Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Øke forbrenningen med urter

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-06, 14:33   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Øke forbrenningen med urter

Se hva jeg fant om urter, Fennikel etc: http://home.no.net/urter/html/slankende_.html

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 14:41   #2
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Øke forbrenningen med urter

Intressant!
Og så er jo urter også veldig godt, og veldig sundt! Jeg glemmer for ofte at det går an å ha urter i maten...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 18:04   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Dette var veldig fin info og gode tips. Tråden er "klistra" !

Bruker masse friske urter i matlagingen selv. Spesielt basilikum, timian og koriander. Snadder !

Takk for tips !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:20   #4
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 64
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Øke forbrenningen med urter

Chili (både tørket og fersk) setter fart på forbrenningen!

__________________








Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:22   #5
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 64
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av Hilde3, her.

Chili (både tørket og fersk) setter fart på forbrenningen!


Ehhh, det er vel ikke en urt når jeg tenker meg om..Men, Klosterte` har mange sorter som er bra for forbrenning og helse.

__________________








Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 14:23   #6
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Øke forbrenningen med urter

Start hoster ikkje private nettsider lenger, så vidt eg forstår, så denne sida fins nok ikkje lenger.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:07   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Mulig at dette er den samme infoen? Adressen ligner: http://www.urter.ayla.no/html/slankende_.html

Limer inn innholdet også, synes det generelt er lurt, i og med at lenker kan bli borte ...

Sitat:

Urter som virker slankende. Hvis du vil gå ned i vekt, er det dette du trenger;
Noen urter øker kroppens fettforbrenning, og noen demper også appetitten og søthungeren. Du kan bli slankere uten egentlig å spise mindre hvis du følger noen av rådene under.


Fettforbrennende;
Ingefær, grønn spansk pepper, cayennepepper, svart pepper, koriander og kanel forbrenner fett. Krydderne kan du tilsette i den maten du pleier å spise. Revet ingefær passer godt sammen med kulturmelk og naturell yoghurt. Kanel kan du bruke til grøt, is eller frukt og desserter. Koriander kan strøs på kokt ris, salater, supper eller brukes i brød. Med de forskjellige peppersorter gjør du maten mer eller mindre sterk.
Appetittdempende;
Lakrisrot og fennikel er apetittdempende. Noen teer bidrar også til vekttap hvis de drikkes uten sukker. Nypete er vanndrivende og demper sukkerbehovet. Te av bringebærblader øker metthetsfølelsen hvis den drikkes sammen med maten. Rødkløverte demper appetitten hvis det drikkes om morgenen. Andre appetitt dempende urter er; hagtornbær, loppefrøkapsel, steineik, marikåpe, sikorirot og vassarv.
Mettende urter;
Ferske krydderurter på maten øker metthetsfølelsen og det blir lettere å spiser mindre. Basilikum passer godt til salat, i sauser, supper, gryteretter og på kokte grønnsaker. Krydre med gressløk på kokte grønnsaker og i supper. Dill passer bra på poteter og i salatdressinger. Estragon i supper og salater. Frisk timian er godt i supper og på grønnsaker.


Sist redigert av Huldr : 14-06-10 kl 13:15.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 13:40   #8
Atlantis
Juniormedlem
 
Atlantis sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 32
Atlantis er på en erverdig vei

Sv: Øke forbrenningen med urter

Jeg tar alltid kanel i kaffen siden den skal øke forbrenningen og så smaker det godt

__________________


Atlantis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 19:56   #9
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Øke forbrenningen med urter

Mmm kanel er deilig. Kanelstang av ekte kanel (Hindu er den eg kjøper, tynne fine rullar, god å tygge) er skikkelig snask! Eg er også stor fan av ingefær og håper stadig eg kan finne den perfekte oppskrifta på lavkarbovennleg ingefærøl

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:03   #10
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av Atlantis, her.

Jeg tar alltid kanel i kaffen siden den skal øke forbrenningen og så smaker det godt

Ja, gjør ofte det jeg også. Men enda oftere chili pepper istedet, eller begge 2 samtidig. Vet ikke om det blir noe merkbart større forbrenning, men gjør vanlig kaffe langt bedre.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:55   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av barfor, her.

Ja, gjør ofte det jeg også. Men enda oftere chili pepper istedet, eller begge 2 samtidig. Vet ikke om det blir noe merkbart større forbrenning, men gjør vanlig kaffe langt bedre.

...chili i kaffen? DET må jeg prøve! To gode ting kombinert = én dobbelt så god ting... ikke sant?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:16   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

...chili i kaffen? DET må jeg prøve! To gode ting kombinert = én dobbelt så god ting... ikke sant?

Chili sammen med søtt er skikkelig godt. F.eks i sjokolade eller kakao (lavkarbo sef ), eller prøv gjerne chilisaus på bær - dersom dere spiser bær da. Det er skikkelig snadder

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 19:56   #13
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Chili sammen med søtt er skikkelig godt. F.eks i sjokolade eller kakao (lavkarbo sef ), eller prøv gjerne chilisaus på bær - dersom dere spiser bær da. Det er skikkelig snadder

Aldri tenkt på å prøve det på bær før... er godt på bringebær? Blir det jeg spiser oftest.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:21   #14
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Øke forbrenningen med urter

mmm fersk koriander i rullet osteskiver yammi

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 17:00   #15
Atlantis
Juniormedlem
 
Atlantis sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 32
Atlantis er på en erverdig vei

Sv: Øke forbrenningen med urter

Prøvde chillipulver sammen med kanel (som jeg allerede bruker) i kaffen i dag,-det var helt klart ikke noe for meg Jeg får nok heller fortsette å bruke chilien i middagsretter

__________________


Atlantis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 17:51   #16
alizza
Medlem
 
alizza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 89
alizza har en fantastisk aura rundt segalizza har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Øke forbrenningen med urter

Jordbær, sæterømme, splenda og hel grønn pepper

__________________



> Min Journal <
alizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 18:29   #17
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Øke forbrenningen med urter

Oi
Det høres virkelig ikke ut som noe for meg.. heldigvis er jeg både glad i og flink til å bruke urter og krydderier til å lage mat, og sterk mat er både jeg og sambo glad i

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 15:04   #18
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Øke forbrenningen med urter

Funker det å svelge en bit chili også?

Bare spør jeg...trenger noe som får opp forbrenningen!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 00:35   #19
blackpain
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
blackpain er på en erverdig vei

Sv: Øke forbrenningen med urter

Vitaminer.... Vell det er jo veldig viktig, ikke sant?
fleste av oss for i seg lite vitaminer og en del av det viktige stoffet som kroppen våres trenger. Det er egentlig bare å spise litt mere av det sunne maten isteden for å dra til McDrive.
Prøv denne sunne dietten og du vil føle deg bedre i løpet av den første uka.
http://fatburningfoods-diet.blogspot.com/

blackpain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 20:53   #20
Bamsedusken789
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 11
Bamsedusken789 er på en erverdig vei

Sv: Øke forbrenningen med urter

Det er vel ikke så mye annet enn positive ting med urter og forskjellige krydderier, men jeg biter ikke på at det øker forbrenningen på noen merkbar måte. Da ville vel alle som hadde mye chili eller kanel i kaffen hver dag være så slanke som bare det... Tenker jeg

__________________
Bamsedusken og Littomaltiverden. Følg oss her.
Bamsedusken789 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 22:26   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av Bamsedusken789, her.

Det er vel ikke så mye annet enn positive ting med urter og forskjellige krydderier, men jeg biter ikke på at det øker forbrenningen på noen merkbar måte. Da ville vel alle som hadde mye chili eller kanel i kaffen hver dag være så slanke som bare det... Tenker jeg

Akkurat som noen urter kan senke kropptemperatur kan andre øke den. Og økt kroppstemperatur krever mer energi.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 23:08   #22
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Eller som vi har lest her inne om og fryse bort fettet, bade i isvann og knaske chili, burde funke bra

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 23:30   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Akkurat som noen urter kan senke kropptemperatur kan andre øke den. Og økt kroppstemperatur krever mer energi.

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Eller som vi har lest her inne om og fryse bort fettet, bade i isvann og knaske chili, burde funke bra

Mulig dette blir aller siste post fra meg folkens
Jeg sitter nemlig i isbiter til livet, knasker chili, hvitløk og alle andre urter jeg fant - så jeg regner med at jeg rett og slett er borte i morgen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 23:37   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Mulig dette blir aller siste post fra meg folkens
Jeg sitter nemlig i isbiter til livet, knasker chili, hvitløk og alle andre urter jeg fant - så jeg regner med at jeg rett og slett er borte i morgen

Mailer over en st berhardkonjakk til deg slik at du eksistere i morgen også!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 23:40   #25
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Øke forbrenningen med urter

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mailer over en st berhardkonjakk til deg slik at du eksistere i morgen også!

Å supert altså, da er det håp Tuuuuusen takk.. Brrrrrrr.......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 01:54
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 20:30
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 15:29
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 15:20
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no