Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Drikke

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-07, 10:12   #1
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Drikke

jeg er litt i beita nå føler jeg...er pepsi max avhengig...drikker 1,5 liter mest daglig...vekten ser ut til å stagnere og det er den eneste tenkelige grunnen til at den gjør det...
må altså slutte å drikke det...vet at jeg vil få vondt i hodet og få migrene,men vekt nedgang er verdt det..

spørsmålet er : hva kan jeg drikke som erstatning? er det bare vann? liker ikke: farris,te,kaffe,saft(ikke det at jeg ville ha drukket det) men da ser jeg egentlig bare vann som en mulighet....

noen forslag????
takk

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:25   #2
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: drikke

Jeg drakk masse brus (tab x-tra) før jeg startet på ketolyse. Nå på de siste 8 ukene har jeg til sammen drukket tre liter, den ene flaska gikk når jeg hadde venninne-spille-kort-kveld, den andre gikk dagen etter en litt hard bygdefest. Og jeg kan faktisk med hånda på hjertet sia at det har gått greit å kutte ut brusen.

Det som har hjulpet meg er å ikke nekte meg tab'en, men å si at jeg skal forsøke å ikke drikke tab. Også har jeg kjøpt en del Imsdalflasker på 7 dl. Disse fyller jeg, og har som mål å fylle en slik minst 3 ganger for dag. I tillegg, når jeg har flere flasker kan jeg alltid ha en på nattbordet, en i bilen, en på kjøkkenet osv. Og på jobb. Har alltid en flaske i umiddelbar nærhet som det bare er å fylle opp. Og mye vann motvirker hodepine, så i allefall i starten vil masse vann hjelpe deg til å slippe den, pluss å rense kroppen.

Også vil jeg anbefale London Te, som kjøpes på helsekost (life tror jeg). Den gir meg en kos avsluttning på dagen, finnes i et utall smaker, og trenger ikke nødvendigvis å tilsettes søtt.

Tror det skal gå bra for deg å kutte brusen, bare du ikke går rundt og synes synn på deg selv som må gi opp "flaska". Da er det lett å sprekke og belønne deg selv når du har vært skikkelig flink en dag eller to. Nei dette klarer du!

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:26   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: drikke

Tro meg, jeg snakker av erfaring, vann kommer til å bli GODT etter en stund. Gi det en sjanse!! Jeg hadde det som deg (med cola light), kuttet på dagen, tok hodepina som kom... Men jeg bestemte meg for at skal jeg drikke vann!! And so I did... Og er vann det beste jeg drikker!! Billig og bestandig tilgjengelig!! Fantastisk!!

Så jeg anbefaler deg å ikke erstatte den ene avhengigheten med en annen (fun light f.eks), men kjør på og bli STOLT etterpå!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:58   #4
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: drikke

Det er et annet søtstoff i Cola Light enn i Pepsi Max, og det virker som om en god del her stagnerer av aspartam (Pepsi Max) men ikke fullt så mye av sucralose (Cola Light).
Men hursomhelst så er det vel et av to onder, altså... så som det sies her, forsøk å venn deg til vann. Putter du litt sitron og/eller mynte i det, blir det rene isteen.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:08   #5
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: drikke

Ta agurk og sitrin i vnnet, sett det i kjøleskapet og.... voala.....

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:09   #6
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: drikke

herregud.... tastefeil på tastefeil....

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:15   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: drikke

Forslag:

Stor mugge kaldt vann. Ha oppi 2-3 skiver av lime, 2-3 skiver av sitron og noen agurkskiver. La bli godt og kaldt i kjøleskapet.

Alt.: 1
Hver gang man tar et glass fra mugga, fyller en den opp igjen. Bytt sitron/lime/agurk en gang pr dag.

Alt.: 2
Drikk opp alt og fyll opp igjen. Bytt sitron/lime/agurk en gang pr dag.

Jeg bruker Alt. 2 for å se at jeg får i meg nok vann.

På jobb har jeg en 1/2 liters flaske og et glass som tar 1/4. har sitronskive i glasset. Jeg fyller flaske/glass hver morgen og etter lunch. Det betyr at jeg får i meg 1,5 liter vann på jobb.

Hjemme har jeg en kjøleskaps karaffel som tar .....ja, var det 1 eller 1,5 liter, - det har jeg plutselig glemt Men den er helt genial, - siden det er lufttett lokk smaker vannet alltid friskt og godt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:35   #8
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Sv: drikke

kjøpte meg en 4 pk her i førigårs(skrives slik?) og har 2 1/2 igjen..får meg ikke helt til å hive det ut.men JA må nok ta meg i nakke skinnet...
takk alle sammen

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Ang. drikke mye vann Nillomien Spørsmål og svar 13 20-03-07 02:20
Man kan dø av å drikke for mye vann mofe Fysisk og mental helse 6 25-10-06 10:26
Drikke på Lindberg... TinaF Dr Lindbergs 3 13-09-05 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no