Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sprekk!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 21:05   #1
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sprekk!

Skal på studietur med jobben om ca to uker, til København.
Der klare jeg nok ikke spise ketolysevennlig mat.
Lure da på om hvor stor skade dere tror det vil skje på tre dager der nede?
Jeg har gått på ketolysekuren i snart to uker og tatt av fem killo til nå, og vil ikke legge på meg alt igjen, bare for den turen.

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 21:39   #2
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Sprekk!

Tja, si det.
Jeg unnet meg høykarbomat og snop i 3 dager i påsken. Gikk opp 1 kg og når jeg gikk over på lavkarbomat igjen, så slet jeg med voldsom hodepine i 2 døgn før jeg igjen kom i ketose.
Kommer nok til å bli lenge før jeg skal skjeie ut igjen for det var ikke verdt det

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 22:18   #3
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Tja, si det.
Jeg unnet meg høykarbomat og snop i 3 dager i påsken. Gikk opp 1 kg og når jeg gikk over på lavkarbomat igjen, så slet jeg med voldsom hodepine i 2 døgn før jeg igjen kom i ketose.
Kommer nok til å bli lenge før jeg skal skjeie ut igjen for det var ikke verdt det

Men det hørtes jo ikke så alt for ille ut. Fordet om det ikke hørtes så greit ut heller. Denne turen blir veldig vanskelig å leve på ketolyse, siden det blir en god del festing, og ut å spise hver dag + hotelfrokos.
Får bare håpe at ikke vekten går alt for mye opp, hodepine skal jeg klare

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 22:51   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

Men det hørtes jo ikke så alt for ille ut. Fordet om det ikke hørtes så greit ut heller. Denne turen blir veldig vanskelig å leve på ketolyse, siden det blir en god del festing, og ut å spise hver dag + hotelfrokos.
Får bare håpe at ikke vekten går alt for mye opp, hodepine skal jeg klare

Om du ikke vil være i ketose på turen kan du jo velge å være veldig forsiktig med karbohydratene likevel.

Festing, velg vodka, rødvin eller annet som ikke har noe særlig med karbo.
Ut å spise hver dag; velg rent kjøtt og spør om å få ekstra med salat. kutt da ut potet, ris osv som du gjør i dag. Be om mer grønnsaker feks.

Hotellfrokost; Her er det jo masse lavkarbomat du kan fråtse i. Egg, bacon, grønnsaker osv osv. Oster, kjøttpålegg, ja you name it hehe


Selv gikk jeg på en smell i påska. Skeia ut ons-man. Jeg gikk da opp 4-5kg. Riktignok en del vannvekt, men mye hodevondt og slapp i kropp og sjel. Sliter fortsatt med lite energi og ja, men men.

Lykke til med valget

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 08:54   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

Men det hørtes jo ikke så alt for ille ut. Fordet om det ikke hørtes så greit ut heller. Denne turen blir veldig vanskelig å leve på ketolyse, siden det blir en god del festing, og ut å spise hver dag + hotelfrokos.
Får bare håpe at ikke vekten går alt for mye opp, hodepine skal jeg klare

Om du får den voldsomme hodepina som jeg fikk, så vil du nok ikke mene at det er verdt det.
For min del så er den hodepina med på å gjøre at jeg holder meg på den smale sti med lavkarbo.
Like greit det da, for jeg ønsker å gå litt ned i vekt, og da er det jo best ikke å skjeie ut for ofte.
Forstår godt at du ønsker å spise det de andre spiser på hotell da. Vet av erfaring at det ikke er bare, bare å kjøre lavkarbo når man er bortreist.
Masse lykke til

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 20:06   #6
Obsidaisi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 52
Obsidaisi er på en erverdig vei

Sv: Sprekk!

I dag hiver jeg meg på ordet SPREKK, har vært så flink de siste dagene, men i dag snek jeg meg litt sjokolade (rester fra påsken) og litt Bamse chips, og jeg tenker på å ta meg et par glass med vin i solen. SKAL inn på den smale sti igjen i morgen tidlig, og holde meg der neste uke også! Har enda ikke gått ned noe særlig...må inn å sjekke innleggene for når jeg egentlig startet...God lørdags kveld. Skriver ned hva jeg har spist, for å se hva jeg egentlig spiste i dag: Knekkebrød med jalapenjo tubeost tre stk til frokost...lunsj ble droppet (el dvs to kopper kaffe med fløte og en liten cola zero) Så i tre tiden fløtegrøt, og ca kl fire salat med ost og feta ost og grillribber. Deretter var jeg så higen etter mere mat, enda jeg var så mett at jeg nesten var kvalm. Men klarte da å spise fem sjokoladebiter og noen gram med Bamse chips, og straks litt vin. Fit for fight igjen i morgen, og håper virkelig ikke at jeg må lide med forstoppelse og hodevondt de neste dagene

__________________




Obsidaisi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:57   #7
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Sprekk!

Jeg har gått på en fullsprekk...

Sydentur i påsken gitt.. Ble litt pizza et par dager og mye frukt, litt vin.

Sitter med hodepine ut av den andre verden og tenker på hvor hissig man blir av sukkersug. Det er farlige saker detta sukkeret. :sukk:

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 05:40   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

Denne turen blir veldig vanskelig å leve på ketolyse, siden det blir en god del festing, og ut å spise hver dag + hotelfrokos.
Får bare håpe at ikke vekten går alt for mye opp, hodepine skal jeg klare

Jeg forstår ikke at det skal være vanskelig å gjennomføre ketolyse når man spiser ute eller frokost på hotell? Jeg trorat dette kan du fint klare, hvis du vil!

På restaurant velger du en rett med rent kjøtt eller fisk. Så ber du om å få grønnsaker i steden for poteter eller ris til hovedretten. Du unngår gryteretter, pizza o.l. Og bestiller ost i steden for dessert.

Og på hotellfrokosten er det egg & bacon.

Når det gjelder alkohol, går det vel an å bestemme seg for å være moderat - og følge tipsene du har fått i tråden her?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:18   #9
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Jeg forstår ikke at det skal være vanskelig å gjennomføre ketolyse når man spiser ute eller frokost på hotell? Jeg trorat dette kan du fint klare, hvis du vil!

På restaurant velger du en rett med rent kjøtt eller fisk. Så ber du om å få grønnsaker i steden for poteter eller ris til hovedretten. Du unngår gryteretter, pizza o.l. Og bestiller ost i steden for dessert.

Og på hotellfrokosten er det egg & bacon.

Når det gjelder alkohol, går det vel an å bestemme seg for å være moderat - og følge tipsene du har fått i tråden her?

Jeg har spist ute flere ganger de siste mnd. og det er faktisk noen skjulte "feller" man bør være obs på. Man må passe seg for panering (både kjøtt, fisk og skalldyr). Og maizenna-jevnete sauser og de såkalte dagens grønnsaker (som i et tilfelle var salat med mais OG Thousand island-dressing), i det siste tilfellet ba jeg om brokkoli i stedet for poteter, mens jeg holdt meg til tilbehøret av dagens grønnsaker... Prøvede å sortere ut så godt jeg kunne. Det er jo ikke alle grønnsaker man bør spise, men på gode restauranter bør servitøren vite hva rettene inneholder. Bare noen tips !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:26   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk!

Mange flotte tips over her. Var selv på tur til Tyskland i påsken og det ble jo litt høykarbo mat innimellom + sukker,sukker,sukker...... uff og æsj.... men maten gikk det stort sett greit med. Frokost buffet, da velgte jeg jo selv hva jeg spiste, lunsj ble ofte en salat med laks eller kylling og middag på kvelden ble med ekstra grønnsaker eller salat. Sprekken min ble dessertene og vindrikking, det er jo noe du selv kontollerer om du er villig til å gjøre. Hadde jeg holdt meg unna dessertene så hadde jeg nok hatt det bedre med meg selv + sluppet den intense hodepinen når jeg kom hjem og begynte å spise vanlig lav karbo mat igjen. Ble også utrolig hissig eller kort i lunta når kroppen skulle renses for all dritten den hadde fått iløpet av noen dager. Så det går nok fint med deg i køben Hvilke valg du tar er jo noe du selv bestemmer. Men husk at du skal leve og nyte mat og god drikke uten vond samvittighet. Ønsker deg god tur

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:23   #11
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Sprekk!

Takk for mange fine tips.
blir nok å spise litt vanlig mat på turen.
men lurer på om det er like greit å spise vanlig mat hele tiden, men moderat selvsagt. eller er det vits å spise lavkarbo til noen måltider?

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:33   #12
Tempest
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 58
Tempest er på en erverdig vei

Sv: Sprekk!

Eg har hatt to "sprekker" de to mnd eg har vert i ketose. Den første var ein guttetur der eg åt alt og drakk masse øl. Resultatet vart ein kilo i pluss den veka, som eg mista veka etterpå igjen. Dvs det førte til en 14 dagers "utsettelse" av kuren.

Den andre sprekken var eg meir bevisst på å velge lavkarbo når det var greit, samt å begrense meg når det var vanskelig å velge lavkarbo. Det reduserte vektnedgangen den veka, men det vart fortsatt ein nedgang...

Lærte vel at sjølv om ein går ut av ketose og koser seg har ein igjen for å tenke lavkarbo når det er praktisk mulig.

Men det viktigaste er at du koser deg utan dårleg samvit når du er på tur, det er vala i kvardagen som tel. Skal det bli så altoppslukande at ein ikkje skal kunne kose seg hadde det iallefall for min del ikkje holdt i lengda

Tempest er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:40   #13
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Sprekk!

Jeg hadde en 3dagers sprekk med høykarbomat, hadde gått ned 7kg før det, og etter 3 dager var jeg opp 5 kg igjen :O og hadde vondt i magen HELETIDEN. Vær forsiktig neddi der så du ikke ender opp på do hele turen, kan bli dårlig av å skifte om fra LK til HK, jeg ble iallefall det og hører flere nevner det men jeg fastet av meg de 5 kg igjen på en uke, men ikke alle som liker den metoden da, men kjapt gikk det

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:39   #14
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Sprekk!

Ja jeg kjenner at jeg klarer nok ikke leve helt etter lavkarbo når jeg er på tur. Får heller teste det ut nå i helgen, når jeg og jenta mi skal på jentetru til Oslo, så får jeg se hvordan jeg reagerer.
Det blir nok bare disse to sprekkkene fram til vi reiser på ferie igjen i slutten av juli, så satser på at jeg skal klare å gå end en del fram til da. Har spist ketolysemat i to og en halv uke, og gått ned nesten 6 kg! fornøyd med det

Tusen takk for gode svar hos dere. greit å ha noen å spørre

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
......Sprekk...... Catwoman Ketolysekuren 1 23-05-10 17:17
Ang sprekk ... Sushi Spørsmål og svar 0 08-01-10 17:38
En sprekk lille74 Ketolysekuren 24 21-08-09 01:14
En sprekk Prøverigjen Ketolysekuren 4 07-06-09 02:51
Sprekk Grovsnus Generell diskusjon 11 21-03-08 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no