Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny Giv 2012, blir DU med?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-12-11, 13:08   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Har vi en felles startveiing til uka?

Jeg skal veie meg på søndag 1. jan. Deretter hver fredag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 15:00   #27
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg er med og gleder meg allerede! Har begynt nedtrappinga av karboene i dag, sitter her og gumler på kald ribbe...

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 16:05   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg er med og gleder meg allerede! Har begynt nedtrappinga av karboene i dag, sitter her og gumler på kald ribbe...

Jeg har også begynt nedtrappinga. Har lagd lavkarbobrød og ryddet en egen skuffe i frysern.

Jeg har ikke spist noe søtt i jula, ei heller potetgull eller lignende. Jeg har spist kun nøtter og littepitt potet så jeg tror ikke det blir den store overgangen sånn egentlig. MEN jeg skal innføre trim og mer grønnsaker.

Begynner i kveld med ei eiegod blomkålsuppe!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 16:16   #29
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg vil gjerne være med! Kan være godt med litt ekstra heiahjelp og å være heiahjelper!

Jeg startet opp med omlegging av kostholdet i slutten av juni 2011 og har tatt knekken på ca 18 kilo. Siden mai 2011 er det 20 kilo som er borte. Jeg tror jeg er omlag 5-6 kilo unna målvekten min. Ihvertfall er det det målet jeg har satt meg, men jeg er ikke sikker på om kroppen min vil helt ned dit. Dette fordi det har gått fryktelig tregt nedover de siste 3 kiloene og jeg antar at det er nettopp fordi kroppen egentlig er ganske fornøyd, eller noe sånn.

Jeg har trent mye igjennom dette halvåret og vet jeg har fått noe muskler som jeg ikke ante fantes. Jeg ønsker å fortsette å trene mye og jeg trives så godt med lavkarbokosthold at jeg ikke er i nærheten av å vippe over mot høykarbo.

Jeg ønsker meg noen kilo til ned og skal gjør alt jeg kan for å klare det. Målet mitt er å se 6-tallet først på vekta før vi skriver juni 2012.

Lykke til alle sammen!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 16:20   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Min plan for dagene utpå nyåret blir

  • frokost: lavkarboskiver/fiberrik med kokt egg, smør og majones. Kjapt og godt.
  • lunsj: salat eller suppe ala sykehussuppen; dvs med hodekål, grønn paprika, chili, sellerirot/stang, løk hvitløk, tomater, brokkoli og litt rester av pinnekjøttet. Jeg er gørrlei gryteretter. I allefall pr NUHH!
  • middag: det samme som resten spiser bare med brokkolien min i stedet for poteter.
  • kvelds: salat eller suppe... Lager såpass mye at det blir til lunsj dagen etter. Eller rett og slett ost.
Jeg har sjelden behov for mellommåltider. Hvis tilfelle så blir det nøtter. Fortrinnsvis paranøtter eller valnøtter.

Jeg drikker i utgangspunktet lite brus, men er glad i Bris. Kommer til å fortsette med det. Te og vann. Sambo er så glad for at jeg har begynt å like øl igjen så jeg bevilger meg nok en flaske eller to av hjemmelaget øl i helgene. Rødvin er jeg gørrlei... Jeg ble faktisk anbefalt av ene legen å drikket et glass rødvin eller to hver kveld da jeg var som puskest i fjor vinter. Av hvilken grunn han anbefalte dette vet jeg ikke, men jeg ble altså bra lei rødvin og det kommer til å bli lenge før jeg drikker det igjen.

HVIS jeg skal kalle noe for utskjeielser så må det være at jeg ikke begrenser meg på ost!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 17:22   #31
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg har lest 3 bøker om lavkarbo. Men likevel finner ikke svar på alt jeg lurer på på bøker f.eks står ikke nye om hvor mye fett mann skal spise er forsatt usikker der enda. Jeg er med på Ny giv 2012 og håper at dere kan hjelp meg på vei til en ny kroppen.
Takk til dere alle på forhånd
MVH Metin

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 18:00   #32
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

Jeg har lest 3 bøker om lavkarbo. Men likevel finner ikke svar på alt jeg lurer på på bøker f.eks står ikke nye om hvor mye fett mann skal spise er forsatt usikker der enda. Jeg er med på Ny giv 2012 og håper at dere kan hjelp meg på vei til en ny kroppen.
Takk til dere alle på forhånd
MVH Metin

Der finnes mange kloke hoder her inne som kan svare deg angående det med fett, men noen sier at så lenge du ikke spiser mer enn 72 gram karber så kan du faktisk spise ganske så store mengder med fett. Jeg vet jeg ikke klarer få NOK fett i meg og spiser derfor cocosa i tillegg. Pluss nøtter da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 19:03   #33
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg er med

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 23:51   #34
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg har klart 14 kg siden august, så da klarer jeg vel noen flere før sommeren? Blir med jeg, om jeg klarer de siste 8 kg i løpet av 2012 så hadde der vært flott. Forsettet for 2012 blir å begynne å trene, så langt har jeg nøyd meg med å spise rett for å ta av. Men med et par ukentlige besøk på treningssenteret så kan jeg kanskje komme i litt bedre form også.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 00:21   #35
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg vil også gjerne bli med her, for i 2012 skal noen brikker på plass..

Drømmen er å gå ned 8-10 kg i løpet av 2012, og etter å ha prøvet og feilet en stund må jeg jo tro at det har gitt verdifull erfaring som gjør at jeg kan jobbe riktig mot målet nå.

Lykke til alle sammen!

  Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 02:17   #36
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg er med!

  Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 15:59   #37
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Snilleste sambo sier at jeg skal få 500 kr for hver kilo jeg klarer gå ned før 15 mars!! For de pengene skal jeg kunne gå amok i klesforretninger i Dublin.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 16:27   #38
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Snilleste sambo sier at jeg skal få 500 kr for hver kilo jeg klarer gå ned før 15 mars!! For de pengene skal jeg kunne gå amok i klesforretninger i Dublin.


Oiii! Det må jeg si! Et bedre bidrag til motivasjon er vel vanskelig å finne!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 16:30   #39
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Snilleste sambo sier at jeg skal få 500 kr for hver kilo jeg klarer gå ned før 15 mars!! For de pengene skal jeg kunne gå amok i klesforretninger i Dublin.

Hahaha, nice! Blir vel ikke bedre motivasjon enn det kanskje? Lykke til, står du på blir du en rik kvinne...hehe

  Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 17:58   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hahaha, nice! Blir vel ikke bedre motivasjon enn det kanskje? Lykke til, står du på blir du en rik kvinne...hehe

Og hva antydet du med det? At jeg er feit?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:00   #41
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Oiii! Det må jeg si! Et bedre bidrag til motivasjon er vel vanskelig å finne!

Gleder meg glugg til å blakke sambo! Motivasjonen er der, nå er det viljen og evnen det står på.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:56   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Har vi en felles startveiing til uka?

Som i å oppgi startvekt? Never!....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:04   #43
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Er også med. Har nesten nådd mitt første mål, og kommer nok til å sette meg et lite mål til etter det. Det største målet til slutt er å holde seg der

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 03:43   #44
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Gleder meg glugg til å blakke sambo! Motivasjonen er der, nå er det viljen og evnen det står på.

Tja, du har kunstig motivasjon og den er ikke så sterk drivkraft som den naturlige.....Men, kanskje du får hentet litt viljestyrke fra indre, naturlig motivasjon også? Evnen er det vel ikke noe å hente på vel. Du er da vel ikke evneveik? Hvis du ikke er evneveik, så har du evner og ergo det står ikke på evnen...hehe.

Jeg vil derfor si at du nå ikke har noen unnskylding å skylde på om du ikke skulle være en holden kvinne å shopping i utlandet til påske.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 03:47   #45
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og hva antydet du med det? At jeg er feit?

Nei, langt i fra. Det var ikke meningen at det skulle være sånn. Jeg mente bare at hvis du klarer målet ditt blir du en rik kvinne.....altså, få fine klær da....altså du er jo pent kledd i dag, jeg mente det ikke sånn, men du får kjøpe nye klær hehehe. Klossete sagt dette men ka farsken, du fettslørv skjønne ka æ meine

  Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 06:21   #46
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Siden mai 2011 er det 20 kilo som er borte. Jeg tror jeg er omlag 5-6 kilo unna målvekten min. Ihvertfall er det det målet jeg har satt meg, men jeg er ikke sikker på om kroppen min vil helt ned dit. Dette fordi det har gått fryktelig tregt nedover de siste 3 kiloene og jeg antar at det er nettopp fordi kroppen egentlig er ganske fornøyd, eller noe sånn.

Sykt flink du er! Leste at kroppen trenes opp til å klare seg på ekstremt lite kalorier ved langvarig kaloriunderskudd, så på slutten må man bli litt mer ekstrem for å lykkes. For meg ble det IM med doble fastedager. (Litt mat onsdag og helg. Ellers kun te/kaffe og litt kakaopulver løst i vann.) NB: Gjorde dette kun i 3mnd for å klare siste 5kg etter nedgang på 17kg. Tok pause fra styrketrening i denne perioden.

Sunnere strategi for lavere fett% kan være å øke muskelvekt i en periode (styrketrening + litt større matinntak). Sen-høst/jul er bra tid for dette etter min mening. (elsker fårikål, finnbiff, ribbe etc :P)

Så nå er jeg opp noen kg igjen, og klar for ny vekt-nedgang til lavere fett% enn sist.

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 07:29   #47
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Sykt flink du er! Leste at kroppen trenes opp til å klare seg på ekstremt lite kalorier ved langvarig kaloriunderskudd, så på slutten må man bli litt mer ekstrem for å lykkes. For meg ble det IM med doble fastedager. (Litt mat onsdag og helg. Ellers kun te/kaffe og litt kakaopulver løst i vann.) NB: Gjorde dette kun i 3mnd for å klare siste 5kg etter nedgang på 17kg. Tok pause fra styrketrening i denne perioden.

Sunnere strategi for lavere fett% kan være å øke muskelvekt i en periode (styrketrening + litt større matinntak). Sen-høst/jul er bra tid for dette etter min mening. (elsker fårikål, finnbiff, ribbe etc :P)

Så nå er jeg opp noen kg igjen, og klar for ny vekt-nedgang til lavere fett% enn sist.

Når du slanker deg slik, ender du jo opp med null muskelmasse, tynnfeit og skjørbeint i beste fall da...

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:23   #48
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg er med! Hovedmål for 2012 er å gå ned 10 kg

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 13:04   #49
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Har sett litt på trenings dvd'ene i dag. Ser ut til at jeg skal kunne klare følge med på flere av øvelsene Må ta hensyn til ryggen, så får jeg håpe den blir styrket etterhvert som vi kommer utover i året.

Klar for oppstart.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 14:49   #50
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg er mer enn gjerne med.Men vet ikke om kroppen er enig da.....men det får vi se på. Har stått stille siden Mai, så det hadde smakt med litt nedgang ja

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
BILLIGE Eurodiett-måltider; utløper først 2012 FakeSmile Eurodiett 12 02-01-11 14:05
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no