Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-09, 09:04   #1
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

etter å ha slitt ett halvt liv med overspising, og forskjellige måter å holde vekten i sjakk på har jeg nå gått til lege med probelmet. håpet var vel helst å ha noen å snakke med å komme til bunnsi hvorfor jeg overspiser, men det hadde han sikkert ikke, for han satte meg bare på nok en diett...

så nå trenger jeg litt hjelp til enkle måltider her. har gått på ketolyse, og vet at det funker, men etter å ha gått opp og ned 100 kg på ett og ett halvt år veier jeg nå 4 kg mer enn jeg gjorde i utgangspkt... dårlig viljestyrke......overspiser totalt når jeg nærmer meg målvekten....

kuren jeg fikk p¨å legen sier null meieriprod, frukt, kornprod osv, kun lov med vann, kjøtt, og ubegrensa med salat og grønnskaer, tips mottas med takk...

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 09:16   #2
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

Hei hei.

Jeg er ikke så erfaren enda, men ville ønske deg velkommen inn til en fin gjeng.
Og ikke minst lykke til

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 09:58   #3
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

Hva med fett, du nevner ikke noen fettkilde i dietten din? (Vel, kjøtt kan inneholde masse fett, eller svært lite, alt avhengig av hvilke typer kjøtt man velger).

Håper du unngår overspising denne gang! Men du er jo inne på noe, det å få noen å snakke med. Rart ikke legen vil henvise deg til psykolog da? Mulig at legen rett og slett ikke har god nok greie på problemstillingen med overspising som en spiseforstyrrelse. Du kan jo kontakte IKS på http://www.iks.no/ - der kan du få noen å snakke med, som VET hva det handler om. Spiseforstyrrelser er jo ikke bare anoreksia og bulimi, overspising er en type spiseforstyrrelse det også.

Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 10:00   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

etter å ha slitt ett halvt liv med overspising, og forskjellige måter å holde vekten i sjakk på har jeg nå gått til lege med probelmet. håpet var vel helst å ha noen å snakke med å komme til bunnsi hvorfor jeg overspiser, men det hadde han sikkert ikke, for han satte meg bare på nok en diett...

så nå trenger jeg litt hjelp til enkle måltider her. har gått på ketolyse, og vet at det funker, men etter å ha gått opp og ned 100 kg på ett og ett halvt år veier jeg nå 4 kg mer enn jeg gjorde i utgangspkt... dårlig viljestyrke......overspiser totalt når jeg nærmer meg målvekten....

kuren jeg fikk p¨å legen sier null meieriprod, frukt, kornprod osv, kun lov med vann, kjøtt, og ubegrensa med salat og grønnskaer, tips mottas med takk...

Sjekk oppskriftdelen her inne, her er det mye godt!
Ellers får du lese i journalene til de som har lagt ut disse. Mange har lagt ut dagsmenyene sine (f.eks Gerd).
Lykke til på lavkarbo og velkommen hit

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 00:20   #5
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

Høres ut som Fettfestivalen 2009 er noe som bør passe deg bra!

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 05:16   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

Dette hørtes lite gjennomtenkt ut av legen din, problemet ditt ligger jo ikke i dietten (ketolyse), men at du overspiser!
Jeg synes du bør forfølge din egen tankegang, og få noen å snakke med på fast basis, dersom du har såpass store vanskeligheter med overspising, som andre nevner over her så er det er spiseforstyrrelse i likhet med anorexia og bulemi.
Det ligger lister over psykologer som har støtte fra staten i pdf-er på nettet, bare søk på nettsidene til din region/fylke, og be legen skrive en henvisning til deg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 18:36   #7
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

fikk ikke vite noe om fettmengde, står egentli ikke så mye informasjon, kun at jeg skal holde meg til kjøtt, grønnsaker og salat og minst 4 måltid om dagen. sa ikke så mye om opplegget heller, bare ga meg lappen og "versågoneste!".... hadde nsten vært enklere å begynt på ketolyse igjen, for de kan jeg da ihvertfall litt om... men ja, overspisingen er problemet, og hadde håpt å fått komme til psykolog, men legen ser vistnok ikke på overspisingen som ett stort problem.... men det er det jo!! nå som jeg veier mer enn jeg har gjort på lenge, sliter jeg med dårlig kondisjon, tung pust, lite søvn, mye vondt i magen, dårlig mage og ikke minst det spykiske som at jeg heller vil holde meg hjemme, enn å være sosial sammen med venner i frykt for at folk skal se ned på meg.....

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 20:53   #8
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere

For å være ærlig, en sånn beskjed er fullstendig uforsvarlig ut fra hensyn både til ernæring og psykisk helse! Du burde minimum hatt henvisning til en ernæringsfysiolog for å sette sammen et korrekt kosthold, som sikret at du får i deg de rette næringsstoffene. Bare det at du ikke fikk noen råd ang. fett (enten man holder seg til ernæringsrådets anbefalinger eller mer lavkarbo-type råd), sier jo sitt om at legen ikke er særlig seriøs. Fett er ernæringsmessig essensielt!

Var jeg deg, ville jeg nok oppsøkt en annen lege for å få bedre hjelp. Du kan få en "second opinion" uten å bytte fastlege, men hvis han er så dårlig på å se hele mennesket, inkl. psykiske faktorer, så er han kanskje ikke noen god lege for deg uansett. Se https://tjenester.nav.no/minfastlege hvis du vil bytte.

Kontakt gjerne også IKS som jeg foreslo. Jeg kjenner ei som slet med spiseforstyrrelser i mange år, som fikk masse hjelp i IKS.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig? sofiaanne Lavkarbo generelt 10 24-09-08 16:31
Jeg trenger litt hjelp fra dere sirkel Induksjonen 7 24-02-08 09:16
Spørsmål til dere erfarne ... Fredrikke Ketolysekuren 9 23-05-07 13:43
Trenger råd / hjelp av dere erfarne! litajenta Lavkarbo generelt 14 09-06-04 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no