Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Panikk etter 3 uker!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-08, 10:19   #1
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Panikk etter 3 uker!

Hei,

I den tråden som heter "tips til nybegynnere" står det at vekten ofte stopper opp etter 3 uker og at man ikke skal få panikk, men jeg har litt panikk... Det er veldig frustrerende at jeg har gått jevnt og fint ned i 2 uker og så plutselig ser det ut som jeg går opp igjen! Gikk ned 3,5 kilo de to første ukene, veldig fornøyd med det. Uke 3 gikk jeg ned 0,2 kilo og nå har jeg gått opp igjen 0,1 kilo! Skjønner ikke det! Jeg er flink og spiser fett og grønnsaker og drikker litervis med vann. Ketostixen er mørk lilla, alikevel går jeg oppover!! Kan noen med erfaring fortelle meg om dette er vanlig. Jeg håper at svaret er noe sånn som "ta det med ro, om noen dager raser du nedover"

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:23   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Panikk etter 3 uker!

Opprinnelig lagt inn av Tina, her.

Hei,

I den tråden som heter "tips til nybegynnere" står det at vekten ofte stopper opp etter 3 uker og at man ikke skal få panikk, men jeg har litt panikk... Det er veldig frustrerende at jeg har gått jevnt og fint ned i 2 uker og så plutselig ser det ut som jeg går opp igjen! Gikk ned 3,5 kilo de to første ukene, veldig fornøyd med det. Uke 3 gikk jeg ned 0,2 kilo og nå har jeg gått opp igjen 0,1 kilo! Skjønner ikke det! Jeg er flink og spiser fett og grønnsaker og drikker litervis med vann. Ketostixen er mørk lilla, alikevel går jeg oppover!! Kan noen med erfaring fortelle meg om dette er vanlig. Jeg håper at svaret er noe sånn som "ta det med ro, om noen dager raser du nedover"

Kroppen må justere seg. Og litt stagnasjon er helt vanlig. Det kan være hormonendringer/mensen/hva du har spist(salt) eller bare det at kroppen skal venne seg til et nye kostholdet ditt. Det kan altså vanskelig trekkes noen som helst konklusjon etter så kort tid. Og 100 gr er ikke mer enn normal feilvisning på ei vanlig vekt.

Det er bare å fortsette, men kontroller hva du spiser, skriv det gjerne opp. Da blir det enklere å justere om dette skulle vedvare.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:52   #3
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Panikk etter 3 uker!

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Kroppen må justere seg. Og litt stagnasjon er helt vanlig. Det kan være hormonendringer/mensen/hva du har spist(salt) eller bare det at kroppen skal venne seg til et nye kostholdet ditt. Det kan altså vanskelig trekkes noen som helst konklusjon etter så kort tid. Og 100 gr er ikke mer enn normal feilvisning på ei vanlig vekt.

Det er bare å fortsette, men kontroller hva du spiser, skriv det gjerne opp. Da blir det enklere å justere om dette skulle vedvare.

Lykke til!

Jeg skal begynne å skrive opp. Jeg har lest veldig mye her i det siste og har nå bestemt meg for å kutte fløte og spise minimalt med salt og se om det kan hjelpe. Det gikk så lekende lett på begynnelsen, så blir fort frustrert når det har stoppa opp!

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:12   #4
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Panikk etter 3 uker!

- og min vekt er sånn at om den står på matta eller på gulvet kan det hende den viser ulikt, eller bare jeg snur den på matta.....

Ikke gi opp, det snur! Eller det kan bare gå saktere leeenge, og så plutselig hopper du ned! Om du gir opp nå, går det iallefall ikke nedover, og ikke står du stille heller!!!

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:31   #5
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Panikk etter 3 uker!

Opprinnelig lagt inn av reidun50, her.


Ikke gi opp, det snur! Eller det kan bare gå saktere leeenge, og så plutselig hopper du ned! Om du gir opp nå, går det iallefall ikke nedover, og ikke står du stille heller!!!

Jeg har ikke tenkt å gi opp! Jeg fortsetter! Det eneste jeg trenger tror jeg er en bekreftelse på at dette er normalt og at jeg snart raser ned i vekt igjen!!

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:43   #6
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Panikk etter 3 uker!

faktisk selv om en går opp i vekt så kan en miste cm snakker av erfaring

mange kan oppleve platå over lenger tid.. så vips så raser de ned igjen...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:47   #7
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Panikk etter 3 uker!

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

faktisk selv om en går opp i vekt så kan en miste cm snakker av erfaring

mange kan oppleve platå over lenger tid.. så vips så raser de ned igjen...

Jeg har ikke målt cm, men "føler" meg faktisk tynnere, særlig i området mellom puppene og navlen

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:51   #8
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Panikk etter 3 uker!

Opprinnelig lagt inn av Tina, her.

Jeg har ikke målt cm, men "føler" meg faktisk tynnere, særlig i området mellom puppene og navlen

siden du føler det så har du helt sikkert mistet noen cm

da er det bare å fortsette som du gjør

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:45   #9
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Panikk etter 3 uker!

Opprinnelig lagt inn av reidun50, her.

- og min vekt er sånn at om den står på matta eller på gulvet kan det hende den viser ulikt, eller bare jeg snur den på matta.....

Du har prøvd den teknikken du også, ja?!

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 10:32   #10
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Panikk etter 3 uker!

Ny uke og det kan se ut som det har løsnet litt. Gått ned 0,7 kg denne uka. Ikke så fint som på begynnelsen med minus 2 kilo i uka, men er fornøyd og ser lysere på ting nå!

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 19:45   #11
Fryd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 6
Fryd er på en erverdig vei

Sv: Panikk etter 3 uker!

kjente meg godt igjen i din beskrivelse er på samme nivå som deg.Har mensen akkurat nå å håper det er den som har stoppet vekta.Vi får håpe vekta går snart nedover igjen............å se fremover.Men ikke lett dette,tenker jo på mat å karbohydrater hele dagen,gjør jeg noe galt,soiser je for mye osv.........

Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:03   #12
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Panikk etter 3 uker!

Opprinnelig lagt inn av Tina, her.

Ny uke og det kan se ut som det har løsnet litt. Gått ned 0,7 kg denne uka. Ikke så fint som på begynnelsen med minus 2 kilo i uka, men er fornøyd og ser lysere på ting nå!

0,7 kilo er kjempebra på en uke! Stå på

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo etter graviditet.. bettina Spørsmål og svar 0 09-04-07 16:42
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 22:05
Gikk ned i vekt etter STOR utskeielse melene Lavkarbo generelt 14 03-09-04 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no