Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Alkohol og lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-10, 00:04   #1
alatariel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bømlo
Innlegg: 1
alatariel er på en erverdig vei

Alkohol og lavkarbo

Meldte meg inn her i dag og har virkelig lyst til å satse på dette! men hvordan er det med alkohol? tar bare en fest i ny og ne, men skulle likt å visst om det er noe man kan drikke som er bedre enn annet.. selv om jeg har hørt av en vennine som gikk på en lavkarbokur at en ikke skulle drikke alkohol. men skal i et 50 årslag på lørdag, og kunne også tenkt meg å kost meg litt så, noen erfaringer anyone?

alatariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 01:11   #2
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Alkohol og lavkarbo

Du kan i prinsippet drikke både vin og sprit(med lettbrus)..men noe som går igjen her inne, er at mange tåler mye mindre alkohol enn tidligere..noen blir til og med mer dårlig dagen derpå.

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:19   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Alkohol og lavkarbo

Det fines lavkarbo øl også, de er merket LITE

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:20   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol og lavkarbo

Her er det veldig varierende erfaringer, men at man ikke kan drikke alkohol på lavkarbo er i hvert fall bare tull! Mange reagerer mer når de er i ketose, for noen går det seg til. Det som er fellesnevneren er at man gjerne blir fortere full enn til vanlig, så det kan være greit å ta det forsiktig i starten.
Jeg tåler alkohol like godt som før, men jeg har vært i ketose i flere år. Jeg blir også langt mindre fyllesyk.
Du kan drikke tørre hvitviner og rødvin (greit å sjekke restsukkerinnholdet på polets nettsider), det finnes øl med redusert sukkerinnhold (lite-øl), noen sukkerfrie cidere (som smaker grusomt ), sprit, whisky og annet brennevin. Vanlig øl, likører, cider og søte hvitviner bør du holde deg unna.
Merk deg også at så lenge alkoholen er i kroppen så vil den ikke forbrenne fett.
Kos deg på fest! .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:38   #5
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Alkohol og lavkarbo

Dropp øl, drikk litt mindre vin, dropp søtt brennevin og søte drinker.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:26   #6
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol og lavkarbo

jeg drakk sprit og sprite zero sist helg og det sang i hodet fort ja men ble ikke dårlig da!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:34   #7
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol og lavkarbo

Har aldri vært så billig i drift før.. To til tre glass vin og jeg har fått nok, så tåler def. mindre.. Hurra!!

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:45   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol og lavkarbo

Det sies at man ikke skal/bør drikke alkohol de første 4 ukene man holder på med lavkarbo.
Dette er fordi kroppen heller vil forbrenne alkohol enn å drive fettforbrenning!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:14   #9
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det sies at man ikke skal/bør drikke alkohol de første 4 ukene man holder på med lavkarbo.
Dette er fordi kroppen heller vil forbrenne alkohol enn å drive fettforbrenning!

trodde det gjaldt uansett jeg.. kroppen foretrekker alkohol fremfor fett fordi det er enklere å forbrenne. Uansett hvor i lavkarboløpet man er

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:25   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det sies at man ikke skal/bør drikke alkohol de første 4 ukene man holder på med lavkarbo.
Dette er fordi kroppen heller vil forbrenne alkohol enn å drive fettforbrenning!

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

trodde det gjaldt uansett jeg.. kroppen foretrekker alkohol fremfor fett fordi det er enklere å forbrenne. Uansett hvor i lavkarboløpet man er

Selvfølgelig gjelder det hele tiden, det er bare litt dumt å begynne med dette før kroppen har fått sjans til å skjønne poenget med fettforbrenning ordentlig.
Selv har jeg aldri tenkt på hva jeg drikker. Gjør det så utrolig sjeldent at når jeg først drikker alkohol, skal det være noe jeg liker godt og ikke minst tåler!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Alkohol og lavkarbo Paris Spørsmål og svar 4 10-06-10 15:06
Å ikke tåle alkohol i det hele tatt på lavkarbo! opelmay Generell diskusjon 2 07-03-10 11:08
Alkohol burberry Spørsmål og svar 1 27-01-06 13:37
Alkohol og lavkarbo, nok en gang! Sugarpill Lavkarbo generelt 6 23-08-05 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no