Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-08, 11:42   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Hva spiser dere når dere skal kose dere?

`snacks eller noe sånt? som kan kjøpe ikke lage
jeg har ikke spist noe som heter snacks godteri brus på over 2 uker(litt bacin gull en helg)..bynner å få lyst på noe på lørdagskveldn forekspemel..

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:40   #2
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: hva spiser dere når dere skal kose dere?

Jeg har bestilt masse digg herfra: http://lavkarbopikene.no/index.php?cPath=43

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 15:51   #3
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Ja litt godteri fra lavkarbopikene eller lindbergs nettbutikk (den salte lakrisen der er goood).
Ellers så bacongull, flæskesvær () og pepsi max er noe jeg kan unne meg med en lørdag av og til ja

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 15:56   #4
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

men hvordan er bacongull på generell lavkarbo?..(passer på karbene, spiser sunt)

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 17:03   #5
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

som kan kjøpe ikke lage

Hjemmelagede "ostechips" tar jo ikke lang tid å lage da, og er jo ikke så veldig avansert - så det hender det at jeg koser meg med.
Jeg bruker alltid Jarlsbergost jeg da ... Skiver opp osten i passe firkanter og hiver på bakepapir i stekeovn på 200 grader - til det bobler.

Variant 1) Uten noe
Variant 2) Strø på det krydder du ønsker - f.eks. hvitløk, paprika osv.
Variant 3) Ta en "dæsj" tacosaus (mild, medium, sterk - du velger!) på ostebiten, og legg en liten ostebit over - da smelter liksom tacosausen inn i ostechipsen. (Dette er gjerne min lørdagsfavoritt! )

Ja, dette var virkelig en detaljert forklaring på noe veldig enkelt - men det er bare meg i et nøtteskall!!!

Hvis du sjekker posen med bacongull så skal det jo helst ikke være karb'er i den, men selv om det står 0 karbohydrater så kan det altså være opptil 0,9 karb'er likevel (produsentene trenger ikke å opplyse om det som er under 1). Det er jo en del salt i bacongull, og salt binder jo vann som kjent - men ser du bort fra det så kan det spises, men man behøver jo ikke å spise "hauger" likevel

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 17:15   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Noen nøtter
Stangselleri m/Philadelfiaost
Oliven
En rute med 70% sjokolade(bittesmåbiter)
Noen ostebiter
Kaffe-forskjellig smak og avhengig av om du også for tiden dropper kaffe
Te-forskjellig smak og type og samme som over
Yoplait 0,2% med litt cottage cheese (sett den i frysern en stund og den smaker som is)

...eller rett og slett venne seg av med å "kose" seg med "snop"som du slutter å røyke

"Skal vi gå ut å ta en snop? Neitakk, har slutta!"

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 17:17   #7
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Jeg spiser en atkins-bar til kvelds hver lørdag

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 18:52   #8
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Er ikke mye karb i i bacongull ja. 0-1 tror jeg. Er saltet som isåfall er ille der. Men i helgene, eller på en kinotur så har jeg ingen betenkeligheter med å spise det nei

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:22   #9
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

jeg lurer på en ting,da jeg er en smuule forvirret..jeg tar en såkalt fedon variant/lavkarbo..men tingen er... : Kan jeg spise f.eks havregrøt, et par knekkebrød, frukt og yoghurt? Og kan jeg drikke melk?det jeg lurer på er rett å slett om jeg kan spise ca 50-70 karber hverdag,og samtidig spise vanlig meierismør,oster,majones (ikke lettprodukter)og likevel miste vekt??dette spiser jeg i løpet av en dag:

Frokost : 1 knekkebrød med makrell i tomat,ekte majones og agurk
Mellommåltid : Yoghurt,ekte eller youplait.
Lunsj : quaker blåbær havregrøt med kanel og en klatt smør.evt. en salat
Mellommåltid : Eple,litt ost, eventuelt litt nøtter.
Middag : det som måtte serveres,bare ikke poteter eller brød
Kveldsmat : 2 knekkebrød (fiberplus)med norvergia og smør.

Hvilke forandringer bør jeg eventuelt gjøre?Er så fersk på dette,så er veldig usikker... (skal ned ca 4 kg til sommeren)

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:14   #10
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Candelaen: dette ser nok mer ut som lavfett alà Grethe Roede ja.
Og uten å vite alt for mye om temaet (korrekt meg noen hvis jeg tar feil), så kan det faktisk få "katastrofale" følger om man prøver å blande to så ulike filosofier som GR og lavkarbo... Hvis du skal ned bare 4 kilo så vil jeg kanskje anbefale at du holder deg unna fettet og de raske karbohydratene.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 07:54   #11
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Opprinnelig lagt inn av candelaen, her.

jeg lurer på en ting,da jeg er en smuule forvirret..jeg tar en såkalt fedon variant/lavkarbo..men tingen er... : Kan jeg spise f.eks havregrøt, et par knekkebrød, frukt og yoghurt? Og kan jeg drikke melk?det jeg lurer på er rett å slett om jeg kan spise ca 50-70 karber hverdag,og samtidig spise vanlig meierismør,oster,majones (ikke lettprodukter)og likevel miste vekt??dette spiser jeg i løpet av en dag:

Frokost : 1 knekkebrød med makrell i tomat,ekte majones og agurk
Mellommåltid : Yoghurt,ekte eller youplait.
Lunsj : quaker blåbær havregrøt med kanel og en klatt smør.evt. en salat
Mellommåltid : Eple,litt ost, eventuelt litt nøtter.
Middag : det som måtte serveres,bare ikke poteter eller brød
Kveldsmat : 2 knekkebrød (fiberplus)med norvergia og smør.

Hvilke forandringer bør jeg eventuelt gjøre?Er så fersk på dette,så er veldig usikker... (skal ned ca 4 kg til sommeren)

Ville gjort litt forandringer her, men anbefaler deg å starte en egen tråd for å få tilbakemeldinger siden det er utenfor temaet i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Hvis du skal ned bare 4 kilo så vil jeg kanskje anbefale at du holder deg unna fettet og de raske karbohydratene.

For all del, aldri hold deg unna fett. 1 ss fett i hvert måltid er bra i et lavglykemisk kosthold.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 09:08   #12
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva spiser dere når dere skal kose dere?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

For all del, aldri hold deg unna fett. 1 ss fett i hvert måltid er bra i et lavglykemisk kosthold.

Det er sant ja. Men etter det Candalaen skrev her (matlisten, ønsket antall kg ned), så kanskje ikke et sånt kosthold er det beste? Nei jeg vet ikke...

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man blir mett etter ca 10 g karbo, men skal ha 15-20. Hva gjør man da? Lollypop! Ketolysekuren 14 30-09-07 16:54
Hva spiser dere på pannekakene? Lollypop! Ketolysekuren 12 02-09-07 22:17
Hva er et must når man skal starte ketolysekur? tullann Ketolysekuren 3 01-08-07 21:33
Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de? Melania Kosttilskudd 19 08-04-06 12:48
Hva skal jeg spise når!? Snippis Induksjonen 0 09-06-05 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no