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress


Jeg har stått stille siden april, men har nok trodd at jeg kunne spise flere karbohydrater etter så lang tid. Men det kunne jeg ikke. Så nå har jeg startet på ny frisk. Jeg synes det er vanskalig å vite hvor mye en kan og bør spise. fint å se litt på disse sidene og lære

borg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:06   #108
Oansol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Oansol er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp! Dytt dytt!

Det er ikke lett holde seg rolig og tålmodig men jeg ser at det er greia..Hva er vel ett år når man har vært feit hele livettenker jeg.

Et spm hvordan vet man om man er i ketose uten sånne sticks? noen tips?

__________________
Oansol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:14   #109
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Godt skrevet , å hyggelig å lese .

Men jeg synes ikke det er noe rart at man "stresser" med vekta og kiloene.

Leser man boka, så står det jo at man kan regne med ett vekttap på 10 kg om ikke mere på Ketolysekuren .

Når ikke dette skjer så lurer man jo selvfølgelig på hva som er galt, eller hva man gjør galt.

Så forventningene kommer i allefall fra boka for min del, der er det jo ikke så mye annet enn at man opplever stort vektap i løpet av kuren.

Dessverre så stemmer ikke dette for så mange etter det jeg leser her inne...

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:16   #110
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Florence123, her.

Leser man boka, så står det jo at man kan regne med ett vekttap på 10 kg om ikke mere på Ketolysekuren .

Men det står vel ingenting om hvor fort dette skal skje? Ti kilo er jo ti kilo enten man bruker to mnd eller ti?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:23   #111
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det står vel ingenting om hvor fort dette skal skje? Ti kilo er jo ti kilo enten man bruker to mnd eller ti?

Hvis man leser på side 76 i boka, så står det en kurve som viser størst nedgang den første tiden og i teksten så er forventet nedgang på 14 kilo i løpet av 3 måneder

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 12:08   #112
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Tålmodighet og slankestress

Takk takk takk Gerd! Ser det nå at jeg må slutte å stresse så himla mye!! Skal nå være flink jente og pakke bort vekten for å kun ta den frem igjen 2 ganger i måneden.. Kan ikke holde på sånn som jeg har gjort frem til nå med å veie meg hver dag, og den ene dagen hvor jeg har gått opp så sitte å analysere hver eneste bit jeg tok dagen før.. Det går ikke det!!!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 13:01   #113
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Tålmodighet og slankestress

Jeg takker også for denne tråden Gerd - for jeg tror nemlig jeg kan bli litt *koko* og vel opphengt i vekta. Jeg skal prøve å veie meg kun på mandager - så det så

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 13:07   #114
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tålmodighet og slankestress

Jeg har nå gjemt bort vekta og latt den stå i en krok i vel 2 og en halv uke. Jeg ble så lei meg når vekta ikke viste ned og kanskje heller opp - satt og sturet og drev og analyserte maten og ble rett og slett deppa. Nå skal jeg veie meg når jeg våkner en morgen og føler på meg at kroppen er blitt mindre.....vi får se når den dagen kommer.
Jeg spiser det samme nå som jeg har gjort de siste 14 mnd så det er ingen grunn til at jeg plutselig skal "spise feil" og legge på meg. Derfor skal det ikke være nødvendig å kontrollere med å veie meg ofte...

Skal prøve på dette en stund fremover tror jeg.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:50   #115
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Tålmodighet og slankestress

Etter 2 ukers stillstand på vekta hjalp det godt på psyken å lese innlegget ditt Gerd. Nå fortsetter jeg med friskt mot

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:30   #116
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tålmodighet og slankestress

Egentlig så vil jeg bare fortelle at vekta mi har økt med 1 kilo på 2 dager, helt normal svingning for meg. Ingen grunn til stress, det er helt vanlig at det svinger så mye hos meg. Finner ingen spesiell feil i kosten, det er bare sånn. Sikkert flere som opplever dette.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 23:44   #117
MoccaMaster
Medlem
 
MoccaMaster sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 153
MoccaMaster er ny på veien

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg slutta å røyke uten å gå opp i vekt. litt saktere ned, men ikke opp.

Jeg slutta å røyke 1 september i fjor. Og gikk ikke opp i vekt i det hele tatt..

Og tusen takk Gerd! Dette er ord som er fine å ha i bakhodet

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:55   #118
peruvian
Juniormedlem
 
peruvian sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 44
peruvian er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Jeg spør her også jeg, Gerd er tydeligvis den å spørre!

Har nå vært i ketose i 5 uker og har gått ned i overkant av 10kg og er kjempefornøyd selvfølgelig! Men, jeg har ennå ikke merket noen forandringer på overkroppen (mage og hofter spesielt), men merker det godt på lår og rompe. Er det normalt at mage/hofte "blir tatt til slutt" ?

__________________



peruvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ke2lyse Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:30   #119
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tålmodighet og slankestress

ah wow, så mye du har gått ned på så kort tid! Gratulerer så mye

  Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:10   #120
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tålmodighet og slankestress

Jeg sier bare takk for denne tråden!:-)

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:02   #121
Tribal
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Troms.
Alder: 47
Innlegg: 132
Tribal er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av peruvian, her.

Jeg spør her også jeg, Gerd er tydeligvis den å spørre!

Har nå vært i ketose i 5 uker og har gått ned i overkant av 10kg og er kjempefornøyd selvfølgelig! Men, jeg har ennå ikke merket noen forandringer på overkroppen (mage og hofter spesielt), men merker det godt på lår og rompe. Er det normalt at mage/hofte "blir tatt til slutt" ?

Gratulerer med flott vekttap
Det samme skjer med meg,men magen har minsket litt den oxo...så det er kanskje det fettet på kroppen som sitter best hehe

__________________
Tribal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 13:23   #122
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Tålmodighet og slankestress

Tusen takk for flott tråd! Jeg lider av dette og skulle akkurat spørre om noen tips..men jammen hjalp det og ta et lite søk ja.
Nå har jeg tenkt litt og kommet frem til at jeg har disse stressfaktorene:

  • Jeg tenker på mat HELE tiden, hva er riktig, hva har for mye ditt hva har for lite datt osv osv
  • Huden: "Alle" snakker om at de har fått så mye finere hud og ser yngre ut. Hva føler JEG: at jeg ser gammel og sliten ut... (Mulig resultat av neste punkt)
  • Trening: Jeg må trene HVER dag ellers får jeg dårlig samvittighet. De kveldene jeg da burde brukt til og slappe av, finne ny energi, legge meg tidlig, bruker jeg da på og planlegge neste dags "strafferunder" siden jeg ikke var og trente i dag.
  • Sammenligning. Jeg sammenligner meg med folk på samme dietter, selv om jeg vet vi er forskjellige og min kropp ikke jobber i parallell med andre..
  • Før veiedager er det viktig med ekstra trening..
Tror det var smart og skrive dette, ser jo at jeg virkelig er hysterisk..
Nå skal jeg lese tråden en gang til..og roe nerva!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 20:55   #123
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Før veiedager er det viktig med ekstra trening..

Jeg går faktisk opp dagen etter trening... så kanskje du skal bruke den dagen til å komme deg på?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 23:05   #124
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg går faktisk opp dagen etter trening... så kanskje du skal bruke den dagen til å komme deg på?

Ja jeg leser jo om at det ofte skjer, men likevel er jeg innstilt på at "joda, det er nok best og trene i dag og".
Men det er jo absolutt noe og tenke på da, jeg får time hviledagene litt bedre. Takk for du gjorde meg oppmerksom på det igjen!
Har faktisk klart og slappe av litt i tankene siden jeg skrev ned hele lista..tror jeg da. Og det er jo godt tegn! I morgen feks blir det bare kos med middagskokkelering hos en venninne, hadde tenkt og trene først, men jeg har bestemt at jeg får ikke lov.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:35   #125
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Tålmodighet og slankestress

Husk at for at kroppen skal ha best mulig nytte av treningen så MÅ den hvile også. Det er i hvileperioden musklene bygges opp feks. Hvis du ser på profesjonelle idrettsutøvere, så sover de en eller to ganger på dagen, for å få nok hvile!
Ved muskeltrening så brytes musklene litt ned, midlertidig, for så bygge seg opp enda sterkere i hvile-fasen.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no