Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-09, 20:58   #1
yunie89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 16
yunie89 er på en erverdig vei

Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

Hei jeg har lest flere ganger på nette at det er flere med PCOS som går på medisiner når det gjelder pcos. Hva medisin og hva er det for?

yunie89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen komponert Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 21:19   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hei jeg har lest litt no pcos og jeg lurer på

Tja.. Jeg ble satt på Diane, har blitt kjent med mange andre som også ble satt på Diane i begynnelsen. Diane fungerer som en p-pille, og enkelte (deriblant min søster) bruker dem som det. Jeg visste fra før, av erfaring, at kroppen min ikke liker p-piller, men legen hørte ikke på meg. Jeg gikk på dem i 2 mnd, før jeg droppa dem helt. De ødela for vekta, humøret, ja alt i grunn..
I følge legen skulle disse i hovedsak bare få mensen min tilbake på rett spor, noe som i grunn var helt unødvendig siden det var svært få uregelmessigheter i syklusen min..

Men jeg kutta ut, jeg gidder ikke gå rundt å ha det jævlig...
Nå er jeg tilbake på en slags ketolyse, uten medisiner, og går ned i vekt

Ellers er det vel flere som har brukt andre ting, de kan nok si litt om det

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 22:41   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

Det er vanlig å få Metformin, men det finnes andre medisiner som kan brukes også.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 21:23   #4
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

Jeg tar metformin og Diane

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 19:29   #5
yunie89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 16
yunie89 er på en erverdig vei

Sv: Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

Jeg fikk ikke noe jeg. syns ere at jeg skal ta et opp med legen???

yunie89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen komponert Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 21:53   #6
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

Mange får metformin pga økt hårvekst, kviser etc. Selv har jeg det pga hersutisme eller hvordan det nå staves..

Metformin har jeg pga pcos og fordi jeg er insulinintollerant..

Synes det er rart at legen ikke har nevnt noe om det til deg hvis det skulle være aktuelt, kanksje h*n anså det som lite sansynelig at du ble å trenge de KAn jo ringe å høre, en telefon skader jo ikke

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 17:10   #7
yunie89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 16
yunie89 er på en erverdig vei

Sv: Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

skal til legen i morgen så skal nevne det for ho. men et var til gynekologen jeg fikk vite det av. han fikk jeg resept på nuva ring og noe smertestillende som jeg skulle ta to tabbeletter en gang i to dager, og det funka ikke har brukt nesten 1 og halv brett. har sååååå vondt no. hva bruker dere når dere har mens smerter???

yunie89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen komponert Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 11:42   #8
mille82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
mille82 er på en erverdig vei

Sv: Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

Mange av medisinene er med pa a regulere blodsukkeret, og i enkelte tilfeller er det diabetes medisiner som blir brukt.

MEN, et lav karbo kosthold kan gjore underverker. Det har jeg erfart

__________________
mille82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: low gi Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 11:55   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt

Opprinnelig lagt inn av alvepiken, her.

Mange får metformin pga økt hårvekst, kviser etc.



Metformin er et antidiabetikum og brukes primært mot diabetes2, men også mot insulinresistens, da særlig i forbindelse med PCOS.
Har aldri hørt at man bruker det mot hårvekst og kviser. Da er det nok heller Diane og andre hormonpreparater som brukes!

Man kan ha PCOS uten å være insulinresistent og da er det jo ikke noen vits i å bruke metformin.

Uansett er dette ting fastlege/spesialist må finne ut av, men det skader jo ikke å mase litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Lurer litt ketogeir Ketolysekuren 4 17-01-08 10:19
Lurer litt jeg... tinamh Lavkarbo generelt 2 10-10-06 10:39
Et spørsmål til de med pcos.....litt spennende... Borealis PCOS og karbohydratkontroll 15 25-07-06 13:49
lurer litt... Neemo South Beach 3 12-06-05 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no